Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Galaxy s5 ja, bruker den endel, men som sagt så er det nok ladingen som har tatt knekken på batteriet, tok mobilen ut av ladern kl. 9 i dag, og med moderat bruk er jeg allerede på 75%. Den er nok tom for strøm rundt kl.6 antar jeg.. men har bestilt nytt batteri, så håper det hjelper ;)

Begynner også å irritere meg over at mobilen bruker fort 5-10 sekunder på å slå på skjermen når jeg trykker en av tastene (vekke den fra skjermlås) ofte kommer skjermen på et brøkdelssekund før den skrur seg av igjen.. prøvd å gjenopprette fabrikkinstillinger uten hell, så må vel kjøre en flashing av mobilen og krysse fingrene :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fraktet med Herkules?

Synes jeg så den brune brakka di på alnabru i går, svinge inn bak jobben min? Were you spying on me? :o

ja flyfrakt...men vet ikke hvilket fly,,Er visst en original bugatti type 33... Kom med ekspressfrakt på fly... Nei var nok ikke på alna igår...Eller..passerte alna på motorveien i saktegående kø...

Tja, jeg ser ikke helt hvorfor jeg skulle ha behov for flere gb på telefonen. Jeg har jo trådløst nett hjemme, og om jeg er ute og går, kjører bil eller gjør andre ting så ser jeg ikke helt behovet for å bruke telefonen samtidig.

Sant nok...jeg er vel over hakket avhengig av tlf...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galaxy s5 ja, bruker den endel, men som sagt så er det nok ladingen som har tatt knekken på batteriet, tok mobilen ut av ladern kl. 9 i dag, og med moderat bruk er jeg allerede på 75%. Den er nok tom for strøm rundt kl.6 antar jeg.. men har bestilt nytt batteri, så håper det hjelper ;)

Begynner også å irritere meg over at mobilen bruker fort 5-10 sekunder på å slå på skjermen når jeg trykker en av tastene (vekke den fra skjermlås) ofte kommer skjermen på et brøkdelssekund før den skrur seg av igjen.. prøvd å gjenopprette fabrikkinstillinger uten hell, så må vel kjøre en flashing av mobilen og krysse fingrene :P

Jøss, min står og til lading hele natta :P

Det med låseskjermen hender en sjelden gang på min og, men somregel fordi jeg har en million ting som kjører i bakgrunnen :P

Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker telefonen for å streame musikk, gps og alt mulig jeg så det er kjekt å ha litt data tilgjengelig ja. Har 3 privat og 3 på jobb :) Egentlig trenger jeg ikke ha privattelefon men jeg liker ikke å bare ha jobbtlf, da blir jeg litt for lett tilgjengelig for jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lading på natten svekker ikke batteriet.. :)

Mobilen skrur av lading så snart den er full-ladet.

Min note 3 har rundt 40-50% igjen etter en hel dag med mye bruk. Veldig fornøyd!

Gamle S3'en hadde litt lite batteri, så der oppgraderte jeg batteriet til et som var litt mer en dobbelt så stort :) Kostet 450kr fra US and A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merket meg en litt artig sak med batteriet på min iPhone 5C. Normalt bruker jeg 40-60% av batteriets kapasitet i løpet av en dag... litt avhengig av hva jeg bruker telefonen til. Dette betyr at jeg lader telefonen hver dag eller hver annen dag. Følger jeg denne rutinen i en uke eller to begynner batteriet etterhvert å miste kapasitet og dermed kreve mer ladetid med det samme forbruksmønsteret. Bruker jeg dermed navigasjonsappen Sygic på en litt lengere tur (f.eks til Hamburg eller Berlin) må batteriet lades flere ganger i løpet av en dag. Det som er interessant er at batteriet dermed også øker kapasiteten og fører meg tilbake til at telefonen kun skal lades hver dag eller hver annen dag (stadig med det samme forbruket). Det hjelper med andre ord å "massere" batteriet skikkelig... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har merket meg en litt artig sak med batteriet på min iPhone 5C. Normalt bruker jeg 40-60% av batteriets kapasitet i løpet av en dag... litt avhengig av hva jeg bruker telefonen til. Dette betyr at jeg lader telefonen hver dag eller hver annen dag. Følger jeg denne rutinen i en uke eller to begynner batteriet etterhvert å miste kapasitet og dermed kreve mer ladetid med det samme forbruksmønsteret. Bruker jeg dermed navigasjonsappen Sygic på en litt lengere tur (f.eks til Hamburg eller Berlin) må batteriet lades flere ganger i løpet av en dag. Det som er interessant er at batteriet dermed også øker kapasiteten og fører meg tilbake til at telefonen kun skal lades hver dag eller hver annen dag (stadig med det samme forbruket). Det hjelper med andre ord å "massere" batteriet skikkelig... :)

Helt klart. Trodde alle visste at en grundig utladning (bruk telefonen til batteriet er så tomt at den ikke vil skru seg på engang) og helt full, uavbrutt ladning trengs hvertfall en gang i måneden.

Er kjempefornøyd med Sony Z2. På alle måter en knalltelefon, men det beste er vel at i STAMINA-modus (noe jeg har den i hele tiden siden alt av funksjoner kan brukes, minus unødvendig bakgrunnstrafikk) varer batteriet to hele døgn med surfing, spilling osv. Kan være nøysom og få ut tre døgn også! Helt rått.

Kommer til å fortsette å kjøpe Z-serien fra Sony, men nå for tiden er nyvinningene så få for hver generasjon at jeg godt kan vente til Z5 eller noe sånt :P Den Z2en jeg har er fortsatt hyperrask og kapabel.

PS. Apple er ganske slu som tvinger til seg nye iPhone kunder ved å bevisst sløve ned telefonhastighet og batteritid på eldre modeller når nye telefoner skal komme. Google Trends viser økte søk etter "slow iphone" rett før lanseringen av ny generasjon. Apple vil friste med oppdatering av OS til det nyeste for sine utgående modeller, noe alle selvfølgelig vil ha, og da er programvaren nesten alltid litt for tung for den utgående telefongenerasjonen, noe som resulterer i at telefonene blir sløve og mister batteritid. Det er ingen annen logikk i at utgående telefoner føles tregere på så kort tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt råd. La ut bilen min for salg i går kveld. Jeg mener den er rimelig priset i forhold til utstyr og km.stand:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=52946470&searchclickthrough=true

Hadde satt en liten indre grense på 5.000,- ned i pris, og for litt siden ringte en som var interessert. Han ville dog ha bilen ned 10.000 i pris og kunne hente bilen i morgen.

Bilen har jo bare lagt ute i under 24 timer, burde jeg takke ja eller risikere å vente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var man nede i 6% batteri, og det med strømsparingsmodus aktivert... mobilen sier ifra at jeg må koble den fra ladern når den er full, så usikker på om den deaktiverer lading når den er på 100%?

Om dere er litt ekstra interessert i batterihold så har Bjørn Nyland lagt ut en video om dette, om pcbatteri, sykkelbatteri osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er meget fornøyd med batteriet på min telefon, LG G2, med moderat bruk holder den opp til 2 dager uten lading. Har hatt den i 52 timer på samme lading med normal bruk. Normal bruk er litt av alt, men ikke mye.

Denne telefonen har litt større batteri enn de fleste andre og det merkes. Digg å slippe å tenke på batteribruk hele tiden, og at jeg må lade hver natt som med andre jeg har hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart. Trodde alle visste at en grundig utladning (bruk telefonen til batteriet er så tomt at den ikke vil skru seg på engang) og helt full, uavbrutt ladning trengs hvertfall en gang i måneden.

Er kjempefornøyd med Sony Z2. På alle måter en knalltelefon, men det beste er vel at i STAMINA-modus (noe jeg har den i hele tiden siden alt av funksjoner kan brukes, minus unødvendig bakgrunnstrafikk) varer batteriet to hele døgn med surfing, spilling osv. Kan være nøysom og få ut tre døgn også! Helt rått.

Kommer til å fortsette å kjøpe Z-serien fra Sony, men nå for tiden er nyvinningene så få for hver generasjon at jeg godt kan vente til Z5 eller noe sånt :P Den Z2en jeg har er fortsatt hyperrask og kapabel.

PS. Apple er ganske slu som tvinger til seg nye iPhone kunder ved å bevisst sløve ned telefonhastighet og batteritid på eldre modeller når nye telefoner skal komme. Google Trends viser økte søk etter "slow iphone" rett før lanseringen av ny generasjon. Apple vil friste med oppdatering av OS til det nyeste for sine utgående modeller, noe alle selvfølgelig vil ha, og da er programvaren nesten alltid litt for tung for den utgående telefongenerasjonen, noe som resulterer i at telefonene blir sløve og mister batteritid. Det er ingen annen logikk i at utgående telefoner føles tregere på så kort tid...

Ja... jeg har også fått med meg dette, men det er ikke noe vi merker i vår familie. Vi har hatt Apple produkter siden iPod Mini 3 kom i 2007. Det er bare jeg som alltid har sverget til Nokia frem til jeg kjøpte min nåværende iPhone 5C for et halvt år siden. Forøvrig var batteriet på den siste Nokiaen (Lumia 720) ikke like villig til å la seg "massere" (hadde liten/ingen effekt), men det er mulig at det er snakk om ulike batteriteknologier (jeg vet ikke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt råd. La ut bilen min for salg i går kveld. Jeg mener den er rimelig priset i forhold til utstyr og km.stand:

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=52946470&searchclickthrough=true

Hadde satt en liten indre grense på 5.000,- ned i pris, og for litt siden ringte en som var interessert. Han ville dog ha bilen ned 10.000 i pris og kunne hente bilen i morgen.

Bilen har jo bare lagt ute i under 24 timer, burde jeg takke ja eller risikere å vente?

jeg hadde solgt tvert om jeg ikke hadde lån eller noe som jeg ble sittende igjen med :)    5000 fra eller til er ikke så mye rart. du er sikret en rask handel. blir den liggende for lenge på finn så kanskje du må lengre ned i pris og,  i værste fall 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde solgt tvert om jeg ikke hadde lån eller noe som jeg ble sittende igjen med :)    5000 fra eller til er ikke så mye rart. du er sikret en rask handel. blir den liggende for lenge på finn så kanskje du må lengre ned i pris og,  i værste fall 

Er det jeg er bekymret for ja. Hører det ikke er alt for lett å selge bil for tiden. Tror jeg bare går for tilbudet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg er bekymret for ja. Hører det ikke er alt for lett å selge bil for tiden. Tror jeg bare går for tilbudet :)

5000 fra eller til er ikke så fryktelig mye hvis han er seriøs og du blir kvitt den fort og enkelt :)  bruktbilmarkedet er rimelig vilt for tida, så ingen garantier for hva som skjer seinere..  10.000 under forlanget pris i den prisklassa synes ikke jeg var så ille :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...