Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Har sivilen lov til å kjøre så fort som de føler for? F.eks. 177 km/t i 80-sone? :P

Ja. De kan det. Som du ser i videoen (regner med du sikter til videoen av de som kappkjører forbi sivilpoliti.)

Så fåretar de en måling av den ene bilen. De har da ikke på blålysene for å få tatt en skikkelig måling uten at han de måler skal bremse og "ødelegge" målingen. 1 sekkund etter målingen er ferdig kommer blålysene på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det blitt fastsatt regler for 110sone nå ? Sist jeg leste en sak om en som ble tatt på den strekka så var det fortsatt ingen klare retningslinjer, altså i den grad at antall km/t over 110 gir direkte førerkortbeslag. Men at det er et spesielt tilfelle som krever mer vurderinger ut i fra forhold.

Samme regler for 110 som det er for 100 sonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen skjer en måling egentlig? Må dem ligge i samme felt som bilen de ønsker å måle?

De ligger et stykke unna deg helt til de har målt deg. De filmer alt sammen og når de har målt deg legger de seg nærme deg og fyrer opp lysa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuvel... dersom de gjør jobben sin som de skal så stemmer dette (blålys på så fort måling er ok og få stoppet personen). Dessverre er det er relativt vanlig fenomen i vårt land at blålysene ikke kommer på "før de må". Sitat tidl politijurist (om UP i et politidistrikt jeg velger å ikke navngi): "Det har ingenting med trafikksikkerhet å gjøre det de driver med. De er skikkelige cowboyer som synes det er spennende å kjøre fort, og det er årsaken til den observerte oppførselen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Straks ferdig med 1 år prøvetid, da jeg fikk 2 nye får et års tid siden.. :P

 

Synd jeg dro på meg 6 prikker i sommer som sitter i 3 år da, så i praksis har jeg prøvetid en gooood stund til.

 

Men men lite å gjøre med det.

 

Var bare den ene bilen man skulle kjøre forbi, lite som skal til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan dere klarer å få alle prikkene deres. Kjørt fartsgrensa + moms i 11 år nå i Oslo og omegn med masse snut på veiene, aldri fått bot (bortsett fra en fotoboks som tok meg på natta ved Hamar da jeg ikke mente å kjøre fort engang). Kanskje jeg bare er heldig, eller andre uheldige (slik som Wickys rekordmange punkteringer, bare pungtert en gang selv og det var da jeg klarte å kjøre rett på en rund fortauskant for rundt 10 år siden). Kjører aldri fortere enn 150 i dette landet dog :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan dere klarer å få alle prikkene deres. Kjørt fartsgrensa + moms i 11 år nå i Oslo og omegn med masse snut på veiene, aldri fått bot (bortsett fra en fotoboks som tok meg på natta ved Hamar da jeg ikke mente å kjøre fort engang). Kanskje jeg bare er heldig, eller andre uheldige (slik som Wickys rekordmange punkteringer, bare pungtert en gang selv og det var da jeg klarte å kjøre rett på en rund fortauskant for rundt 10 år siden). Kjører aldri fortere enn 150 i dette landet dog :P

Skjønner egentlig ikke jeg heller, men én bot har jeg klart å pådra meg. Lå i 96 km/t på en rettstrekke som er så lang at det er kvalmt. Her var det 80 km/t og plutselig spratt det en fyr ut av skogen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er ferdig med prøvetid og mister lappen i under 6mnd (altså ikke ny oppkjøring) begynner man på ny prøvetid da?  :-k

Usikker på om jeg har prøvetid nå eller ei. Og mister man alle prikker når man mister lappen? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er ferdig med prøvetid og mister lappen i under 6mnd (altså ikke ny oppkjøring) begynner man på ny prøvetid da? :-k

Usikker på om jeg har prøvetid nå eller ei. Og mister man alle prikker når man mister lappen? :lol:

Tror ikke det.

Ja, du blir prikkfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan dere klarer å få alle prikkene deres. Kjørt fartsgrensa + moms i 11 år nå i Oslo og omegn med masse snut på veiene, aldri fått bot (bortsett fra en fotoboks som tok meg på natta ved Hamar da jeg ikke mente å kjøre fort engang). Kanskje jeg bare er heldig, eller andre uheldige (slik som Wickys rekordmange punkteringer, bare pungtert en gang selv og det var da jeg klarte å kjøre rett på en rund fortauskant for rundt 10 år siden). Kjører aldri fortere enn 150 i dette landet dog :P

Jeg mista lappen på ei utforkjøring = uaktsom kjøring. Dermed fikk jeg ny prøvetid.

 

6 prikkene fikk jeg på ei forbikjøring i sommer. Ikke lurt å ta "effektive" forbikjøringer. Altså gire ned å la de 250hk jobbe på max :P

 

Bare glad jeg kom fra det med lappen i behold, var 2 km/t ifra å bli fotgjenger igjen..

 

Har nå kjørt veldig pent siden "ulykken min" får over 1,5 år siden. altså aldri over miste lappen punktet ved forbikjøring og ved vanlig kjøring fartsgrensa + moms som dere sier. Men var litt vell ivrig på ene forbikjøringa der og var jo selvfølgelig der dem stod.

 

Må ærlig innrømme det er lett å dra på litt vell mye med 540i'n da. Er nok lureste å kvitte seg med den mtp hvor tynn tråd lappen allerede henger i. Men er nå ikke motorstørrelsen som bestemmer hvordan man kjører. Mer frista blir man da men.

Når man er ferdig med prøvetid og mister lappen i under 6mnd (altså ikke ny oppkjøring) begynner man på ny prøvetid da?  :-k

Usikker på om jeg har prøvetid nå eller ei. Og mister man alle prikker når man mister lappen? :lol:

Om du har prøvetid står det på førerkortet ditt,  står på en 100 kode også står dato. Spørs litt om du har nytt eller gammelt førerkort hvor koden står. på mitt nye står det nederst i venstre hjørne på baksida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regna på at jeg bare har tre måneder igjen ca, gleder meg til å komme ut av den prøvedriten (ja, hatt snart 4 års prøvetid) :P

 

Den er kjip. Jeg fikk 6 prikker når jeg hadde prøvetid og jeg er veldig glad for at prøvetid og prikkene er borte :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...