Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Km. telleren starter på nytt etter 99.999km! Min står på 73k :-P

Jepp... det er ikke så enkelt å se, men her runder min tidligere 1977 Porsche 924 99999 Km en gang i 1986/87 (sannsyligvis for 2 gang)... :)

Det jeg synes var litt artig med dette instrumentpanelet er at tallene på turtelleren er posisjonert slik at den høye enden av skalaen ligger inn mot speedometeret. Det gjør at man ikke behøver å flytte blikket langt vekk fra speedometer for å se hvilket turtall motoren ligger på når den blir presset. På den aktuelle 1982 modellen er turtelleren vinklet enda mer slik at 6000 rpm er der hvor 5000 rpm var på min bil. Porsche rendyrket senere konseptet slik at turtelleren på deres modeller alltid er i sentrum/midten av instrumentpanelet... :cool:

gallery_38233_76_286296.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med kilometerstand er sikkert heller tvilsomt, ja. Men den var visst veldig bra stand ifg

fattern som hadde vært og sett på den. Ikke rust, og hel og komplett. Var arvet av en annen i familien eller noe lignende, så hadde de ikke brukt for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp... det er ikke så enkelt å se, men her runder min tidligere 1977 Porsche 924 99999 Km en gang i 1986/87 (sannsyligvis for 2 gang)... :)

Det jeg synes var litt artig med dette instrumentpanelet er at tallene på turtelleren er posisjonert slik at den høye enden av skalaen ligger inn mot speedometeret. Det gjør at man ikke behøver å flytte blikket langt vekk fra speedometer for å se hvilket turtall motoren ligger på når den blir presset. På den aktuelle 1982 modellen er turtelleren vinklet enda mer slik at 6000 rpm er der hvor 5000 rpm var på min bil. Porsche rendyrket senere konseptet slik at turtelleren på deres modeller alltid er i sentrum/midten av instrumentpanelet... :cool:

13948429_614.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe logisk grunn til hvorfor telleren ikke gikk til lenger enn 99 999km på eldre biler?

Golf 1'eren min er vell gått 72 000 km elns og skal i følge tidligere eier kun ha rundet en gang før.

Tror ikke den har blitt så vannvittig mye brukt siste 20 år vertfall, mtp det henger naf test klistremerke i frontruta ifra 1991 elns :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke så mye bilkjøring før som det er i dag, men akkurat hvorfor de valgte å gjøre det aner jeg ikke. De følte kanskje ikke at det var behov for noe mer :)

Wicky: Det som er morsomt med deg og når du sier noe sånn er at du plutselig dukker opp med en Audi S6 med 400 hester :P Digger din uforutsigbarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wicky: Det som er morsomt med deg og når du sier noe sånn er at du plutselig dukker opp med en Audi S6 med 400 hester :P Digger din uforutsigbarhet.

Var og prøvde en igår...ja den var fet som faen...Men sjekka også forsikring...tror ikke det er så lurt å bruke 2-3 mndslønner på forsikring i året as... så foreløpig dropper jeg det...med mindre jeg tar kun ansvarsforsikring på den...Foreløpig har jeg ikke funnet en billig X5...og jeg føler ikke at de er verdt 120k med tanke på hvor gamle de er...så regner med at det blir en ML iløpet av uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...