Merrushe Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Absolutt ikke det jeg sier, og din pool sample er jo i så måte like lite representativ som min. Du har bare møtt hyggelige politifolk, jeg på min side har møtt endel rasshøl her i Oslo-traktene. Begge deler er jo erfaringsbasert grunnlag så det er jo greit nok. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Politiet har vært ganske allrighte så langt. Hadde ett unntak, da jeg ble stoppet for å kjøre 60 i 50-sona (helt fri vei midt på natta, fysisk umulig å følge fartsgrensa da LOL). De fulgte visst etter meg ett stykke og slo på blålysa rett utafor hjemmet mitt da jeg stoppet for å parkere bilen (jeg så de ikke fordi bakruta var dekket av is). Jeg er ikke etnisk norsk, og han ene politimannen bare... "Du vet at du må følge fartsgrensene i dette landet?" med det jeg oppfattet som eplekjekk tone, og det irriterte meg ganske mye der og da, men det er ingen poeng i å lage situasjon ut av sånne ting når man er trøtt og vil hjem, så jeg holdt kjeft. Senere kom jeg på at jeg skulle svart "Ja, det må du i landet mitt og" Fikk bare advarsel etter at de sjekket bilen (ikke stjålet, EU OK, forsikring OK osv.) og førerkort/ID (ingenting i rulleblad). Når det er sagt, så er politiet i Norge ca. 1.000x hyggeligere og til å stole mer på enn i fleste andre land. Ene gangen, da jeg akkurat hadde kjøpt gamle E30 Cab'en min, dro jeg på en tom rettstrekke og lå i kanskje 80 i 50-sona (måtte jo teste bilens sportseksos litt). Dette var også midt på natta. En mørk Land Cruiser fulgte etter meg, men den tenkte jeg ikke så mye på. Jeg kjørte så inn til nabolaget med tett boligbebyggelse og kjørte fint og rolig (jeg kjører aldri fort i boligområder av prinsipp pga. folk, barn og dyr/katter i gatene). Plutselig kom blålysa på, og den Land Cruisern viste seg å være en sivil poilitibil. Kjørt til siden med en gang og slo av motor. Ut kom en gammel politikvinne (50+) og spurte om jeg hadde dårlig tid. Jeg svarte at jeg bodde rett ved siden av og skulle parkere, hadde akkurat kjøpt bilen og ble fristet til å teste den litt og at jeg måtte på do (det måtte jeg faktisk hehe). Hun smilte, sa kjør hensynsfullt og lot meg gå. Det forsterket inntrykket mitt av norsk politi som F. En annen gang var det kontroll nede i byen. Jeg hadde vært med noen kompiser og spilt Idiot (kortspill). Politimannen spurte hvor jeg hadde vært hen, jeg svarte "på Buddah Bar med noen kompiser og spilt idiot" og han bare "Kalte du meg for en idiot, hæ?" og ba kollegaen komme bort. Jeg ble stressa lol, og bare "nei nei" også smilte han bare "Hehehe tullaaa". Faens idiot Har mange historier, men en siste er at jeg ble stoppet utafor amerikanske ambassaden fordi jeg kjørte varebil og plotta inn en adresse på GPSen på andre siden av veien. Tok ikke ett minutt engang før det stod en svær kommando-politibil rett bak meg og det kom en politimann som ville se førerkort og vognkort. Han beklaget veldig og sa "har fått ordre om å gjøre dette..." med trist ansikt. Han ble borte i hele 10 minutter ca., og da skjønte jeg at det ikke var vanlig politikontroll, men at jeg sannsynligvis havnet på en eller annen overvåkingsliste. Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbina10 Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Politiet har vært ganske allrighte så langt. Hadde ett unntak, da jeg ble stoppet for å kjøre 60 i 50-sona (helt fri vei midt på natta, fysisk umulig å følge fartsgrensa da LOL). De fulgte visst etter meg ett stykke og slo på blålysa rett utafor hjemmet mitt da jeg stoppet for å parkere bilen (jeg så de ikke fordi bakruta var dekket av is). Jeg er ikke etnisk norsk, og han ene politimannen bare... "Du vet at du må følge fartsgrensene i dette landet?" med det jeg oppfattet som eplekjekk tone, og det irriterte meg ganske mye der og da, men det er ingen poeng i å lage situasjon ut av sånne ting når man er trøtt og vil hjem, så jeg holdt kjeft. Senere kom jeg på at jeg skulle svart "Ja, det må du i landet mitt og" Fikk bare advarsel etter at de sjekket bilen (ikke stjålet, EU OK, forsikring OK osv.) og førerkort/ID (ingenting i rulleblad). Når det er sagt, så er politiet i Norge ca. 1.000x hyggeligere og til å stole mer på enn i fleste andre land. Ene gangen, da jeg akkurat hadde kjøpt gamle E30 Cab'en min, dro jeg på en tom rettstrekke og lå i kanskje 80 i 50-sona (måtte jo teste bilens sportseksos litt). Dette var også midt på natta. En mørk Land Cruiser fulgte etter meg, men den tenkte jeg ikke så mye på. Jeg kjørte så inn til nabolaget med tett boligbebyggelse og kjørte fint og rolig (jeg kjører aldri fort i boligområder av prinsipp pga. folk, barn og dyr/katter i gatene). Plutselig kom blålysa på, og den Land Cruisern viste seg å være en sivil poilitibil. Kjørt til siden med en gang og slo av motor. Ut kom en gammel politikvinne (50+) og spurte om jeg hadde dårlig tid. Jeg svarte at jeg bodde rett ved siden av og skulle parkere, hadde akkurat kjøpt bilen og ble fristet til å teste den litt og at jeg måtte på do (det måtte jeg faktisk hehe). Hun smilte, sa kjør hensynsfullt og lot meg gå. Det forsterket inntrykket mitt av norsk politi som F. En annen gang var det kontroll nede i byen. Jeg hadde vært med noen kompiser og spilt Idiot (kortspill). Politimannen spurte hvor jeg hadde vært hen, jeg svarte "på Buddah Bar med noen kompiser og spilt idiot" og han bare "Kalte du meg for en idiot, hæ?" og ba kollegaen komme bort. Jeg ble stressa lol, og bare "nei nei" også smilte han bare "Hehehe tullaaa". Faens idiot Har mange historier, men en siste er at jeg ble stoppet utafor amerikanske ambassaden fordi jeg kjørte varebil og plotta inn en adresse på GPSen på andre siden av veien. Tok ikke ett minutt engang før det stod en svær kommando-politibil rett bak meg og det kom en politimann som ville se førerkort og vognkort. Han beklaget veldig og sa "har fått ordre om å gjøre dette..." med trist ansikt. Han ble borte i hele 10 minutter ca., og da skjønte jeg at det ikke var vanlig politikontroll, men at jeg sannsynligvis havnet på en eller annen overvåkingsliste. Haha skulle hatt din egen Historietråd du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
santho96 Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Hei! Holder på å skal montere ny bunnpanne pakning på min M42B18 motor. Har løsnet alle skruene til selve bunnpanne pakninga, de 3 skruene fra girkassa og i bunnpanna, løsna oljepeilepinne holderen fra motoren. Men bunnpanne vil fortsatt ikkje løsne. Noe jeg har glemt ? Eller er det noe spesielle spor den sitter fast i ? Bil: BMW E36 318 IS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Du får nok flere og bedre svar om du poster dette i egnet kategori (teknisk). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Politiet og deres prioriteringer er ofte en vits. Ingen helikopter på Utøya, helikopter i bruk for å fucke snøskuterkjørere og helikopter i bruk for å arrestere ulvejegere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 09 5serie (og sikkert andre serier) som har slik girspake på automatgiren med indikasjon av gir, er det 7trinns kasse? http://www.finn.no/48997141 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Politiet og deres prioriteringer er ofte en vits. Ingen helikopter på Utøya, helikopter i bruk for å fucke snøskuterkjørere og helikopter i bruk for å arrestere ulvejegere. Ikke for å forsvare politiet, men det er nok lettere å planlegge å leite etter ulvejegere enn å vite at han o`store gærningen skulle gå bananas på Utøya. Men ja, beredskapen er/var på et latterlig lavt nivå og det er all grunn til å sette spørsmåltegn ved enkelte prioriteringer her til lands. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 09 5serie (og sikkert andre serier) som har slik girspake på automatgiren med indikasjon av gir, er det 7trinns kasse? http://www.finn.no/48997141 På E6x er det seks gir. Ellers er det variabelt på andre modeller, men nye i dag har åtte gir. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Dette er da orginalt en svensksolgt 911 3.2 av 84-årgang Motor helrenovert for ca 300 mil siden, der alle lager i motoren er byttet, nye kolvringer samt totaloverhaling av toppene Girkassen renovert av Perry Motor for rundt 1500 mil siden Nye bremser rundtom, helt nye bilstein dempere runt om av HD/turbo hardhet:) . Nye dekk for i år, Yokohama advan sport 105. Original fuchs 16 tommer, svartlakkede.. Burgunderrød skinninredning med tilvalg - turbostoler ellers sportsstoler det heter? Denne fargen lurer jeg på om heter Wine Red, eller kanskje Vienna Red? Noen som vet? Bilen har videre fått Dansk eksos og er motoroptimert til rundt 250 hester i motor. Blir morsomt å sammenligne med E36 M3 3.0 jeg har nå. Jeg tenker nok at de begge går godt, men skal jeg gjette vil jeg tro Porschen går litt bedre grunnet lavere vekt og mindre drivlinjetap ( les: motoren rett over drivhjulene ) Er bilen fortsatt svenskregga? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 BMW 7-serie 3.0d 2009 Den er blitt byttet til ny automat kasse på garanti for 5000 km siden. Ny girkasse på 110 000km? Pga chipping, eller er det noen kjente svakheter på disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vegard welle Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Noen som har erfaring med Rasta Nordby? Hotel/Motel rett ved Nordbysenteret Blir overnatting fra kveld til neste morgen bare, hvis det er "greit" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Jeg klarer ikke å bestemme meg om hva jeg skal velge som neste AutoArt 1:18 modell i samlingen: Hvit LP670-4 SV Matt sort LP670-4 SV: Svart LP640: Hvilken liker du best? Choiceees Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 BMW 7-serie 3.0d 2009 Ny girkasse på 110 000km? Pga chipping, eller er det noen kjente svakheter på disse? Nå biler får byttet ut såpass vitale drivverksdeler som dette ved såpass lav kilometeterstand så begynner jeg å trekke kilometerstanden i tvil, sikkert 2 ganger høyere kilometerstand. Men det finnes unntak, jeg hadde en 4 år gammel A6 hvor Automaten måtte byttes på 101 000 km. Men det er Audi da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kolstad Jr. Skrevet Juni 19, 2014 Share Skrevet Juni 19, 2014 Jeg klarer ikke å bestemme meg om hva jeg skal velge som neste AutoArt 1:18 modell i samlingen: Hvit LP670-4 SV Matt sort LP670-4 SV: Svart LP640: Hvilken liker du best? Choiceees Jeg ville gått for hvit LP670-4 SV ! noekult reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg