Thundercoil Skrevet Januar 6, 2015 Share Skrevet Januar 6, 2015 Nr. 21 Ikke prøv deg på en bærearm med skiftenøkkel. Det kan, som kjent, sitte..Og skiftenøkler kan, som kjent, slippe. Haha. Fikk piercet øyebrynet, for å si det pent. Bare et litt større arr, når jeg dro den ut igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 6, 2015 Share Skrevet Januar 6, 2015 Nå hadde du vel neppe de samme dekkene på begge bilene heller, da. Jeg foretrekker bakhjulstrekk hvis jeg skal opp en bratt bakke. Det snowknappen gjør er vel å gjøre så du tar i gang i enten andre eller tredje i stedet for første for å forhindre hjulspinn. På Audien så hadde jeg 225/55 R16 Continental ContiContact ett eller annet, helt nye for sesongen og av samme type Møller utstyrer Audi med. På BMWen hadde jeg Nokian Hakkapelitta R 225/50 17 som også var nye for sesongen, på BMW måtte antispinn være på for å komme fram mens på Audien så var alt håpløst om man ikke skrudde ESP av. A6en jeg hadde var ikke dårlig på vinterføre, men jeg føler den kunne vært bedre med tyngde over drivhjulene.. Denne var litt uheldig med M4'n sin. Det så vondt ut, men det overasker meg at bilen var kjørbar etterpå. Ville i det minste sett for meg skeiv hjulstilling og ubalanse i felger, noe senskader må det komme av ett slikt "hopp". Eiern må ha følt seg utrolig liten akkruat i det øyeblikket, sykt flaut.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Januar 6, 2015 Share Skrevet Januar 6, 2015 Der har du nok årsaken til at E90en var bedre, 245 er egentelig alt for brei dimensjon til vinterdekk. Jeg kan ikke skjønne hvorfor antispinn skulle bremse mer på motor nå enn hva den gjorde før, det er jo ganske ulogisk. Men jeg skal ikke si noe da jeg ikke har fått testet min bil på vinterføre. Nei, slik jeg forsto det så var det snakk om en elektronisk diff brems... men jeg vet ikke mer enn det. Vi har vel diskutert det der en del før, men jeg bodde altså på en plass med lange bratte bakker for å komme meg hjem til huset før. og mange ganger opplevde jeg at antispinn på e46 kvalte farten og turtall så jeg ikke kom meg opp. Slo av og kjørte rett opp flere ganger. Kommer an på hvor dårlig føre, hvor lange bakkene er og hvor bratte de er. Men at det fungerer utmerket ellers når ikke forholdene er "ekstreme" er jeg enig i... Kan forøvrig hjelpe å slå dsc delvis av med å trykke på knappen en gang. Kan hende det er beste alternativet i situasjoner der bilen kveles av antispinnsystemet. Kommer sikkert an på forholdene der og da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet Januar 7, 2015 Share Skrevet Januar 7, 2015 For å nå ut til mengden, kan noen komme med en prisantydning? Synes selv dette er vanskelig, da den har blitt kosta på en del, og egentlig er temmelig bra, mekanisk... Det estetiske trekker ned, med overflaterust, en uoriginal framskjerm, og diverse her og der... Samtidig ser jo ikke bilen så verst ut fra litt avstand, og har xenon, sportskinn (noe slitt), Oppgradert stereo med Hertz + Dynavin, Mtech 2 fangere, Style 225M sommerhjul osv.... http://bimmers.no/topic/705096-e46-320ia-mtech-2-hr-style-225m/page-8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Januar 7, 2015 Share Skrevet Januar 7, 2015 Godt å være tilbake på trening etter pause i nesten hele desember Et annet spørsmål , tips til varme i verksted, som dere bruker? jeg har dieselkanon eller hva det heter, men det blir så syyykt varmt at man svetter , har også en elektrisk varme ovn, på 9 kw , men den får ikke nok strøm og sikringene går... ikke noe peiling på strøm i hus, men sette inn større sikring ? her har det vært noen som har koblet utenom det vanlige i strømskapet der jeg har værste ... ser ut som de har koblet inneom 3 kurser , da dette er en 3 fase kontakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 7, 2015 Share Skrevet Januar 7, 2015 (endret) 3kurser fordi det er en trefase kontakt? Er vel bare lagt opp en ny kurs med trefase-automatsikring? Er ovnen du har på 9kW trefase? Hvor mange ampere er kursen på? Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Endret Januar 7, 2015 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Januar 7, 2015 Share Skrevet Januar 7, 2015 3kurser fordi det er en trefase kontakt? Er vel bare lagt opp en ny kurs med trefase-automatsikring? Er ovnen du har på 9kW trefase? Hvor mange ampere er kursen på? Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk det er 3 fase kontakt på varme ovnen , står 9 KW på den. det er ikke automat sikringer , men skru sikringer .... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 7, 2015 Share Skrevet Januar 7, 2015 Er nok en trefasekurs, og ikke tre kurser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 7, 2015 Share Skrevet Januar 7, 2015 (endret) Med skrusikringer har du en sikring per fase på kursen. Oftest står de i høyden med hverandre. En automatsikring har 3 sikringer satt sammen med en felles betjening i bredden. Sjekk hvor mange ampere du har på kursen. Sikringsoversikten i skapet skal ta med seg hvor mange faser det er på hver kurs og sikringsstørrelsen. Sjekk der. Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Endret Januar 7, 2015 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Januar 7, 2015 Share Skrevet Januar 7, 2015 skal sjekke ampere etterpå. men det er koblet på egenhånd av forrige som var der... det syns tydelig at det går fra kontakten og inn på 3 forskjellige skru sikringer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 7, 2015 Share Skrevet Januar 7, 2015 Denne var litt uheldig med M4'n sin. Så dere mener at bmwer som ikke klarer å holde seg på veien ved tørr asfalt skal være bedre på veien med masse snø? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 7, 2015 Share Skrevet Januar 7, 2015 skal sjekke ampere etterpå. men det er koblet på egenhånd av forrige som var der... det syns tydelig at det går fra kontakten og inn på 3 forskjellige skru sikringer Det er strengt tatt ikke så mange andre måter å gjøre det på. FredrikE24 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Januar 7, 2015 Share Skrevet Januar 7, 2015 (endret) det syns tydelig at det går fra kontakten og inn på 3 forskjellige skru sikringerSånn må det gjøres! På 1 fas anlegg så har du to skrusikringer pr. Kurs, en for hver fase. På 3 fas har du 3 sikringer per kurs. Du kan kanskje sjekke om ovnen er kobla i stjerne eller trekant. Det kan være noe å hente om den er koblet i stjerne(med tanke på last). Skrevet en haug med skriveleifer using Tapatalk Endret Januar 7, 2015 av FredrikE24 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Januar 7, 2015 Share Skrevet Januar 7, 2015 Apropo Omega... http://www.tronderbladet.no/nyheter/article10505776.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30_joakim Skrevet Januar 7, 2015 Share Skrevet Januar 7, 2015 Tips til fete felger på e39 ? har senkefjører nå. skal ha coilovers og den frontleppa under m Tech fangeren. Planen er å ha den veldig lav, men blir det veldig lavt med 20'' ? i så fall så må det bli 18 eller 19 ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg