316 Skrevet September 5, 2014 Share Skrevet September 5, 2014 Jeg har lurt på åssen gamlehjem i Oslo ser ut om 30 år... 80 prosent av pasientene heter Mohammed... Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 5, 2014 Share Skrevet September 5, 2014 Lurer på åssen jeg blir når jeg blir gammel og grå....Eller....jeg er pakistaner...Vi blir aldri grå... Men dere ser tegninga... Ehm. Hver tredje pakistaner omtrent har hvitt hår blant det brune fra de er tenåringer. Gå og se litt nøye på hårene til dine pakistanske venner (inkludert meg, derfor er jeg oppmerksom på dette). Hver eneste "onkel" farger håret sitt for å skjule gråfargen også. Det er helt normalt for mennesker å få grått hår når man eldes... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet September 5, 2014 Share Skrevet September 5, 2014 De tilkaller satan med musikk høres det ut som på nabostedet.. jævla bråk. De som har meg på snap har fått en liten snutt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 5, 2014 Share Skrevet September 5, 2014 De tilkaller satan med musikk høres det ut som på nabostedet.. jævla bråk. De som har meg på snap har fått en liten snutt. Metall? En i nabolaget har dilla på popmusikk som spilles på radioen døgnet rundt... Klarer ikke å lokalisere jævelen bak! Allerede klaget på partyløvene i naboblokka som hadde fest hver eneste fredag og lørdag hele sommern, flere år på rad - plutselig fikk dem unge :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 5, 2014 Share Skrevet September 5, 2014 Ehm. Hver tredje pakistaner omtrent har hvitt hår blant det brune fra de er tenåringer. Gå og se litt nøye på hårene til dine pakistanske venner (inkludert meg, derfor er jeg oppmerksom på dette). Hver eneste "onkel" farger håret sitt for å skjule gråfargen også. Det er helt normalt for mennesker å få grått hår når man eldes... I store deler av verden gir hvitt/grått hår og ikke minst skjegg høy sosial status (spesielt hvis håret/skjegget er fyldig). Dette er et tegn på verdighet og visdom. Ikke at det alltid er sant, men det er noe å tenke over... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 5, 2014 Share Skrevet September 5, 2014 I store deler av verden gir hvitt/grått hår og ikke minst skjegg høy sosial status (spesielt hvis håret/skjegget er fyldig). Dette er et tegn på verdighet og visdom. Ikke at det alltid er sant, men det er noe å tenke over... Virker som at i mange deler av verden pleier folk med brunt å miste fargen på en signifikant del av hårene tidlig, så det er fryktelig mange som faktisk farger det også. Det er hvertfall ganske vanlig i det indiske subkontinent. Jeg er 29 og har selv begynt å få hvite hårstråer her og der. Da begynte jeg å legge merke til at det er utrolig mange andre med mørkebrunt hår som også har det, var bare ikke oppmerksom på det tidligere Samme gjelder forsåvidt viker og tap av hår på toppen Jeg har vunnet mange lotterier i livet, men hår var ikke en av dem - men jeg rocka håret som F så lenge det varte Sorry crappy bilder, i 2008 tok jeg selfies med webcamera Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet September 5, 2014 Share Skrevet September 5, 2014 kjøpte meg en rå subwoofer i dag til hifi anlegget i stua. tannoy ts2.12(500 watt rms). er en "gammel" subwoofer. syns de nye subwooferene som kommer fra klipsch jbl b&w. ikke er like bra som de gamle modellene. han ene jeg snakket med på resonans lydogbilde. fortalte at de ikke skulle ta inn de nye klipsch subwoofere på grunn av de ikke holdt det de var oppgitt til. oppsettet mitt dag. forforsterker:parasound 2100. mange sier den nye p5en er bedre. men etter den ble testet hos flere experter viste det seg at den nesten var en ren kopi av nc2100, men den hadde digitale innganger. effektforsterker: parasound 2250x2 cdspiller: cambridge azur 851c fronthøyttalere: phonar p7. etter jeg fikk stilt disse inn skikkelig fikk jeg de til og gå ned til 25hz alene. er ikke dårlig for en 8" i hver høyttaler subwoofer: tannoy ts2.12 kun til film. frontene klarer seg selv på musikk. noen andre som driver med hifi her inne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet September 5, 2014 Share Skrevet September 5, 2014 Metall? En i nabolaget har dilla på popmusikk som spilles på radioen døgnet rundt... Klarer ikke å lokalisere jævelen bak! Allerede klaget på partyløvene i naboblokka som hadde fest hver eneste fredag og lørdag hele sommern, flere år på rad - plutselig fikk dem unge :) Sånn typ musikk, og de var ikke de verste i forhold til de andre som også har spilt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 5, 2014 Share Skrevet September 5, 2014 Først var det Mercedes reklame her på forumet, men ikke før de fikk fjernet den så dukker det opp Citroen reklame i stede... Hvis det absolutt på være bilreklame her på Bimmers, hvorfor ikke reklamere for nettopp BMW? Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet September 5, 2014 Share Skrevet September 5, 2014 Først var det Mercedes reklame her på forumet, men ikke før de fikk fjernet den så dukker det opp Citroen reklame i stede... Hvis det absolutt på være bilreklame her på Bimmers, hvorfor ikke reklamere for nettopp BMW? image.jpg Enig i det du sier der. Men har sett Kia reklame også, men det fikk meg til å innse hvorfor jeg har BMW. Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 5, 2014 Share Skrevet September 5, 2014 noen andre som driver med hifi her inne? På sett og vis, sitter med noen Klipsch RF7, en rørpreamp ved navn PrimaLuna og noen "grove" monoblokker(2x600watt kontinuerlig@8ohm) som driver dem, en vintage platespiller(Dual 1228 av tysk kvalité), en Tandberg RIAA(en TR2045 Receiver) og en gammel Philips CD-spiller(600-serien). Oppå der har jeg en Abrahamsen V6 DAC til PC lyd . Det trøkker for å si det mildt Føler jeg har fått det bra til lydmessig, da sett i forhold til rommet det står i De som har hørt de største Klipsch modellene skjønner vel hva jeg mener. Det låter ikke sterilt og korrekt, men underholdnings-faktoren er høy! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet September 5, 2014 Share Skrevet September 5, 2014 Først var det Mercedes reklame her på forumet, men ikke før de fikk fjernet den så dukker det opp Citroen reklame i stede... Hvis det absolutt på være bilreklame her på Bimmers, hvorfor ikke reklamere for nettopp BMW? image.jpg Legg inn AdBlock i nettleseren, selv har jeg ikke sett reklame noe sted siden typ 2011. majuz reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriksen76 Skrevet September 5, 2014 Share Skrevet September 5, 2014 Først var det Mercedes reklame her på forumet, men ikke før de fikk fjernet den så dukker det opp Citroen reklame i stede... Hvis det absolutt på være bilreklame her på Bimmers, hvorfor ikke reklamere for nettopp BMW? image.jpg Er vel kanskje slik "cookies" basert reklame, via Google elns... Adferdsbasert reklame. Uten å vite noe sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet September 5, 2014 Share Skrevet September 5, 2014 Jeg har lurt på åssen gamlehjem i Oslo ser ut om 30 år... 80 prosent av pasientene heter Mohammed... Forskjellen på "dere" og oss...Vi sender ikke våre eldre på gamlehjem da vi heller vil gi dem tid i deres siste stunder, slik de gav oss i våre første stunder. Jeg har ingen interesse av å sende mine foreldre på gamlehjem når den tid kommer. Skal gjøre alt jeg kan og litt til for at de skal leve ett så normalt liv som mulig! Litt trist...ifjor ble min bror operert på Riksen, og deretter flyttet til Ahus... Der lå han i nesten 2mnd... Vi (meg kona baby, mamma pappa søster og yngste bror) besøkte han daglig, var der hver ledige stund, selv midt på natta om brodern kjeda seg, eller ville ha no mat eller selskap... De andre pasientene der, etniske nordmenn, fikk besøk maks 1 gang i uka innenfor besøkstid.. Vi pratet mye med dem da jeg faktisk synes synd på dem...De ligger på sykehus...og er der ALENE fordi familien dems har andre ting å gjøre....? Det er rett og slett flaut! Ehm. Hver tredje pakistaner omtrent har hvitt hår blant det brune fra de er tenåringer. Gå og se litt nøye på hårene til dine pakistanske venner (inkludert meg, derfor er jeg oppmerksom på dette). Hver eneste "onkel" farger håret sitt for å skjule gråfargen også. Det er helt normalt for mennesker å få grått hår når man eldes... Oe..slapp av du a! Du har grå hår sikkert!! Jeg har sølvfarga hårstrå! Ferdig snakka da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet September 6, 2014 Share Skrevet September 6, 2014 Mor var innlagt i fjor i samme rom som ei 70+ år gammel dame. Hun ble helt fra seg av glede når jeg begynte å prate med henne og fant lesestoff til henne (fra sånn tralle i ventestua). Er det en ting jeg er stolt av når det gjelder vår opprinnelige kultur så er det at folk er genuint interessert i å ta vare på de eldre. Enig med Wicky, foreldre først, ingen eldrehjem her i gården heller! Finner meg heller i at fattern irriterer meg grenseløst til tider enn å bekymre meg over at han sitter og ser på veggen i et gamlehjem som ikke bryr seg om han like mye som jeg gjør. Om det innebærer å skifte bleier og mate han for hånd om noen år så får det bare være. wicky124 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg