Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Sa tidligere at jeg ikke slet med varme på dieselpurka på vinterstid, og det trekker jeg tilbake! Den var nok heller at på de kaldeste dagene så hadde den gjerne en fanger full av snø...
I dag fikk den en papplate nederst i fangeren, og alt var på stell :)  Spjeldene i grillen virker det som at gjør jobben greit det også med å regulere tempen.

Edit:
Må sies at jeg synes det ser forferdelig teit ut med en e61 som har papp i fronten, men på en tur i dag så orket vi ikke å fryse :P
Ellers var jeg meget fornøyd med forbruket som endte på 0.52 med en bil som ble veid til 2420kg med alt pikk pakk.

Endret av Robkill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Golfen vi har hjemme, så ville den ikke starte ved -17. Åpna så hvidt sentrallåsen og lysene i dashen lyste meget svakt....

starta med engang da jeg fikk startet den ved hjelp av en annen bil+ startkabler.

Kjørte hele dagen, stoppen og skrudde av motor, og startet igjen kanskje 4-5 ganger i løpet av dagen, null problem.

Så dagen etter, samma greia... "dødt" batteri. ...

Batteriet er 1 år gammelt og har fremdeles garanti.

Hva burde gjøres?

(Før kulda kom, fungerte batteriet helt perfekt!) Og fungerer fint når bilen er varm

EDIT: Bør batteriet lades fullt opp?

Endret av hermanoo90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha tilbrakt hele julen med en Dacia Duster må jeg si at jeg er dypt imponert over den bilen. 

Til en pris på 253.000 kr for 4WD-modellen så er det jaggu mye bil for pengene. Tok oss trygt opp på fjellet i kolonne med full bil og helt fullt bagasjerom.

Brukte 0,46 i gjennomsnitt tur/retur Bergen-Hol og jeg kjørte langt i fra økonomisk.. :)

Skikkelig artig med 4WD lock og antispinn av, går sidelengs hvor som helst :lol:

Kul og litt annerledes bil!

Blir nesten kjipt å gå tilbake til 740i'en.. Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dacia er vel i utgangspunktet Renault? Dette merket er absolutt utbredt i resten av Europa utenom Norge og Sverige(mulig også Finland). Det krydde av dem i Kroatia blant annet. Dacia Sandero, Dacia Duster og en eller annen varebil kalt Dokker(Citan/Kangoo?).

Det er fryktelig mye bil for lite penger, og varebil modellen koster 100 000 +/- i Norge og man kan lure på hvorfor ikke disse er mer utbredt som varebiler.

http://www.logistikk-ledelse.no/2013/tr/tr0806.htm

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det når man handler billig, og er intensjonen med bilkjøpet å ha en billig bil man kan ha i mange år som det ikke er så farlig med, så er det vel helt topp. Kvaliteten er vel god nok, men man kan ikke regne med den finishen man finner i mye dyrere biler.

Det er litt med bruken, jeg kjøper ikke en sofa på Ikea om jeg har planer om å sitte i den hver dag og se på TV. Da sitter jeg der som en sekk poteter etter kort tid. Da kjøper man heller noe av litt bedre kvalitet som kan vare i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...