Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ja, jeg fikk med meg at det var en storkontroll, men hva som ble utfallet vet jeg ikke. Det har ofte vært storkontroll i området jeg bor, og resultatene bevitner om at det er svært hensiktsmessig å ha disse. Flere kjører i påvirket tilstand, flere biler med tyvegods, vogntog med utslitte dekk, øst-europeiske biler i svært dårlig forfatning, ihjelsenkede rånebiler med kappede fjærer og 195-dekk på 12" brede felger osv. E6 Minnesund er en vei som benyttes av langtransport, så at de står her er bare bra (de burde egentlig tatt på grensen, men ok). Helt ærlig. Kontrollen stjeler et par minutter av tiden din om alt er i orden.

 

Jeg synes de kunne gitt mer penger til Tolletaten slik at de kunne hatt 24t grensevakt ved Svinesund. Her er det ofte helt dødt på nettene, så østeuropeere, nederlendere og somaliere kjører over grensa med bilen stappfull av narkotika og diverse annet. Svensk Toll burde kontrollert mer av trafikken ut av landet også, slik at alle disse litauske og polske Mercedes Sprinterne med tyvgods kunne blitt tatt. Og alle rumenere og sigøynere burde blitt stoppet og sendt hjem...

Istedenfor synes jeg altfor mye tid går med på å terrorisere og bøtelegge etniske nordmenn fordi det er der det er penger å hente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt uenig med deg, men jeg synes også det er fint med innenlandskontrollene som også rammer etniske norske. Når det gjelder grensekontroll mener jeg at det burde vært full grensekontroll over alle overganger, men den nye kontrollposten til Politiet ved Svinesund er helt klart et steg i riktig retning. Dessverre er ting ofte byråkratisk så effekten av denne kontrollposten skal nok helt sikert evalueres et par ganger, men jeg vil tro at dette er en ordning som vil komme til flere overganger i resten av landet etterhvert. Vi får nok se langt flere tiltak med denne regjering enn vi gjorde med den foregående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 1990 (i 1990) Mazda MX-5 "Miata"... en av de første 40 (av en batch på 40) som kom til Norge før den offisielle introduksjonen av modellen... :)

 

Din gamle MX-5 har nå hatt samme eier de siste 10 år i Tønsberg, og ble EU-godkjent i Mai i fjor. Dog skulle den inn igjen i oktober, som fortsatt mangler.

Forresten, din gamle Porsche 944 har hatt samme eier siden 1992 i Ålesund-distriktet, og ble EU-godkjent i august i fjor, frist til desember 2015.

 

 

Min :)...: 

 

Dette er vel en import fra Canada hvis jeg husker riktig? Levert fra fabrikk som en LE med rødt skinn og med spoiler bak. Går oppe på Eidsvoll nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk BMW-selgeren min hos Bavaria prøvd CRXen! Det var drømmebilen hans som liten og han var i ekstase og gliste fra øre til øre :D Så takknemlig er det sjeldent at folk er :P Gøy å glede andre.

Så også Wicky i byen på tur i CLKen, helt random :P

 

 

Ja så deg på lang avstand.... digg vær å kjøre chille sommerbiler på as :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt hissig? Vi er faktisk ferdig med den gamle diskusjonen nå.

 

 

Takk for oppdateringer fredrikke... Men jeg bare lurte på hvorfor merushe ikke hadde nevnt den artikkelen? Ingen som er hissige her...AC går på fullt i bilen og jeg er avslappet delux :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din gamle MX-5 har nå hatt samme eier de siste 10 år i Tønsberg, og ble EU-godkjent i Mai i fjor. Dog skulle den inn igjen i oktober, som fortsatt mangler.

Forresten, din gamle Porsche 944 har hatt samme eier siden 1992 i Ålesund-distriktet, og ble EU-godkjent i august i fjor, frist til desember 2015.

 

Dette er jo ganske kult egentlig... vi snakker om biler som er 24 og 29 år gamle. At min gamle Porsche 944 facelift (1985/B) som jeg hadde i 1987-89 stadig kjører på veiene er ganske fenomenalt. Jeg var bl.a på den franske rivieraen med bilen, i Strasbourg, i Sveits og i Stuttgart. 944 er en fantastisk bil for lange turer i Europa, men den den er ikke så hurtig i dag så gå for en S2 eller en Turbo... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppdateringer fredrikke... Men jeg bare lurte på hvorfor merushe ikke hadde nevnt den artikkelen? Ingen som er hissige her...AC går på fullt i bilen og jeg er avslappet delux :)

 

En random artikkel... hvorfor skulle Merushe ha nevnt den Wicky Dicky?... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...