Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Man blir forøvrig aldri klar for å bli foreldre for de som tror det, så det er bare til å sette i gang. :)

Er det meg du prøver å skremme? :P

Jeg er 24 nå og barn er for meg veldig fjernt ennå, jeg har fortsatt mye jeg vil ha gjort før den tid kommer. Føler meg overhode ikke klar for barn nå, men fruen her tror jeg så smått begynner å få litt lyst på og det er en tanke skummelt synes jeg... Men jeg må vel prøve å få satt noen små BMW entusiaster til verden innen jeg er 30 år iallfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg prøver ikke å skremme noen, men kanskje du burde skremmes litt? :D

Det vil alltid være ting man ikke får oppnådd dessverre, og det er veldig mye jeg gjerne kunne tenkt meg å gjort, men som ikke er like lett med barn.

Utover det føler jeg ikke at livet endret seg noe ekstremt for min del, men så er ikke vi de som reiser mest rundtom eller festet annen hver helg heller, så vi måtte ikke "ofre" så mye, med unntak av at e46-en ble litt knapp. :)

Ang. unge foreldre så føler jeg igrunn det er mest vanlig å vente for tiden, da man gjerne skal gå tre år på folkehøgskole, få to mastergrader og reise jorden rundt et par-tre ganger først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg prøver ikke å skremme noen, men kanskje du burde skremmes litt? :D

Det vil alltid være ting man ikke får oppnådd dessverre, og det er veldig mye jeg gjerne kunne tenkt meg å gjort, men som ikke er like lett med barn.

Utover det føler jeg ikke at livet endret seg noe ekstremt for min del, men så er ikke vi de som reiser mest rundtom eller festet annen hver helg heller, så vi måtte ikke "ofre" så mye, med unntak av at e46-en ble litt knapp. :)

Ang. unge foreldre så føler jeg igrunn det er mest vanlig å vente for tiden, da man gjerne skal gå tre år på folkehøgskole, få to mastergrader og reise jorden rundt et par-tre ganger først.

Vi fikk en attpåklatt i 2003. Ergo var vår datter 10 år gammel da hun fikk en bror. Jeg og min bedre halvdel var 36 år gamle og trodde at vi kom til å være gamle foreldre når minstemann begynte på skolen, men slik er det ikke. De fleste foreldrene er på vår alder og skolekammeratene til minstemann er deres første barn. Noen foreldre er sogar noen år eldre enn oss også, men da er barna deres nummer to eller tre. Mitt inntrykk er derfor at mange er 35 år eller eldre når de får deres første barn. Jeg synes også at mange kanskje har litt vel store forventninger til hva de skal oppleve før de får barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 er diameteren og 12,5 er bredden.. 16,5 er størrelsen.. ;) Nøyaktig mål på de der er 32,6" diameter og 12,4" bredde..

Og sånne mål blir vel brukt på off-road dekk etc..

Felgen er da 16,5?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er 5trinn automatkassene på e34? Kom over et strøkent eksemplar av en 530 v8, men med automat. 4trinns har jeg vært borti før, men ikke 5trinns. Funker det greit?

Det handler stadig om et gammeldags atomatgear med lameller. Akkurat M60B30 V8 motoren er ikke den beste i kombinasjonen med automatgear. Denne motoren er relativt "spiss" i karakteren og når først det maksimale dreiemomentet på 290 Nm ved 4500 rpm. Dette betyr en tregere akselerasjon og et øket bensinforbruk. 0-100 Km/t går derfor løs på over et sekund mer enn den manuelle versjonen (7,7 sekunder vs. 8,8 sekunder) samt et gjennomsnitlig drivstofforbruk ved blandet kjøring på 1,07 l/mil vs. 1,11 l/mil. M60B40 varianten har et drivstofforbuk på 1,15 l/mil, men 68 ekstra hestekrefter samt 400 Nm og den klarer derfor 0-100 Km/t på 6,8 sekunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

felgene er 16.5 i diameter ja

Lurer litt til likevel jeg.

Dekk foran (standard): 33X12.5 - 16.5

Dekk bak (standard): 8RX19.5

Hvorfor mangler det litt info på bakdekk i forhold til framdekk?

Kommer bredden på framfelg frem her? 12,5 er vel bredden på dekket?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående dette med å få barn og gjøre ting før man får barn så føler jeg at jeg burde ha gjort mer. Ikke dratt til Agia Napa for å jukke på kvinnfolk men dratt på fjellturer med fiskestang også videre. Jeg sier ikke at det ikke lar seg gjøre med barn men det forventes mye mer av en da, og mindre tid får en for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer litt til likevel jeg.

Dekk foran (standard): 33X12.5 - 16.5

Dekk bak (standard): 8RX19.5

Hvorfor mangler det litt info på bakdekk i forhold til framdekk?

Kommer bredden på framfelg frem her? 12,5 er vel bredden på dekket?

Blei litt usikker her nå, men så vidt jeg vet så blir 225/70-19.5 brukt som 8rx19.5 erstatter. Men åssen det har seg at det er 16.5 fremme da, vet jeg ikke og må melde pass. Slike dekk er ikke min sterkeste side, bare tilfeldig at jeg hadde lest noe om det for litt siden.

Sikkert noen andre som vet mer.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående dette med å få barn og gjøre ting før man får barn så føler jeg at jeg burde ha gjort mer. Ikke dratt til Agia Napa for å jukke på kvinnfolk men dratt på fjellturer med fiskestang også videre. Jeg sier ikke at det ikke lar seg gjøre med barn men det forventes mye mer av en da, og mindre tid får en for seg selv.

Min erfaring er at det er veldig givende å ta med barna på aktiv ferie (fjellturer/fisketurer) fom. de er rundt 5-6 år gamle. De orker/klarer mer enn du tror hvis man er gode venner og litt ekstra involverende (gjøre ting som de har lyst til samt finne på små oppgaver/utfordringer underveis). Det ene behøver ikke å utelukke den annet hvis man f.eks har et vennepar som også har små barn. Når man har fått barn er det viktig å finne et nytt fokus på hvordan man kan ha det morsomt selv om man er far og har ansvar for et barn. Spesielt er det viktig å dele ansvaret og samværet som en familie. Gjør man dette på en god måte vanker det også litt fritid for begge foreldrene (type: gi og ta i like store deler)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har rett og gleder meg til det. Har planer om turer både til Danmark, sørlandet og nord over. Jeg er ganske "bereist" i norges land både på familieferier og arbeidsreiser i ettertid, men min samboer kunne tenke seg en norgesferier og har hverken opplevd Trollstigen, Geirangerfjorden, nordover i landet eller vestover i landet så her har vi litt å ta fatt på. Har merket at det har vært et hardt år når det kommer til fritid, ikke minst fordi jeg arbeider turnus og da jeg er hjemme forventes det at jeg skal være hjemme, men jeg regner med at det går seg til.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...