Fredrik Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Fredrik 90: Jeg er tildels ganske enig i den påstanden Fredrik 90 når det gjelder det at bruksverdien kan være høyere enn salgsverdien på BMW'er som er 5-6 år gamle med noen kilometer på klokken. Jeg erfarte dette selv på min 2003 E46 318d Touring allerede når den var 3-4 år gammel og jeg ønsket å oppgradere til en E39 523i Touring. Begge modellene hadde falt relativt heftig i pris, men innbytteprisen/verdien på min bil var, tiltross for at at den på det tidspunktet var blandt BMW's mest populære bruktbiler her i Danmark, helt håpløs lav. Jeg tror at ganske mange BMW eiere har opplevd akkurat dette og for meg var bruksverdien mye høyere enn salgsverdien. Jeg beholdt bilen i nye 4-5 år og kjørte totalt ca. 340000 Km før jeg solgte den. Jeg savner den ikke, men det var en veldig fin bruksbil som bl.a tok oss ned til Sydfrankrike 7-8 ganger. Det hadde vært fint med en E39 523i Touring (med manuelt gear), men vår E46 gjorde jobben og vel så det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Panerai har ganske sexy modeller som jeg godt kunne tenke meg en av. De er relativt kostbare, men faktisk ikke så dyre i forhold til f.eks Rolex. Panerai er imidlertid idag langt mer sofistikert enn Rolex selv om de nye modellene fra Rolex også er fine og mye mindre offensive og vulgære enn tidligere. Det er ikke tiden for show off nå... det skal være diskret luksus og/eller individuel og nøktern stil. 40-50K er imidlertid stadig veldig mange kroner for en klokke... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Går fint det mister...Jeg respekterer at du elsker bmw.... og jeg vet du respekterer de som elsker mercedes også....Men jeg er litt lei denne diskusjonen nå.... Kan vi ikke gå tilbake og diskutere 316 sine overtidstimer? Eller nyterns LED-lommelykter? Eller alle klokkene folk drømmer om? Det er bra, jeg hverken prøver på eller vil "omvende" noen som liker MB til å like BMW. Man har sine forskjellige favoritt merker Fredrik 90: Jeg er tildels ganske enig i den påstanden Fredrik 90 når det gjelder det at bruksverdien kan være høyere enn salgsverdien på BMW'er som er 5-6 år gamle med noen kilometer på klokken. Jeg erfarte dette selv på min 2003 E46 318d Touring allerede når den var 3-4 år gammel og jeg ønsket å oppgradere til en E39 523i Touring. Begge modellene hadde falt relativt heftig i pris, men innbytteprisen/verdien på min bil var, tiltross for at at den på det tidspunktet var blandt BMW's mest populære bruktbiler her i Danmark, helt håpløs lav. Jeg tror at ganske mange BMW eiere har opplevd akkurat dette og for meg var bruksverdien mye høyere enn salgsverdien. Jeg beholdt bilen i nye 4-5 år og kjørte totalt ca. 340000 Km før jeg solgte den. Jeg savner den ikke, men det var en veldig fin bruksbil som bl.a tok oss ned til Sydfrankrike 7-8 ganger. Det hadde vært fint med en E39 523i Touring (med manuelt gear), men vår E46 gjorde jobben og vel så det... Ja bruksverdien er ganske høy, se bare på hvor gode E39 man får i dag for kun småpenger. Jeg spurte for moroskyld den lokale BMW forhandleren hvor mye de ville gi i innbytte på min E34 hvis jeg kjøpte en ny F10 av dem. Etter å raskt ha sett over bilen så kunne de har gitt meg 7000 kr, kanskje 10 000 kr siden den var i god stand og EU godkjent. Som han sa så er det en bil de aldri kunne ha solgt igjennom Bavaria systemet så den hadde blitt solgt videre til en oppkjøper Men bruksnytten jeg har av den bilen vil jeg påstå er mange ganger det beløpet jeg ville fått hvis jeg var så gal å bytte den inn Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Undertid på meg nå Wicky... Skal bare jobbe 3-4 dager før jul... Men har flyttet inn i den nye kåken nå, begynner å få ting på plass Tv, internett kom i dag. Det var deilig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 E23'n skal få nytt bensinsystem iløpet av vinteren, noe som har vært på agendaen en stund! Hva skjer så da når jeg skal flytte på den i garasjen for å gjøre klart til skruing? En slange sprekker såklart og spruter bensin utover det meste, og bilen står ille dumt til... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet November 26, 2014 Share Skrevet November 26, 2014 Noen som tilfeldigvis har vert på riggen scarabeo 5 og vet om der var wifi på rommet ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 (endret) Går fint det mister...Jeg respekterer at du elsker bmw.... og jeg vet du respekterer de som elsker mercedes også....Men jeg er litt lei denne diskusjonen nå.... Kan vi ikke gå tilbake og diskutere 316 sine overtidstimer? Eller nyterns LED-lommelykter? Eller alle klokkene folk drømmer om? Wicky da.. Endret November 27, 2014 av Nytern R Andersen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Merrushe Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Snubler ut av senga trøtt og fyller kaffekoppen, glemmer at denne var det to snusposer i bunn av. Var litt besk smak ja! e30_joakim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Folk som putter snusen sin i kopper, glass og tallerkener fortjener det as Ekkelt som F... Har vært snusfri i et par uker nå, mest pga jeg ikke får tak i snus i Asia eller Midtøsten Håper jeg ikke får megalyst igjen når jeg er tilbake i Norge... Har spist opp litt av tannkjøttet mitt, det var en mental belastning og derfor vil jeg helst bli ferdig med driten nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Jeg har hatt 1 sigg igjen i pakken siste 2 dagene...sparer den til siste liten... lurer på å bare slutte egentlig...ikke røyka på to dager...MEN...problemet mitt er mer mentalt...om jeg tenker at "nå slutter jeg" så vil jeg ha røyk....Har jeg ikke røyk på meg så vil jeg ha røyk... Men om jeg har tilgang til røyk så kan jeg fint la være å røyke flere dager.... Rart det der... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Er glad jeg hverken røyker eller snuser, tror jeg sparer noen kroner der Shattered reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 ..eller drikker...? Vært lite sløsing siste tiden... må spare til ny bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Her har jeg flyttet inn Fredrik, majuz og Skårholen reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 ..eller drikker...? Vært lite sløsing siste tiden... må spare til ny bil Helt riktig, jeg er noe så sjelden som en avholdsmann Prøver å ikke sløse så mye selv for tiden, har blandt annet funnet ut at hvis jeg begynner å ta med niste på jobb hjemme ifra kontra å gå på butikken hver dag så sparer jeg tett på 2000 kr i måneden. Etter ett år så er det ett sett ganske respektable felger på F10en har jeg funnet ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Er glad jeg hverken røyker eller snuser, tror jeg sparer noen kroner der Samme her men kan fort gå penger til annen drit da ... Shattered og Robkill reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg