Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Som den bilprodusenten som tar hjem flest priser for motorene sine så kan vi trygt fast slå at BMW er verdens beste motorbygger, her er ikke Mercedes i nærheten en gang.

I 2009 klarte de å prestere å sette en 5 trinns automat i deres nye E klasse, E60 hadde sekstrinns alt i 2003. Min E34 fra 1994 har 5 trinns automat :P

 

Tar du en titt på "Årets bil"-kåringene vil du finne mye tvilsom grums. Jeg har samme innstilling til priser for årets motor. Mens BMW mottar priser for div oljeslukende, vanosraklende prisbelønte motorer holder Mercedes flere land i gang med CDI-motorene sine. BMW er mye flash, mens MB bidrar mer til samfunnet.

Mercedes har tilbydd 7-trinns automatkasser de siste 11 årene. W211 hadde disse som tilleggsutstyr fra 2005 mener jeg, og W204 fra introduksjonsåret 2007.

Som du sier er det korrekt at MB har levert biler med 5-trinns automat som standard opptil nå nylig. Hvorfor vet jeg ikke, men jeg mistenker at dette er en filosofi fra Mercedes sin side som har hengt med i mange år - jeg har selv eid en 1990 W124 og en 1991 W201 med 4-trinns manuell :mrgreen:      

Disse ble også levert med 5-trinns manuell og 5-trinns automat for øvrig...

Det som er positivt med 5-trinns automatene i W212 er at de er solide og holdbare - kvalitet. Det er noe jeg verdsetter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag arvet jeg forresten noen svenske Rauna Ymer-høyttalere. Disse er i betong, og har veldig god lyd - det jeg liker mest med disse er det maritime designet - de ligner på ventilasjonanlegget til en fiskebåt ;)

De jeg har overtatt er fra 1978, og ble kjøpt nye av faren min. De sto i mange år i en musikksjappe i Skippergata i Oslo sentrum, og etter 25 år som hjemmeanlegg har de havnet hos meg. Fantastisk design. Hadde ikke jeg grepet inn hadde de havnet på skroten ifbm flyttelass.

 

post-47117-0-31515500-1401567886_thumb.j

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byda6uqy.jpgumyde3ed.jpgytepuner.jpg

Har prøvesittet M3, M4 og I8 idag. M3 og M4 så ufattelig bra ut, veldig gode s eter og et interiør jeg følte meg til rette i :-) Men I8 var noe for seg selv! Gromt å steppe inn i den bilen, kjentes ut som en ordentlig ræserbil! :)

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byda6uqy.jpgumyde3ed.jpgytepuner.jpg Har prøvesittet M3, M4 og I8 idag. M3 og M4 så ufattelig bra ut, veldig gode s eter og et interiør jeg følte meg til rette i :smile: Men I8 var noe for seg selv! Gromt å steppe inn i den bilen, kjentes ut som en ordentlig ræserbil! :) Sent fra min C6903 via Tapatalk

 

 

Så de bilene fra båten i går, vi måtte kjørte nærme Aker Brygge for jeg holdt på å få sjøen i halsen da jeg så at det sto en M4 der!  :love:

 

Se hva jeg kjøpte på loppemarked i lunsjen i dag. Hvis dette ikke er kult, så vet ikke jeg. 50 kroner!  \:D/

 

10366038_10154210375350183_8980729055538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var meget gromme biler! Satt litt hjerte i halsen selv, hadde ikke forventet å se disse bilene idag. Og I8 som har fått litt kritikk for bakenden, fyfaen for en sexy bil!

Sent fra min C6903 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag arvet jeg forresten noen svenske Rauna Ymer-høyttalere. Disse er i betong, og har veldig god lyd - det jeg liker mest med disse er det maritime designet - de ligner på ventilasjonanlegget til en fiskebåt ;)

De jeg har overtatt er fra 1978, og ble kjøpt nye av faren min. De sto i mange år i en musikksjappe i Skippergata i Oslo sentrum, og etter 25 år som hjemmeanlegg har de havnet hos meg. Fantastisk design. Hadde ikke jeg grepet inn hadde de havnet på skroten ifbm flyttelass.

 

attachicon.gifYMER.jpg

De der så mildt sagt meget spesielle ut når de stod for seg selv, men jeg ser likevel for meg de kan bli ganske stilige i sitt rette element.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...