adne95 Skrevet Juni 21, 2014 Share Skrevet Juni 21, 2014 Har du hørt om konseptet "komma", Erik95? Haukefer og Poppy reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbina10 Skrevet Juni 21, 2014 Share Skrevet Juni 21, 2014 Har du hørt om konseptet "komma", Erik95? nope ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Juni 21, 2014 Share Skrevet Juni 21, 2014 Skjønner det turbina10 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 21, 2014 Share Skrevet Juni 21, 2014 Prøver meg igjen: (men regner jo egentlig med at tulletråden er redusert til å lære Erik alt ifra forumskikk til Norsk) Noen må jo vite noe om dette? Fredrik 90,regner med du har noen titall Amcar (om ikke hudretalls) blader, det må da ha være et omdiskutert tema der? Vet det finnes en del Amcar fans her, så prøver meg. Problem: Frakte banebil og kunne bo ei helg noenlunde fornuftig (flere personer deriblant barn, hadde det vært bare meg så skulle jeg greid meg svært så enkelt). Mulig og mest sannsynlige løsning: Trekkvogn og skap tralle evt skapbil som på sikt kan bygges bodel i. (buss er også et alternativ) Alternativ løsning: Vanlig bil med høy hengervekt og "campingvogn med plass til bil inni"/"skaphenger med liten bodel i front". Disse får man meget gunstig fra USA, både som vanlig henger, gooseneck og 5th Wheel. Man har dog tradisjonelt ikke fått godkjent disse i Norge pirmært pga el styrt påløpsbrems (mulig andre grunner også?) Nå har jo ny lov tredd i kraft, hvor kjøretøy som tidligere er registrert i EU ikke kan nektes registrert i Norge med mindre de fremstår som direkte trafikkfarlige. Disse US hengerne blir jo registrert i hopetall i bla UK. Kan man da ta inn en slik henger og kreve den registrert? Oppi dette kommer jo også ei grense på 3500kg.. Om noen her har greie på dette så del gjerne litt info eller tanker om dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juni 21, 2014 Share Skrevet Juni 21, 2014 Et komma fra eller til! Drep han ikke, vent til jeg kommer. Drep han, ikke vent til jeg kommer. hermanoo90, Haukefer, Skårholen og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 21, 2014 Share Skrevet Juni 21, 2014 Prøver meg igjen:(men regner jo egentlig med at tulletråden er redusert til å lære Erik alt ifra forumskikk til Norsk)Noen må jo vite noe om dette? Fredrik 90,regner med du har noen titall Amcar (om ikke hudretalls) blader, det må da ha være et omdiskutert tema der? Jeg har ikke så mye greie på akkruat det forskjellige hengerløsningene der, jeg vet kun at det finnes ett virvar av forskjellige regler og begrensinger rundt akkruat dette med totalvekter, tillat vogntogvekt osv. Jeg vil anbefale deg å høre inne på Amcar forumet, de har mye peiling på slikt der Jeg er vel den eneste her inne som liker amerikanske biler, sånn er det når man er oppvokst i bibelbeltet på Sørlandet med mye amerikanske tradisjoner rundt forbi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Juni 21, 2014 Share Skrevet Juni 21, 2014 Jeg har ikke så mye greie på akkruat det forskjellige hengerløsningene der, jeg vet kun at det finnes ett virvar av forskjellige regler og begrensinger rundt akkruat dette med totalvekter, tillat vogntogvekt osv. Jeg vil anbefale deg å høre inne på Amcar forumet, de har mye peiling på slikt der Jeg er vel den eneste her inne som liker amerikanske biler, sånn er det når man er oppvokst i bibelbeltet på Sørlandet med mye amerikanske tradisjoner rundt forbi Neida, amcar er tøft! Holder på å pusse opp en kamerat sin 1966 chevelle, har benka 550rwhp (sugemotor og forgasser), så den ska bli gøyal å få på veien Sent fra min SM-G900F via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbina10 Skrevet Juni 21, 2014 Share Skrevet Juni 21, 2014 Får ikke nok av denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 21, 2014 Share Skrevet Juni 21, 2014 Neida, amcar er tøft! Holder på å pusse opp en kamerat sin 1966 chevelle, har benka 550rwhp (sugemotor og forgasser), så den ska bli gøyal å få på veien Sent fra min SM-G900F via Tapatalk Ja det er mye artige biler fra andre siden av dammen Jeg kommer nok til å ha noen amerikanske biler med tiden, i tillegg til BMW selvsagt Sjesker selv på blandt annet 68 Camaro SS, Lincoln Continental Mark 5, Ford Bronco, Corvette C4 og gjerne en nyere Suburban Er så mye å velge i og det beste er jo at uansett hvilken prisklasse du skal kjøpe i så får du uansett sånn skikkelig amerikaner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Juni 21, 2014 Share Skrevet Juni 21, 2014 Ja det er mye artige biler fra andre siden av dammen Jeg kommer nok til å ha noen amerikanske biler med tiden, i tillegg til BMW selvsagt Sjesker selv på blandt annet 68 Camaro SS, Lincoln Continental Mark 5, Ford Bronco, Corvette C4 og gjerne en nyere Suburban Er så mye å velge i og det beste er jo at uansett hvilken prisklasse du skal kjøpe i så får du uansett sånn skikkelig amerikaner Jepp! Herja mye oppi skauen med silverado 2500 fra åtti/nitti-tallet og det er en annen prisklasse enn nevnt chevelle, men fortsatt morro ble litt stor og lang på smale kronglete traktorveier, så måtte se meg slått av heva patrol med offroaddekk men du, kanskje du ser hvilken motor dette er? husker ikke hva det var... har bare ett dårlig bilde fra når bilen ble henta, stått på en låve leenge motor, drivverk og understell var visst brukt ca 160.000 på til sammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbina10 Skrevet Juni 21, 2014 Share Skrevet Juni 21, 2014 Skulle jeg hatt en amerikaner så hadde jeg kjøpt denne http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46681208&searchclickthrough=true Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 21, 2014 Share Skrevet Juni 21, 2014 Jepp! Herja mye oppi skauen med silverado 2500 fra åtti/nitti-tallet og det er en annen prisklasse enn nevnt chevelle, men fortsatt morro ble litt stor og lang på smale kronglete traktorveier, så måtte se meg slått av heva patrol med offroaddekk Sent fra min SM-G900F via Tapatalk En kompis hadde en 1994 Jeep Cherokee 4,0 som herje/student bil og den var passe rå med litt grove dekk, den er ikke så stor så den tar seg greit frem i terrenget. Men ja en Silverado blir litt stor i skogen, har testa litt med nyere Tahoe også med den blir for fin til å herje med Fettern min hadde en ny Dodge RAM pickup med 5,9 liters Cumminsdiesel da jeg var ca 15 år gammel, denne var chippa til over 500 hester og 1200 nm. Den fikk jeg selvsagt kjøre selv om jeg ikke hadde lov, på veien og greier så det er jo ikke så rart at det har satt sine spor Det har liksom gått i amerikanske biler, nye som gamle og BMWer i oppveksten min Enten hadde man en BMW eller så hadde man ett eller annet Amerikansk, noen få hadde vel Volvo og Peugeot men de la man liksom ikke merke til adne95 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Juni 21, 2014 Share Skrevet Juni 21, 2014 Når vi først er inne på amcars, så skal jeg gifte meg i September, og ser ut som at brudebilen blir en 57modell Bel Air med corvettemotor med kompressor. Tror det kan bli kult majuz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 21, 2014 Share Skrevet Juni 21, 2014 Ja takk!... Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
adne95 Skrevet Juni 21, 2014 Share Skrevet Juni 21, 2014 Når vi først er inne på amcars, så skal jeg gifte meg i September, og ser ut som at brudebilen blir en 57modell Bel Air med corvettemotor med kompressor. Tror det kan bli kult den som ligger/lå på finn det, drømmebil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg