SweetBMW Skrevet Desember 20, 2014 Share Skrevet Desember 20, 2014 Dere er klar over at ofte så følger utgiftene med inntektene? Det betyr at folk som tjener 600+ ikke nødvendigvis sitter igjen med mer en noen som tjener 350 i året til andre utgifter. Hvorfor? Ofte blir det sånn at man kjøper bolig etter hva man tjener f.eks, eller dyrere bil. Så veldig ofte så har ikke folk som tjener 600+ i året veldig mer igjen i mnd en de som kanskje tjener 350. Alt bunner ut i disponeringer, men å f.eks ikke gi støtte til de som tjener over en hvis sum blir bare teit. Ofte kan de trenge de like mye som alle andre. Og hold unna diskusjonen de som tjener sinnsyke summer, de er ikke reprensentive her. Godt at det er noen som forstår det. Jeg jobber i samme bransje som 316, men sitter ikke igjen med store summer selv om jeg har relativt høy inntekt. Det er visst noe som heter at forbruket øker i takt med inntekt Det er åpenbart ikke alt du har hørt eller vet, men slik er det. http://www.medicinenet.com/lactose_intolerance/article.htm http://ghr.nlm.nih.gov/condition/lactose-intolerance http://en.wikipedia.org/wiki/Lactose_intolerance Inuitter/eskimoer har en tilsvarende intoleranse mot alkohol. De mangler genet som gjør at man kan nedbryte alkohol i kroppen. Forøvrig så er medisiner designet spesielt for ulike befolkningsgrupper en av de helt store tingene som kommer på medisinalfronten. I USA selges det nå medisinpreparater som er spesielt utviklet til sorte mennesker fordi de genetisk har en større tilbøyelighet til å utvikle bestemte hjerte og blodkarssykdommer. Overrasket meg over at det der var sant, men det har de før nevnt på House M.D også, som vi alle vet er ekstremt realistisk (litt sarkasme der men). Sickle Cell er vel noe "svarte" er mer utsatt for. ikke at jeg vet særlig mye om den sykdommen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 20, 2014 Share Skrevet Desember 20, 2014 Har hørt det på fest en del ganger. Hehe Asiatere har visst også en annen ørevoks. Grå, flaky og sprø. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robkill Skrevet Desember 20, 2014 Share Skrevet Desember 20, 2014 Ikke lukter svetten deres heller, visstnok. Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 20, 2014 Share Skrevet Desember 20, 2014 Det var primært ikke min mening å påpeke forskjeller mellom befolkningsgruppene, men de er der og vi er ikke helt like. Når dette er nevnt er det viktig å merke seg forskjeller som over lang tid har oppstått pga. genetiske variasjoner og forskjeller som har oppstått pga. sosiale forhold (les: typiske livsstilssykdommer). De fleste forskjellene mellom befolkningsgruppene skyldes livsstilssykdommer knyttet til spesielt vestlig livsførsel med for mye fet mat og for lite fysisk aktivitet. Altså først og fremst sosiale forskjeller uansett om man er hvit eller sort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Desember 20, 2014 Share Skrevet Desember 20, 2014 Noen som vet hvor mye volt er bilbatteri har når startern går? Hal 12.5 når ikke noe strøm trekkes men går ned til 10-10.5 volt når jeg drarn på startern. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Desember 20, 2014 Share Skrevet Desember 20, 2014 Er ikke unormaøt at det detter ned en del. Men standby skal det være 12.5-12.7 da er det helt topp. Når bilen går : 14-14,7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///FredriK.S Skrevet Desember 20, 2014 Share Skrevet Desember 20, 2014 Bare meg, eller er dette litt vel høy pris ? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=53543774&searchclickthrough=true&searchQuery=recaro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Desember 20, 2014 Share Skrevet Desember 20, 2014 Bare meg, eller er dette litt vel høy pris ? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=53543774&searchclickthrough=true&searchQuery=recaro Veldig dyrt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Desember 20, 2014 Share Skrevet Desember 20, 2014 Er ikke unormaøt at det detter ned en del. Men standby skal det være 12.5-12.7 da er det helt topp. Når bilen går : 14-14,7 Ok for bilen er litt tungstarta men kan hende det hjelper med nye plugger og filter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SweetBMW Skrevet Desember 21, 2014 Share Skrevet Desember 21, 2014 Ok for bilen er litt tungstarta men kan hende det hjelper med nye plugger og filter. Definer tungstarta? At den bruker lang tid på å starte? Eller at starteren faktisk går tregt rundt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skårholen Skrevet Desember 21, 2014 Share Skrevet Desember 21, 2014 Definer tungstarta? At den bruker lang tid på å starte? Eller at starteren faktisk går tregt rundt? Der er jeg litt usikker men en god kombinasjon kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Desember 21, 2014 Share Skrevet Desember 21, 2014 Noen pynter til jul med nisser og diverse smånips, men jeg har tradisjon for å dra frem og pynte med de gamle modellbilene mine. Legger ved et par bilder av favorittene mine. Det er en 1992 Land Cruiser, 1989 Lexus LS400, Opel Manta GTE, 1993 325i cab, 1998 328i og en E36 M3 GTR. Hadde en 1990 E31 850i før og, men den solgte jeg. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 21, 2014 Share Skrevet Desember 21, 2014 Sliken Lexus har jeg også, helt maken! Lekte mye med modellbiler før, faren min har ca 100 stk 1:18. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Desember 21, 2014 Share Skrevet Desember 21, 2014 Jeg hadde vel drøye 35 stk 1:18, noen 1:24 samt et lass med mindre biler. Men når man aldri bruker det og det bare står og tar opp plass solgte jeg mye til andre samlere. Forhåpentligvis lever de et bedre liv hos dem enn oss meg som bare hadde dem i pappesker i boden. Har beholdt 14 stk 1:18 som jeg er ekstra glad dog. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 21, 2014 Share Skrevet Desember 21, 2014 (endret) Jeg har også oppigjennom samlet på slike modellbiler, men de ble etterhvert som jeg ble eldre pakket ned i kasser og satt på loftet. Men nå når vi flytta inn i nytt hus og kom for oss selv så fikk jeg viljen min om å få ett gutterom/hjemmekino og det var en flott anledning til å få frem noen av bilene igjen Er for galt at de skal ligge i kasser på loftet, så jeg har iallfall fått over halvparten av dem tilbake ifra glemselen. Tror jeg har en lik hvit E36 Cab som deg Werther, den har jeg hatt siden jeg var 6-7 år gammel tror jeg Endret Desember 21, 2014 av Fredrik 90 Fredrik og Werther reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg