Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Som nevnt tidligere så er 15%-regelen mer en retningslinje enn en regel, men det skader jo likevel ikke å ha mest mulig i egenkapital. Noen banker tillater også at man benytter BSU som egenkapital (uten å måtte bruke den), mens andre gjør ikke dette.

 

Ang. 3x årslønn er det ikke mange som følger dette, da det blir ganske feil. Har man høy inntekt kan man gjerne låne både fire og fem ganger inntekt, da ting som strøm, mat og forbruk generelt i teorien er noenlunde det samme uavhengig av hvor mye man tjener, så da kan "overskuddet" gå direkte til nedbetaling av lån. Tjener man lite er det ikke sikkert man får lån i det hele tatt, selv om man gjerne har både 15% og 20% egenkapital, da det rett og slett ikke er nok penger til å betjene et lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forhåndsbestilt årets feteste (modell)bil, 1/18 av Scuderia Cameron Glickenhaus sin 003S (gatebilen, ikke racingutgaven) fra BBR, 1 av 100:

post-52793-0-03989000-1425672917_thumb.j

 

 

Den skal selvfølgelig stå ved siden av Jim Glickenhaus' forrige prosjektbil, P4/5 Competizione, som jeg også har modell av (de ble vel håndlaget i rundt 25 eksemplarer):

post-52793-0-27990400-1425673011_thumb.j

 

Kvalitet > kvantitet.

Endret av noekult
Lenke til kommentar
Del på andre sider

316:

Betaler din samboer husleie, eller bor hun gratis i ditt hus? Høres ut som en ugunstig deal for dama di, men hvis hun tjener for dårlig til å bli med på nedbetaling er det jo en rettferdig avtale. Har du tenkt noe på forsørgeransvar for barnet deres ved et evt brudd? Hvis hun må på leiemarked mens du er mye bortreist på jobb og sitter med et tomt hus....

Misforstå meg rett 316, ingen kritikk eller slikt. Jeg bare tenker høyt.

Betaler det hun kan av mat og regninger ettersom det passer seg. Det var av den grunn at hu hadde for dårlig inntekt til å være med på nedbetaling men vi satser jo på at det endrer seg en gang og at det da går an å refinansiere :) Ellers forstår jeg godt hva du mener og jeg skulle ønske at hu hadde en bedre inntekt for begge sin del. Endret av 316
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det å eie konsollen som er interessant? Eller er det selve spillene?

Min idé er den nye Raspberry Pi 2, et SD kort, laste ned Retropie og legge inn så mange spill du bare orker av både N64, PS1, SNES og NES. Bestiller du en USB spillkontroller temmelig lik originalen til NES så er man der :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid hyggelig å kunne bistå med å holde cashflowen vedlike når man for første gang på lenge tenker at;"Nå har jeg alt!".

 

Jeg har Raspberry Pi type B, og den funker som bare det på NES og SNES, men PS1 og N64 sliter den litt med. Den nye Pi 2 har derimot høyere klokkehastighet og mer ram, faktisk hele 1024MB. Den skal visstnok ta PS1 og N64 bra :) Håpet var at man skulle kunne spille igjennom "Metal Gear Solid" som en gang kom på PS1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...