e30_joakim Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Lite felg innpress spørsmål. Bilen min har ET33 foran og ET44 bak. Hvordan vil det se ut med ET23 foran og ET28 bak? Er 21" om det spiller noen rolle. Vil det fungere eller må der spaces? Kommer til å gå på utsiden av hjulbuen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 For ett naut, godt det finnes fornuftigere politikere... http://www.abcnyheter.no/motor/2014/06/25/vil-skru-engangsavgiften-pa-bil-kraftig-opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Lite felg innpress spørsmål. Bilen min har ET33 foran og ET44 bak. Hvordan vil det se ut med ET23 foran og ET28 bak? Er 21" om det spiller noen rolle. Vil det fungere eller må der spaces? jo lavere ET jo mer ut, så spacere vil bare gjøre det være. Nå kommer det litt ann på bredden, men et28 høres alt for lavt ut, så tror det vil stikke veldig langt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Lite felg innpress spørsmål. Bilen min har ET33 foran og ET44 bak. Hvordan vil det se ut med ET23 foran og ET28 bak? Er 21" om det spiller noen rolle. Vil det fungere eller må der spaces? Spaces = Få felger lenger ut Lavere ET = Felgen lenger ut... Hvordan ser oppsettet ut nå?Stikker felgene dine (med dekk) langt ut? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Nei ikke med ET 30 foran og ET 38 bak. Så vi får se, går det så går det, går det ikke så går det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoKi Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Du klarer bedre enn det der vel, 530en bruker 0,55 på langkjøring i samme hastigheter med forbikjøringer inkludert. Jeg har 1,8 tonn å dra på i tillegg til at seks sylindre på tre liter skal fores og ikke fire på to liter Motorvolum er irrelevant. En kompis har en E92 325d (3.0) som er chippa, og den bruker rundt 0.4 på langkjøring - som er lavere enn jeg får til på 318'en min. Og kudos for nivået på kommentaren din - du får det sagt, det skal du ha. Jeg er en av de som ikke følger så altfor mye med på det der, tanka faktisk full tank i går kveld Fyller når det trengs, og har ikke rabattkort... Er ikke såååå mange kronene man sparer på det uansett.. En liten sum er det nok i løpet av en måned, men hvor enkelt er det ikke å spare inn tilsvarende ved å være prisbevist på andre punkter? Kan vell egentlig ikke kalle meg prisbevist heller, handler på dyreste butikken i området (Eurospar), bare fordi den er nærmest, så kunne nok spart en del dersom jeg bare orka å stresse med å være økonomisk Det er faktisk SÅÅÅÅ mange kroner man sparer. Om jeg fyller 50 liter diesel på søndag kontra mandag kveld, så sparer jeg 100-150 kroner. Alt kommer selvfølgelig an på hvor mye du kjører, men for min del utgjør det rundt 2500,- pr år. Scanian slurper i seg 6,2 på mila, er glad jeg slipper å tenke på drivstoffutgifter Sent fra min C6903 via Tapatalk Hvilken Scania er det du kjører? Den må være sinnsykt svær, ellers er du en forferdelig dårlig sjåfør Et vogntog klarer du knapt å få over 4,5 liter på mila. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
majuz Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Straik adne95 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mattae Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 0.4 på en 325d var da veldig lavt. Legger 10kr på at det er chippen som lurer bilen til å tro den bruker mindre (slik som aller fleste gjør) enn den egentlig gjør. Skulebollen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 LoKi. Kjører en R620 tippbil. Kjører over Sollihøgda med lass hver vei hele tida, så mine 6,2l er veldig lite på denne kjøringen Normalt drivstofforbruk ligger på 6,5 og helt opp til 7tallet. Et vogntog har ikke problemer med å ligge på 4,5 nei, men de kjører mest på flatmark med lette lass. Jeg veier stort sett tett oppunder 60 Sent fra min C6903 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoKi Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 LoKi. Kjører en R620 tippbil. Kjører over Sollihøgda med lass hver vei hele tida, så mine 6,2l er veldig lite på denne kjøringen Normalt drivstofforbruk ligger på 6,5 og helt opp til 7tallet. Et vogntog har ikke problemer med å ligge på 4,5 nei, men de kjører mest på flatmark med lette lass. Jeg veier stort sett tett oppunder 60 Sent fra min C6903 via Tapatalk Damn, bruker tipp-gutta så mye? Vogntogene kjører vel ikke opp mot maks nyttelast hele tiden nei, men "flatmark" er å ta litt i når man kjører langtransport i Norge Men da lærte jeg jammen no nytt, takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoKi Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 (Og si i fra om du har lyst til å begynne å kjøre containerbil eller kranbil ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Tipp-gutta bruker såpass ja, går enormt med drivstoff på en tippbil Hehe, flatmark er litt å ta i ja, men nedover Europa der det stort sett er flatt ligger vogntog helt nede på 3,2 liter på mila. Far sin ram med 5,7 hemi bruker til sammenligning tett oppunder 2,5 Sent fra min C6903 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Har kjørt både container og kran, artigere enn tippbil. Men trives så godt hos Gunnar Knutsen så blir nok her en del år fremover uansett men ellers takk for tilbudet Sent fra min C6903 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LoKi Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Trivsel har alt å si. Og ny bil. Du vet hvor du finner meg om du ombestemmer deg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 0.4 på en 325d var da veldig lavt. Legger 10kr på at det er chippen som lurer bilen til å tro den bruker mindre (slik som aller fleste gjør) enn den egentlig gjør. Jeg fikk min 325d ned i 0,45 på pen langkjøring, intet er umulig. Motoren her passer egentelig ypperlig i en bil som E9x da den ikke er for stor eller for liten Grunnen til at f eks 318d ikke bruker så veldig mye mindre er rett og slett fordi den er undermotorisert, motoren jobber mer med å trekke bilen enn hva en 3,0 gjør. Men bruker du høyrefoten mer iherdig så vil 3 litern bruke adskillig mer enn tilsvarende kjøring med en 318d. En E34 525i bruker av alle ting mindre enn min 520, enkelt og greit fordi den er en smule undermotorisert den også LoKi reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg