Shattered Skrevet Juli 27, 2014 Skrevet Juli 27, 2014 Har man blitt vant til 50", så er det vanskelig å gå til noe mindre. Stort bilde er jo dritgøy Liten penis veies opp med stor tv, altså? Da må jeg jaggu ned enda et par størrelser, får nøye meg med 10"...
Gjest Skrevet Juli 27, 2014 Skrevet Juli 27, 2014 Holy shit, gjett om jeg er i humør idag hahaha Veldig off topic men siden det var så stor evinst måtte jeg dele
Eksos Skrevet Juli 27, 2014 Skrevet Juli 27, 2014 Tilhører det gamle dager å si at film er 24fps? Hva er frameraten på full-hd sendinger? Full HD blir jo målt i oppløsning, ikke i antall bilder i sekundet. Men du får fortsatt 1080p materiale i 24fps. Dette er minste, og det strekker seg til 60fps Mener at Youtube bruker 30fps, og i filmverdenen har 24fps vert normalen ja, men den 48p tar vell snart over vil jeg tro. Nyeste "The Hobbit" filmen var den første som brukte 48fps har aldri opplevd hakking på noen av mine tv'r, og trokke noen har noe mer enn 50hz, (billige greier kjøpt for 4-5år sia.) noen klipp jeg kan teste med evnt? se om jeg klarer å se det Ofte blir det veldig tydelig når det panoreres, som det gjerne gjøres på fotballkamper og i naturfilmer... Mange 50hz tv'er bruker teknologi for å glatte ut hakkinga, men da får du igjen et mer uklart bilde enn hva du hadde fått med en 100hz eller høyere TV Problemet er bare gjeldende dersom du har LED/LCD skjerm, siden Plasma er vesentlig kjappere en begge de to, og ligger ofte på rundt 600hz Du kan prøve med den filmen her, vil tro det hakker litt dersom du ikke har "bildeforbedringsgreier" aktivt på tv'en din https://www.youtube.com/watch?v=cfaE_mcixpQ
flonoen Skrevet Juli 27, 2014 Skrevet Juli 27, 2014 Vet at fullhd er 1920x1080, derav 1080i/p. Men det eg meinte var at om en film er utgitt med 24fps, hjelper det mot hakking ved panorering/jevne bevegelser i bakgrunnen og sånt om man har aldri så høy bildeoppdateringsfrekvens på tv'en? Er det sånn at de gromme tv'ene på 200+ Hz jevner ut bildet selv? Skal kameraet flyttes 24 meter sideveis på 1s har man jo bare tatt et bilde per meter enten skjemen er på 50Hz eller 200Hz. Fremdeles er det vel sånn at mye spill til "last gen" ps4 og xbone er 30fps..
Eksos Skrevet Juli 27, 2014 Skrevet Juli 27, 2014 Er vell ikke på 24fps du ser største forskjellen nei, utenom nettopp det at bildet skifter fortere på et hurtigere panel, og det vil derfor fremstå som klarere, slik som på bildet under ... Som du ser på bildet der er det ikke 50 og 200hz som er brukt, men de Amerikanske oppdelingene, som er 60/120/240... De deler det opp slik nettopp på grunn av at mye blir sendt i 30fps, som gir fire bilder i sekundet med en 120hz tv, åtte med en 240hz, osv.. En norsk 200hz tv vil ha problemer med at bildet skal bli vist 6.666 ganger, og man kan da oppleve en litt unaturlig glatt overgang mellom bildene... Heldigvis er det slik at TV'en merker hva som blir sendt, slik at når jeg foreksempel spiller Playstation, blir bildet mitt satt til 60hz, som vil gi et glattere bilde enn hva en 50hz tv hadde klart å få til (Du får ikke et rundt tall dersom du deler 50 på verken 30 eller 24) Nye skjermer er også såpass intelligente at de kalkulerer et bilde som passer mellom de to som er innspilt, for å få det til å bli en finere overgang...Utenom dette kan jeg vell ikke stort mer, har bare lest meg litt opp på det mest grunnleggende Men dersom man drar til en forhandler, og sammenligner to skjermer som henger ved siden av hverandre, kommer det ganske tydelig frem hvor mye glattere en skjerm med over 100hz spiller av bildet Aller størst effekt har det med 3D filmer, da dette er to bilder som blir satt sammen til ett.. Når du setter sammen to bilder kan du også dele oppdateringsfrekvensen på to, slik at en 100hz TV reelt sett bare viser 50hz i 3D, samt at en 200hz viser 100hz... Edit : Du ser det forøvrig greit her! Fant ikke bildet i større oppløsning desverre... 50hz til venstre, 100hz til høyre
ssabidaa Skrevet Juli 28, 2014 Skrevet Juli 28, 2014 Oi oi oi... sitter og titter litt på biler jeg liker. Har alltid vært svak for Alfa Romeo og bare se på denne nydelige 147-en. Om noen år kommer det nye Alfaer med bakhjulsdrift og da tenker jeg bmw vil få noe å tenke på og en real konkurranse.
Kolstad Jr. Skrevet Juli 28, 2014 Skrevet Juli 28, 2014 Fant ut at gammelbilen min ble totalvrak her om dagen.. Brukte enormt med tid på å pusse opp og lakkere denne for å få den slik var da jeg solgte den. Fryktelig surt igrunn, men slik er det vel bare
Fredrik Skrevet Juli 28, 2014 Skrevet Juli 28, 2014 Man har jo liten kontroll med hva som skjer med biler man har solgt. Det som imidlertid er ganske typisk er at man gjør mye for å få bilene som man vil ha dem... for så å selge bilene relativt hurtig etterpå. Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men kanskje er det fordi luften går litt ut av ballongen ved at noen av utfordringene med bilen er borte. Jeg husker at dette var mitt dilemma med mine første biler. Det som er litt morsomt i denne sammenhengen er at min tidligere 1980 Porsche 928S stadig har skilter (iallefall frem til i vår). Jeg hadde bilen i 1985/86. Da kan man virkelig snakke om at man kun har biler til "låns"... Takk for tilbakemeldingene vedr. TV til dere andre... Kolstad Jr. reagerte på dette 1
turbina10 Skrevet Juli 28, 2014 Skrevet Juli 28, 2014 Oi oi oi... sitter og titter litt på biler jeg liker. Har alltid vært svak for Alfa Romeo og bare se på denne nydelige 147-en. Om noen år kommer det nye Alfaer med bakhjulsdrift og da tenker jeg bmw vil få noe å tenke på og en real konkurranse. Ikke noe fin bak og tviler på at bmw får konkurranse fra alfa romeo.
Fredrik 90 Skrevet Juli 28, 2014 Skrevet Juli 28, 2014 Oi oi oi... sitter og titter litt på biler jeg liker. Har alltid vært svak for Alfa Romeo og bare se på denne nydelige 147-en. Om noen år kommer det nye Alfaer med bakhjulsdrift og da tenker jeg bmw vil få noe å tenke på og en real konkurranse. Alfa Romeo har vel ikke vært en reel konkurrent til BMW siden 70 tallet og blir vel neppe det igjen. Men det er artig hvis de har planer om flere bakhjulstrekkere som du sier, alt er jo framhjulstrekk i dag.
Martin1993 Skrevet Juli 28, 2014 Skrevet Juli 28, 2014 Holy shit, gjett om jeg er i humør idag hahaha Veldig off topic men siden det var så stor evinst måtte jeg dele Ja, må bare overføre en slant til meg
316 Skrevet Juli 28, 2014 Skrevet Juli 28, 2014 Ferie og alenepappa i dag. Da ble det trilletur og 190 cheeseburgermeny til frokost... SweetBMW reagerte på dette 1
noekult Skrevet Juli 28, 2014 Skrevet Juli 28, 2014 Hva syns dere om denne saken? En campingvogn som også fungerer som en båt! Ultimate roadtrip-tilbehøret? http://www.werd.com/20033/sealander/ Jeg syns det var dritkult hvertfall
Fredrik Skrevet Juli 28, 2014 Skrevet Juli 28, 2014 Alfa Romeo har vel ikke vært en reel konkurrent til BMW siden 70 tallet og blir vel neppe det igjen. Men det er artig hvis de har planer om flere bakhjulstrekkere som du sier, alt er jo framhjulstrekk i dag. Nåja... Alfa Romeo har begynt å gjøre ting som BMW ikke er så gode til...
noekult Skrevet Juli 28, 2014 Skrevet Juli 28, 2014 Ønsker også bakhjulstrekk- og lette Alfa tilbake!
Anbefalte innlegg