Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Ble ikke no master her i gården, så fikk røska tak i en jobb innenfor byggautomasjon her oppe :)

Kommer langt med en Bachelor også! sitter med eksamensforberedelser allerede, de blir stadig tidligere! 1,5 år igjen av bacheloren nå, når det gjelder å velge vei ut i arbeidslivet, så endrer dette seg fra halvår til halvår når det kommer til tilbud og etterspørsel. Skal forsøke å få en fot innafor i et forholdsvis stort internasjonalt selskap i Olje&Gass(de har forsåvidt mange andre kundegrupper også dog), dette var det lite etterspørsel på i sommer, men i jernbanesektor ble det utlyst mange stillinger for nyutdannede. Jeg er veldig glad i tog og jernbane :P Man får se.

Dersom det blir jernbane, så blir det noen måneder til med skole for å få en den korrekte spisskompetansen.

For de som er litt inn i programmering og denslags, så synes jeg denne er litt interessant. Hvordan en compiler behandler og utfører aritmetikk.

I 1972 ble den aller første lommeregneren utgitt av Hewlett Packard, og denne kalkulatoren benyttet den samme formen for notasjon som datamaskiner gjør det. HP selger fremdeles kalkulatorer med denne notasjonen og mange sverger til dette(deriblant meg).

800px-HP_35_Calculator.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cargo surveyor, det høres ut som en stilling med rolige dager :P Sørger hovedsaklig for at lasting/lossing går trygt for seg?

Har vært en del på Mongstad, men ikke på raffineriet. Her har det gått i forsyningsbasen. :)

Såpass ja :)

Er ganske mye forskjellige tjenester vi tilbyr kundene våre, men i hovedsak så kontrollerer vi tankene før lasting, regner ut kvantitet etter lasting og lagrer prøver om det skulle oppstå evnt tvister ang kvalitet i senere tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@FredrikE24

Søkte jobb hos jerbaneverket før sommeren, de hadde nesten 100 søkere på den stillingen for nyutdannede. Var tøft marked i år, men jobb ble det tilslutt. Trives svæært godt med automasjon egentlig, selvom bacheloren min er Elkraft :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble tatt av UP i dag. Han kjørte en svart F31 328ia x-drive.

Ble målt til 101 i 80-sonen i kollektivfeltet, men slapp med kun bot for kjøring i kollektivfelt. Det positive i fadesen er at man ikke får prikker for kjøring i kollektivfelt. Men bot på 4200 kr svir jo #-o

4200kr og ingen prikker vil nå jeg kalle griseflaks i det tilfellet der :P

Sendt fra min SM-G900F via Fapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da vart det brått pickup gitt,

en 2001mod ford ranger.

ikke no bilde menne :P (mørkt ute)

noen som vet om hvor jeg kan finne panser, grill, bakluke og starter? evnt turbo og. plystrer noe vil jeg si :P

så da kan jeg laste 1500kg på bilhengeren istedet for bare 1300kg med 7'rn

så om noen er int i en nylig eugodkjent 96mod 728ia (godkjenner før salg) med det meste av standard e38 greier bytta alt (bensintank etc) til en billig penge så send pm.

billige hilux'r går fort, ble lagt ut en tidligere idag til 10k med diverse eu feil, ringte halvtime etter dne ble lagt ut, solgt gitt :P

Endret av janerik171187
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja funker det  :lol:

vært bortpå 2 der  ;-)

men er nå greiere å treffe noen på byn feks syns nå jeg :P

ang pick up,

satt å girte meg litt opp på nye type Navara her for par dager siden. Er jo helt nedi 100k nå de. Ser for meg de kan holde seg greit i pris.

Vertfall når man ser hvor heftig gamle pickuper er prisa.

Men slo det fra meg, hadde gått FORT lei er jeg sikker på.

Har kjørt et par navara av den typen og, er noe stivt og dårlig å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja amerikansk pickup er beste :)

Men stort sett alt på kl.b er bensin, og det er urimelig dyrt å kjøre med :P Jeg syns min 540i er dyr, den er jo økonomisk i forhold.

De få f-250 på kl.b er vertfall prisa veldig høyt..

Har ikke sett noe annet amerikansk diesel på kl.b jeg vertfall så jeg kommer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kun Amerikanere som lager ordentlig pickup :) Har selv lyst på en Silverado, men kan gjerne være en bensin med mulighet for å kjøre på LPG Gass. Da koster det faktisk ikke så allverden likevel. En kamerat kjører en Chevy Express Van som firmabil, der kollegaene sine Transportere og Hiaceer sliter med tunge hengerlass brommer Chevyen avgårde som om ingenting henger på kula bak. Men den er tørst, full av verktøy (han er snekker) så drar den 2 liter på mila på småkjøring og i bestefall ned mot literen på langkjøring. Men han kjører mye på LPG så det blir ikke så galt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 liter på småkjøring er pen kjøring vertfall :)

Det jeg har kjørt av amerikansk har brukt vesentlig mer vertfall :P Da med ikke så pen kjørestil da det selfølgelig skal testes bittelitt :)

men man lærer seg fort at det ikke nytter å sitte å trykke kickdown med sånne biler da :P Må jo fylle tanken daglig, på mange liter.

Men ja er gode biler å trekke med :) Dratt svær båt ol med tahoe og silverado TD(var lett lastebil den da..).

Går nå veldig fint å trekke henger med mindre biler og da sånn effektmessig. er verre når det drar å sliter pga så lav vekt.

Sleit ikke med få fart på e92n med 2500kg på kroken, men merker man drar tungt da det rykker sånn i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte aldri pickuper, men fikk prøve en nyere Hilux for en liten stund siden og det var faktisk veldig gøy. Har man mulighet i Norge til å ha seter på lasteplanet bak? Fordi den jeg prøvde her i Pakistan hadde det (4 seter) og det var helt rått å sitte åpent bak også! Eieren er bestefaren til kona som pleier å reise til fjellområder og sitte bak i det fri og ta bilder mens bilen kryper rundt i terrenget :)

Macho lyd var det og, vet ikke hva slags motorisering det var, men bensin var det hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...