Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Kunne godt hatt kompressor i bilen min. Men er 3 gode grunner til å ikke ha det.

1. Motor/gir er såppas gammelt og brukt. Så er ikke sikkert det tåler kompressor.

2. Sertifikatet mitt tåler nok heller ikke kompressor.

3. Jeg får nok ikke godkjent kompressor. Vil ha lovlig bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne godt hatt kompressor i bilen min. Men er 3 gode grunner til å ikke ha det.

1. Motor/gir er såppas gammelt og brukt. Så er ikke sikkert det tåler kompressor.

2. Sertifikatet mitt tåler nok heller ikke kompressor.

3. Jeg får nok ikke godkjent kompressor. Vil ha lovlig bil.

Vet om en billig motor du kan bygge på isteden for å bruke den du har :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jøss :o veit ikke om jeg har helt trua på det da.. drivverk er vel rimelig bra sikkert, men rust og ikke minst elektriske feil er de jo kjent for...

Er du helt sikker på det? Rust er en soleklar svakhet, resten minner om et normalt bilhold. Jeg har tilgode å ha sett en med elektriske feil overhodet, og det begynner å bli mange av dem( kamerater som er Audi og BMW entusiaster kjøper de pga. Gode priser).

Når det gjelder statistikk så er den ikke fremlagt i sin helhet, men det er derimot en avis som skriver om rapporten. Det gjør til at jeg tar det med en klype salt.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man ringer ikke etter bergingshjelp fordi man har rust på dører eller ett defekt varmeapparat.

sant, tenkte ikke på det... men det spiller absolutt inn når du snakker om en bil er bra i sin helhet :)

Er du helt sikker på det? Rust er en soleklar svakhet, resten minner om et normalt bilhold. Jeg har tilgode å ha sett en med elektriske feil overhodet, og det begynner å bli mange av dem( kamerater som er Audi og BMW entusiaster kjøper de pga. Gode priser).

Når det gjelder statistikk så er den ikke fremlagt i sin helhet, men det er derimot en avis som skriver om rapporten. Det gjør til at jeg tar det med en klype salt.

Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk

før facelift var det veldig mye rart i noen 210-er, sporadiske feil og ting som bare gav opp og var vanskelig å finne ut av. Hvertfall det jeg har hørt av en mercedesentusiast (eid x antall w210-er som taxi), og en som driver mercedes verksted. Begge beskrev det som et rent helvette på noen biler, mens andre kan funke uten ett eneste feilslag..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en billig motor du kan bygge på isteden for å bruke den du har :)

Bilen min er såppas hel at jeg ikke har lyst til å bygge den om med div motorer og slikt. Har nok heller ikke kunskap nok til å bygge noe bra og heller ikke et sted og gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder lydbildet fra ulike motorkonfigurasjoner er jeg faktisk mest begeistret for rekkefemmere. Deres gurglende og litt snerrende lydbilde er nesten alltid inspirerende. Boxerseksere kommer inn som en god nummer to. De er litt mer harmoniske i tonen, men har bevart den snerrende tonen på toppen. Rekkeseksere kan ha et fint lydbilde, som f.eks MB's M110 motor med dobbel overliggende kamaksel, men generelt er de for siviliserte i tonen etter min mening. V8 motorer har jeg aldri vært spesielt begeistret for når det gjelder lydbildet. Det finnes selvfølgelig unntak, men generelt er lydbildet litt kjedelig selv om det er potent.

V10 motorer faller litt mellom to stoler i forhold til V8 og V12 motorer. Lydbildet er litt mer inspirerende, men ikke like elegant og sofistikert som en V12 motor. Tipo V12 motoren i Ferrari 250 GTO tror jeg er motoren med det beste lydbildet av alle motorer... fantastisk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...