Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har også et 5GB abonnement på mobilen, men jeg bruker ikke mye av dette i løpet av en måned. Jeg har ikke DAB radio i bilen fordi jeg nettopp tenkte at internetradio var en bedre løsning. Hmmm... hvorfor er folk interessert i DAB hvis mobilen er en økonomisk helt grei løsning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... litt overkill i forhold til bilen Wicky, men stadig en veldig fin annonse som absolutt bør selge bilen. Selges bilen ikke hurtig er det iallefall ikke pga. en dårlig annonse... :)

 

Jeg har et spørsmål vedrørende det å høre på radio via mobilen i bilen. Er det noen som vet hvor stor/mye datatrafikk i megabyte man egentlig bruker på denne måten? Hvor mange megabyte bruker man f.eks hvis man hører på radio i 1 time?

Si at du har en radiokanal som strømmer på 96 kbps (kilobit pr. sekund). På en time blir det 96 * 60 * 60 = 345.600 kilobit, som er 43.200 kilobyte, altså ca. 43 megabyte. I tillegg får du antakelig noe overhead pga pakketransporten over TCP/IP-protokollen (som er det som snurrer og går i bunnen av Internettet), men ca. 45 megabyte tror jeg ikke er så langt unna sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også et 5GB abonnement på mobilen, men jeg bruker ikke mye av dette i løpet av en måned. Jeg har ikke DAB radio i bilen fordi jeg nettopp tenkte at internetradio var en bedre løsning. Hmmm... hvorfor er folk interessert i DAB hvis mobilen er en økonomisk helt grei løsning?

Har i grunn aldri forsøkt å strømme radio over mobilen mens jeg kjører, fordi jeg har tenkt at det blir en hel masse dropouts pga. bytte av basestasjon o.l. Funker det greit, med tanke på dekning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun prøvd dette kort her i Danmark og her er det ingen problemer, men heller ingen fjell og daler. Jeg vet at Bjørn Nyland (han som har Teslatråden her inne) ofte hører på internetradio via eget simkort som sitter i bilen (Model S) og han kjører mye i Norge. Jeg vet imidlertid ikke om han er fornøyd med denne løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Internettradioen i Tesla er jo ikke avhengi av bytte av basestasjon på samme måte. Tesla har fått litt tyn for dekningen ( støtter blant annet ikke 4G hvis ikke det er kommet SWupdate nå ). Men tanken er god. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at internetradioen i Tesla ikke er avhengig av å bytte basestasjon? Er det ikke et vanlig mobilabonnement tilknyttet simkortet? Her i DK er 4G ganske godt utbygget og jeg tror at 3G er mer eller mindre landsdekkende nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Internettradioen i Tesla er jo ikke avhengi av bytte av basestasjon på samme måte. Tesla har fått litt tyn for dekningen ( støtter blant annet ikke 4G hvis ikke det er kommet SWupdate nå ). Men tanken er god. 

Hva slags datatransport bruker de til strømmingen? Er vel ikke så mange andre alternativer enn 3G/4G her på berget til mobilt bruk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg streamer ganske mye fra f.eks Soundcloud når jeg kjører bil, og jeg kjører en del bil i jobben f.eks. Jeg har hittil ikke klart å bruke opp mine 5GB og jeg er en ganske aktiv mobilbruker ( Imgur, nettsurf, snap osv osv ). Så med mindre du har ett abonnement som gir deg lite data tror jeg ikke du har noe å frykte. 

Hvor stabil er strømmingen over mobildata? Opplever du ofte dropouts o.l.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke på soundcloud, men den ligger gjerne og buffrer ett minutt inn i det du spiller av. Har streamet noe radio, og ikke hatt noe problem med dropouts der heller. Men streamer mest musikk fra spotify og soundcloud. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja... litt overkill i forhold til bilen Wicky, men stadig en veldig fin annonse som absolutt bør selge bilen. Selges bilen ikke hurtig er det iallefall ikke pga. en dårlig annonse... :)

 

 

Usikker på hva du mente med "iforhold til bilen"? Altså...det kryr av langkjørte mercer på nettet...derfor MÅ man være litt overkill for å få solgt bilen...

 

Annonsen er fra 2013 og jeg la den aldri ut da jeg beholdt bilen istedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...