Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Da blir det fly til bergen...billigst :P

Å få barn er kult.... og det er vel det som er "Problemet"...å få barn har blitt kult...ett tilbehør til kul bil og prada veska...spesielt i Oslo...å kle opp ungen i dyre merkeklær og sy puter under armene.....

Jeg må si jeg er litt sånn selv.... jeg er mye mer påvirkelig av at Inaya sutrer og vil ha mobilen min enn kona...som er den sterke og strenge parten....Men barn krever mye... både tid og energi... flesteparten av fritimene mine brukes hjemme...Men hun legger seg som regel senest kl 20...og da får man tid til seg selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

316: Ja... det er en utfordring at man må være 100% kjæreste og far når man kommer hjem fra jobben, men slik er det. Det pleier imidlertid å gå seg til hvis man er venner og ellers glad i hverandre. Det er imidlertid også en stor oppgave å være hjemme med barna. Det er mye som skal koordineres og gjøres til riktig tid slik at alle har det bra. Hvis man av og til også husker å gi hverandre litt ros så går det meste mye lettere. Det er intet problem med bilferier og barn bare man husker å stresse ned, fokusere på hverandre samt holde pauser med fornuftige intervaller... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er 5trinn automatkassene på e34? Kom over et strøkent eksemplar av en 530 v8, men med automat. 4trinns har jeg vært borti før, men ikke 5trinns. Funker det greit?

Jeg har 5 trinns automat i min 520I og synes det fungerer helt utmerket, girer fortsatt mykt og fint selv etter 21 år i bruk :) Kickdown drar helt opp og bitte litt inn på rødmerkingen og vinterfunksjonen funker overaskende bra når man "klatrer" opp bratte bakker vinterstid. Men det er en treig kasse som ikke akkurat har sportslig apell, men i og med at 530en er seig fra før så bør de vel passe fint til hverandre om man skal ha en cruisebil. 540I derimot ville jeg foretrukket med 6 trinns manuell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 5 trinns automat i min 520I og synes det fungerer helt utmerket, girer fortsatt mykt og fint selv etter 21 år i bruk :) Kickdown drar helt opp og bitte litt inn på rødmerkingen og vinterfunksjonen funker overaskende bra når man "klatrer" opp bratte bakker vinterstid. Men det er en treig kasse som ikke akkurat har sportslig apell, men i og med at 530en er seig fra før så bør de vel passe fint til hverandre om man skal ha en cruisebil. 540I derimot ville jeg foretrukket med 6 trinns manuell :)

Racerbil er jo ingen av de bilene lenger sammenlignet med dagens. men at det er automat burde ikke være noen problem, selvom manuell er mere riktig..så lenge det er 5 og ikke 4trin automat burde det virke helt kurrant..

Uansett et bilde av bilen som frister litt å hente post-61034-0-90896900-1420236282_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter folk og diskuterer unger mens jeg og kona prøver å få vårt første barn. Har bare prøvd i 2 mnd enda med ingen resultat, men fy faen så mye angst jeg har for at noe ikke fungerer hos en av oss. Dere med barn er heldige, jeg begynner allerede å føle ekstra mye av nyheter der barn rammes, hele prosessen fra planlegging til eventuelt eget barn er så følelsmessig involverende. Jeg har og angst for å få et barn, liksom passe hele tiden på at det er trygt og komfortabelt (tenk om jeg ikke lenger har kontroll en dag, at det barnet går seg vill eller om jeg alltid vil ha nok ressurser til å gi det det den trenger - jeg overlever OK på nudler men mine overlevelsesevner vil jo telle en liten brøkdel av enhver kjip situasjon fremover da kidden ikke vil klare seg like godt!).

Men jeg gleder meg. Jeg har alltid vært barnslig og tullet mye med unge slektninger og kona har vist seg å være kjempegod med andre sine kids, så det går nok bra. Ser frem til egen ankomst å vokse opp med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er nettopp at M60B30 motoren ikke er spesielt seig fordi det relativt lave maksimale dreiemomentet ligger så høyt på turtallsregisteret. M30B35 rekkesekseren utvikler f.eks maksimalt 305 Nm ved 4000 rpm og er derfor faktisk bedre egnet til automatgear enn den lille V8 motoren. Små rekkeseksere og små V8 motorer uten ladeluft kjennetegnes ved at dreiemomentet er relativt lite. Forholdsmessig vil en like stor rekkefirer utvikle et større maksimalt dreiemoment og være betydelig mer bensinøkonomisk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Racerbil er jo ingen av de bilene lenger sammenlignet med dagens. men at det er automat burde ikke være noen problem, selvom manuell er mere riktig..så lenge det er 5 og ikke 4trin automat burde det virke helt kurrant..

Uansett et bilde av bilen som frister litt å hente

Nydelig bil Chris, jeg sier bare en ting...do it!!

Disse bilene blir sjeldnere og sjeldnere, hvis dette attpåtil en en original M-tech så er dette en ren investering slik markedet for youngtimer BMWer i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noekult: Nyt det du driver med nå du, for etter fødselen blir det ikke noe mer på deg! :P Fra spøk til alvor, det tar vel gjennomsnittlig et år fra man forsøker å få barn til man er gravid mener jeg å ha lest. Så er det som med de fleste andre ting at hvis man er bekymret og rett for at det ikke skal gå så tar det lenger tid. Slapp av og kos dere så kommer det snart en liten en! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...