Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Åh, husker det når du spotta den, det var awesome at noen kjente igjen min bil på gata :D

Og takk! Bare vent du Tzunami, det kommer :P

Ble bråstopp da den ble spotta! Jeg hadde jo ingen aning om hvor i byen jeg var, så det var ganske så tilfeldig å støte på den :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny "high performance" Tesla Model S (D?) med ekstra motor og firehjulstrekk og 0-96 km/t på rundt 3.2 sek er bekreftet.

Shit. RIP AMG/RS/M.

Tja, RIP er eg ikkje så sikker på. Ser for meg mange av eierene av AMG/RS/M bruker bilen til helt andre ting enn bykjøring og 0-150 for å vise gutta draget. P85 har svimlende 200hk i 200km/t, om de faktisk kjører dobbel effekt med ekstra motor så snakker vi hinsides 400 hester, på sterkt synkende flanke. M3 har vel rundt 450, og den er den svakeste av de tre du nevnte?? For ikke å snakke om varmeproblematikken mtp banekjøring og autobahn-kjøring.

vs

Elbil er fint til sitt bruk, men som en erstatning for høgtytende fossilbiler duger det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Captain Obvious

Er på ingen måte uenig med deg, men denne bilen setter standarden for aks fra stillestående for biler med fire dører. Det skal den ha for.

Jeg har bare kjørt i3 i mange timer, og jeg er helt enig med deg, det er på INGEN måte en erstatning for gledene en fossilbil kan gi. Det skrev jeg faktisk her etter prøvekjøringene :)

Vi får vente og se i 2017 når el avgiftene sannsynligvis kommer, om hvor mange som er velger Tesla vs. supersedaner og super-SUVer til samme pris...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske at det ikke kommer avgifter på elbil med det første, det må gjøres store forandringer før noe slikt kommer på banen! Det det er snakk om er kun moms, så en model S 60kwt som starter på 466000,- vil jo ikke komme høyere enn 582000,- i startpris med moms fullt innført. :)

Samtidig vil trolig Norge følge den nederlandske momsinnføringen, dvs gradvis innføring med f.eks 4% 8% 12% osv, så Tesla kommer tvilsomt til å ligge i samme prisklasse som tilsvarende supersedaner og supersuver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må også ikke glemme at det er en del fysiske lover ute å går her, en Tesla veier opp i mot 2,3 tonn og det er like mye som en stor amerikansk SUV. Joda de går styggfort rett frem men det er jo mer eller mindre meningsløst egentelig, akkurat som dragrace biler. Skal man gjøre en effetiv rundetid så har man tross alt 2,3 tonn som settes i bevegelse og vil hele tiden trekke deg ut i svingene når bilen presses. Tyngdepunktet er lavt og det har sine fordeler ved aktiv kjøring, men når bilen skal presses til sine grenser for å kjøres mest mulig effektivt rundt en bane så vil dette fungere dårlig.

Hva vitsen er med denne nye Teslaen vet jeg ikke, men jeg vet iallfall at de som kjøper M5, E63 AMG osv ikke vurderer Tesla ett sekund. Ikke i Norge og heller ikke i USA hvor en Tesla modell S koster like mye som en M5 (noe den hadde gjort i Norge også med full avgift).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...