Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Forresten kan jeg spamme dere med et kort nybil-referat på Mondeoen. Jeg har hatt den i 4 uker og kjørt ca 6000km med den, så har kommet under huden på den.

Det negative: 1,6 dieselen har tydeligvis en bug i motorstyring e.l, da den har en tendens til å fuske/nykke i 6 gir på rundt 1600-2000 rpm.

Når bilen har mye diesel på tanken hører man høye skvulpelyder fra tanken når man bremser og akser i lave hastigheter, så man får litt følelsen av å være på sjøen. 

Jeg synes hjørnene på bilen er uoversiktlig - spesielt er det vanskelig når man ikke ser panser fra førerplass. Parkeringssensorer er et must.

Småkjøring i byen er ikke særlig gøy siden motoren er veldig lite smidig på lave turtall - blir mye giring. Dette gjør også at bilen er vond å kjøre i kø med siden det ikke er mulig å kjøre bilen i lav gangfart på første gir uten at den får for stor fart og man må clutche inn. BMW sin M54B30 er milevis bedre når det kommer til fleksibilitet, og Miataen er en mye bedre allrounder i bykjøring og i køkjøring.

 

Det positive - veldig sprek til å være en budget 1,6 på 115hk, kjempefin girkasse, god styring og kjøreegenskaper samt veldig gode seter - man tenker aldri over setene etter at man har satt seg inn siden man sitter som et skudd.

 

post-47117-0-74641600-1400966409_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som blir irritert over media nå til dags?

 

"Barnedrap i Oslo! Se bildene fra området"

"Real vant! Se reaksjon i studio!"

"Jødeangrep i brussel! Norge kan være neste mål"

 

 

Altså..er det om å gjøre å skape mest mulig bullshit???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare jeg som blir irritert over media nå til dags?

 

"Barnedrap i Oslo! Se bildene fra området"

"Real vant! Se reaksjon i studio!"

"Jødeangrep i brussel! Norge kan være neste mål"

 

 

Altså..er det om å gjøre å skape mest mulig bullshit???

Haha bare negativt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha bare negativt

Altså, VG tenker kun på en ting. Å Være størst. Derfor må de ha mange saker med masse greier hver dag. Ja, jeg er enig i at det er mye tull der, men det med den toåringen er på en måte viktig. Media blir frekkere og frekkere, de reklamerer mer og skriver om saker som sikkert ikke er sanne. Men å putte sporten sammen ned to "viktige"(det har egentlig ikke noen betydning for oss som ikke er involvert) ting, er helt klart på bærtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe som gjør meg skikkelig riv ruskende forbanna så er det ustabile elektroniske dippedutter.. Telefon, data, spillkonsoller.. Fyameg!!

Sign me up, normalt sett ganske balansert og lang lunte, men koker over med en gang noe småelektrisk begynner å kødde :P

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, hjertelig takk gutter :D Jeg skal slå dere på forbruk og rekkevidde :P

Ja det er nok ikke umulig. Bilen min bruker jo masse bensin.

Men forbruk stod ikke i første rekke da jeg skulle handle en bil jeg vil kose meg med. Da hadde jeg heller kjøpt en fiesta og ikke en 2 ton tung bil med 4,4 V8. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...