Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ingen drar til Lillestrøm med mindre de må  :P Har inntrykk av at så og si alle jeg snakker med som bor i området bor der fordi Oslo er for dyrt :P (har hvertfall tre bekjente som har tenkt den tanken og flyttet dit). Samme gjelder Lørenskog også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt på hus i porsgrunn \ skien når jeg jobba i området der.... Må si jeg ble mildt sagt overrasket hva man kan få hus for på den kanten av landet... :stupid:

 

Haha, bor nå i Porsgrunn (Er fra Skien :P ), og fikk et greit hus for meg, samboeren og ungen nå. Takstet til 590, og MASSE oppussing. Brukt ca 250k, og nå har taksten bikket 1.7mill, uten å ha gjort noe spesielt på utsiden, enn å male og bygd platting der hvor det var betong før. 

Når jeg selger nå, får vi greit igjen til egetkapital til et stort hus neste gang hvertfall :D 

Har jo kosta blod, svette, tårer og banning til de grader. Men det er definitivt verdt hvert minutt vi har holdt på. Alt er gjort selv, utenom det elektriske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løten da 316, ikke verdensnavle men faktisk helt greit bruker ikke lange tiden til Elverum heller, og Hamar er vel nesten samme tiden. Brumunddal tar 25min sirka så selv om det ikke har et veldig bra sentrum selv, så er det ikke langt til andre steder med bedre utvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte kyllingbaguett i Rena (mix). Ba om dressing og mais i bunnen. Fikk potetsalat og mais. Haha. Vet ikke om det er vanlig å kalle potetsalat for dressing "der borte", men her betyr det ting som slutter på dressing. Hamburgerdressing osv. Ble litt satt ut når jeg tygget over og kjente drittsmaken, så den gikk rett i søppelet. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen forstår hva dem sier i Brumunddal... Hvertfall når de skal vise seg for byidioter som meg og skal trøkke på med bredt dialekt som høres ut som et voldtatt språk :P

Dæ er da ittno problem det a ve? Hvertfall ikke for oss som kommer fra området.

 

Kjøpte kyllingbaguett i Rena (mix). Ba om dressing og mais i bunnen. Fikk potetsalat og mais. Haha. Vet ikke om det er vanlig å kalle potetsalat for dressing "der borte", men her betyr det ting som slutter på dressing. Hamburgerdressing osv. Ble litt satt ut når jeg tygget over og kjente drittsmaken, så den gikk rett i søppelet. :P

Hhaha er nok h*n bak kassa som var litt merkelig da, for vanligvis er dressing thousand island suppa man får på butikken man blir servert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen drar til Lillestrøm med mindre de må  :P Har inntrykk av at så og si alle jeg snakker med som bor i området bor der fordi Oslo er for dyrt :P (har hvertfall tre bekjente som har tenkt den tanken og flyttet dit). Samme gjelder Lørenskog også.

 

Hvis dine bekjente har flyttet til denne kanten for å spare penger har de misforstått boligmarkedet totalt. Lørenskog har nest høyeste kvadratmeterpris i Akershus, rett under Bærum. Sammenlignet med Oslo ligger Lørenskog omtrent på gjennomsnittsprisen til Oslo totalt. Det er jo bestanden av eneboliger og villaer som drar ned snittprisen i disse områdene, så hadde de bestått av lik bebyggelse som Oslo ville snittet vært vesentlig høyere. Du må med andre ord i retning Røa, Løkka, Grefsen, Kollen, Vinderen, Majorstuen, Bygdøy etc. for å få en høyere gjennomsnittlig kvadratmeterpris. Er det områder man skal investere i nå, er det nettopp Lørenskog, Lillestrøm og faktisk Grønland man bør plassere pengene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...