Kattlikzm Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 Kan du anbefale en god linse? Hvilke kriterier bør en god linse ha? Den 7000D var ikke så ille i prisen. Men hvordan er bildekvaliteten om man har en god linse vs 7D?
awt Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 Jeg bruker fortsatt 18-135-linsen som følgte med, så jeg har ikke så god erfaring der. Vil derimot anbefale å kjøpe kameraet med denne (koster ikke så mye mer), kontra den i Elkjøp-linken. Med mindre du skal lime bildet på en middels stor høyblokk vil du nok aldri se forskjell på bildekvaliteten.
Kattlikzm Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 Bla ned til eksempel bildene. For en kvalitet! http://www.iphotocourse.com/review-canon-eos-7d/ Kan man få slike bilder med en 700D om man bruker en helt Ok linse?
awt Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 Man skal være en relativt habil fotograf for å ta slike bilder. 700D er mer enn avansert nok om du ikke har noe særlig erfaring.
Kattlikzm Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 Tror jeg heller går for en 700D. Bildekvaliteten er fin nok for meg . Har tatt en rask titt på 7D og 700D. 7D blir alt for komplisert for en amatør som meg. Må sette av et par uker for å lære meg alle funksjonene med 7D, det gidder jeg ikke . Tror 700D vil være bedre . Nå gjenstår det bare å finne en god linse. hermanoo90 reagerte på dette 1
Skårholen Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 Kommer helt ann på hvilket budsjett du har og hva man skal ta bilde av. Men canon har en 50mm til rett under tusenlappen som mange er fornøyd med.
Ess Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 Bla ned til eksempel bildene. For en kvalitet! http://www.iphotocourse.com/review-canon-eos-7d/ Kan man få slike bilder med en 700D om man bruker en helt Ok linse? Her er det ikke kamerahuset eller objektivet det kommer an på, men selve redigeringen i etterkant. Rett ut av kamera ser nok disse bildene nokså ordinære ut. Det er liten forskjell hva bildekvalitet angår for de ulike kamerahusene. Enten det heter 7D, 60D, 650D eller ligende, så skal det godt gjøres å se forskjell annet enn på høye ISO-verdier. Også eldre modeller som 40D og 450D vil være vanskelige å skille fra disse. Forskjellene ligger heller i byggekvalitet og funksjoner. Hva som er et godt objektiv, kommer an på hva du skal bruke det til. Et svindyrt vidvinkelobjektiv egner seg som regel dårlig til portrettbilder i studio, uansett hva det koster. På samme måte vil svært påkostede telelinser som oftest passe dårlig til landskapsfotografering. Til slutt kan det nevnes at man ikke får alt i en pakke. Hvis du vil utvikle deg som fotograf, så vil det være en fordel med flere objektiver til ulike bruksområder. Lyssterk fastoptikk får man relativt billig, og gir mye moro for penge. Optikk med brennvidde i området 35-50 millimeter er svært anvendlig til portretter, gatefoto og mye annet. Du sparer mye penger på å kjøpe kamerautstyr brukt. De fleste amatører behandler utstyret sitt bra, så det skal du ikke være redd for.
Kattlikzm Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 Budsjettet mitt er stramt. Har maks 5000 lapper til overs. Derfor tenker jeg å gå for en brukt 700d på finn. Bildene mine kommer primært til å bestå av bilbilder (stillestående), landskap og nærbilder av ting som fks blomster. Regner med at jeg trenger 3 ulike linser da? Hvilke linser fungerer til hva? Jo høyere mm linsen har, jo lengere unna kan den fokusere? Eller har jeg forstått alt feil nå? Og forresten! Tusen takk for all hjelp so far! Setter stor pris på alle svar
Kvasi Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 Budsjettet mitt er stramt. Har maks 5000 lapper til overs. Derfor tenker jeg å gå for en brukt 700d på finn. Bildene mine kommer primært til å bestå av bilbilder (stillestående), landskap og nærbilder av ting som fks blomster. Regner med at jeg trenger 3 ulike linser da? Hvilke linser fungerer til hva? Jo høyere mm linsen har, jo lengere unna kan den fokusere? Eller har jeg forstått alt feil nå? Og forresten! Tusen takk for all hjelp so far! Setter stor pris på alle svar Kjøp et brukt (feks) 450D og et Tamron 17-50 så har du et bra kamera å starte med.
316 Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 http://touch.ostlendingen.no/nyheter/supercelle-over-hedmark-na-1.8532423 Synes det smalt bra i sta. Jeg sto ute utenfor blokka. Dette er på andre siden av blokka, hahaha.
Fredrik Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 Spesielt, men veldig spennende... HTC One med WP 8.1... http://www.tu.no/t2/mobil/2014/08/04/htcs-flaggskip-far-windows-phone
Kattlikzm Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 Takk for hjelpen folkens ! Skal ta en nærmere titt på hver enkelt kamera. En venn av meg er GUD på speilrefleks, men han er på ferie akkurat nå -.-. Er keen på å prøve flere kameraer før jeg går for en. En ting er sikkert: blir speilrefleks fra Canon
wicky124 Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 Åhhhhh jeg har savna Bimmers.no! Har ikke vært særlig her på 3 uker nå, var på ferie i Marokko. Håper dere har hatt en flott sommer! Synes noen kan by på 7 serien min som er til salgs : http://bimmers.no/topic/786589-bmw-e38-728-ia-selges/ 15k cash idag. hermanoo90 reagerte på dette 1
Merrushe Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 Du er kongen av skambud Wicky ;P Kattlikzm, M|Fjeld og hermanoo90 reagerte på dette 3
wicky124 Skrevet August 4, 2014 Skrevet August 4, 2014 Han skrev jo bare "by på sjuern min"... hadde han satt en minste pris så hadde jeg igjen bydd mindre... haha Men jeg vet hva han vil ha for den så det budet var nok bare ment som en spøk
Anbefalte innlegg