Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ja har til tider vært ganske hektisk her hos meg kan du si. Fikk A i Fysikk, B i Matte, Norsk og Engelsk. Videre på funksjonsfagene fikk jeg B på lasteteknikk, C i Navigasjon og D i Skipsteknikk/Kontroll og ledelse.

Fornøyd med resultatet alt i alt! :beer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg er ferdig med skole! :) Vært i møte med utbygger i dag, ser ut til at jeg dropper spotter. Skulle ha 1900 kroner per punkt, blir fort 20 000 i spotter. Går heller for levert med to strøk maling, litt større veranda og litt små forandringer på farger. I morgen er dagen da jeg skal bestemme meg endelig, etter siste turen i banken klokken 14! Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter erfaring så ville jeg kjøpt best mulig bil (dvs. i mest mulig god stand). Det er langt mer praktisk og noe du kan bruke hele året. Du vil også være mer komfortabel i en god bil når minusgradene kommer.

Det siste du trenger er et pengesluk som ikke lar deg spare penger til andre ting. Ta heller å sats på best mulig bil nå, og kjøp MC når du har litt å rutte med igjen.

Min mening hvertfall. Hadde jeg tenkt veldig fornuftig helt i begynnelsen så hadde jeg vært et 6-sifret beløp rikere :P

Men på en annen side så kan man i dag få en sikker og komfortabel bil (som min Golf IV med airbags begge sider foran, servo og ABS-bremser) til ca. 20', og det er noe helt annet enn vrakene fra 80-tallet vi gutta kjørte i vår tid.

Ps. En buffer på ca. 5-10.000 kr. for uforutsette bilkostnader er et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, da må man passe litt på :) Tipper de har gått for 330d motorisering i såfall, ikke lett å kjøreifra ;)

328i sivilbil her i bygda, veit ikke om den er chippa eller gjort noe med, men går noe vakent :o

Apropos diesel, håper vi får se 3-serie med 550d motor :D er vel samme motor, men en ekstra turbo?

Usikker på hvordan jeg skal fordele penger på bil/mc. Hvor mye hadde dere igjen etter dere hadde betalt for førstebilen deres (+ eventuell lapp?)

Er jo ganske avhengig av hvor mye du skal bruke da?

Billappen: 20k, mc-lappen: 20??? (Koster 11k for meg å utvide fra lettmc)

Brukte vel 60k mener jeg å huske på førstebil, kosta på den litt, og var ganske blakk den sommern.. men hadde crosser og tre lett-mc'er i tillegg da :P

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...