Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)


mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaring med 'firmabil' der du eier bilen selv der firma betaler litt i mnd + evt kilometer?

Jeg og sjefen har snakka litt om det, men vil høre om noen har noe erfaring med det. Hva er grei mnd pris på en bil som koster typ 250 tusen?

Endret av Skårholen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har erfaring med 'firmabil' der du eier bilen selv der firma betaler litt i mnd + evt kilometer?

Jeg og sjefen har snakka litt om det, men vil høre om noen har noe erfaring med det. Hva er grei mnd pris på en bil som koster typ 250 tusen?

 

 

pris i mnd burde jo nesten være minst dine faste utgifter på bilen.

 

men størte negative med å eie firmabil selv er at da står du ansvarlig at den skal funke, så om noe skjer med den må du brått betale for leiebil så du får jobba alikevell, og nær den er på service etc kan man ikke skrive timer tia det tar å levere den.

 

så burde ivaffall være såpass at du tjener på det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ser større ut en det den er, men proporsjonene blir litt feil synes jeg :) Er jo ikke akkurat noen stasjonsvogn dette her, da kan man like gjerne kjøpe sedan utgaven som ser bedre ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skårholen, det kommer vel helt an på hva du bruker bilen til og hvor langt du kjører i jobbsammenheng. Du kan ikke forvente at arbeidsgiver skal betale lånekostnadene dine på en bil til 250k. Det er jo ikke nødvendig med en så dyr bil for å gjøre en jobb.

Km-godtgjørelse kan kanskje være mer gunstig fremfor å dra på deg høye avdrag/renter, forsikring og verditap på en unødvendig dyr bil.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har brukt en Blaupunkt 475 p'n'p forsterker, tanker og meninger om denne? Til E39.

Relativt dyr løsning, men samtidig veldig enkelt å koble opp ;) Jeg var vertfall fornøyd :)

Endret av K-E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skårholen, det kommer vel helt an på hva du bruker bilen til og hvor langt du kjører i jobbsammenheng. Du kan ikke forvente at arbeidsgiver skal betale lånekostnadene dine på en bil til 250k. Det er jo ikke nødvendig med en så dyr bil for å gjøre en jobb.

Km-godtgjørelse kan kanskje være mer gunstig fremfor å dra på deg høye avdrag/renter, forsikring og verditap på en unødvendig dyr bil.

Forventer ingenting, men i jobben er det mye kjøring. Og bilen må starte å gå hver dag, så derfor vil jeg foretrekke en nybil kontra en gammal til f.eks 50k der jeg slipper lån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruke to timer på å vaske bilen siden den skal parkeres og ikke brukes på et par måneder, bli nødt til å bruke den neste dag på motorveien under regn. Life is a bitch :)

Da hadde jeg nesten vurdert å ta taxi dit jeg skulle den dagen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...