Shattered Skrevet Mai 29, 2015 Skrevet Mai 29, 2015 Jævla gøy med uærlige selgere... [emoji55]Fortell?
Nytern Skrevet Mai 29, 2015 Skrevet Mai 29, 2015 Om du ikke tilfeldigvis skal på helgetur til Molde da Oh! Jaaa, åffer itte?
Daniel. Skrevet Mai 29, 2015 Skrevet Mai 29, 2015 Fortell?Han jeg kjøpte E34 av har tydeligvis stått å løge meg rett opp i trynet angående standen på bilen. For ikke å snakke om annonsen. Greit nok at man ikke kan forvente at en 20+ år gammel bil er i perfekt stand, men hadde da forventet at eier/selger var ærlig.. Men det kan man tydeligvis ikke.
FredrikE24 Skrevet Mai 29, 2015 Skrevet Mai 29, 2015 Så hva er galt med den? Hva var salgsprisen? En kamerat har vært gjennom det samme, men da som selger, og det er utrolig hva kjøpere kan prøve å ta deg på. Nå hadde han vært ærlig dog. Dette begynte for flere måneder siden, kjøper har truet med det ene og det andre og krever kjøpet hevet, virker ikke som han kommer noe vei. Kommer jo ann på hva han har lurt deg på, men jeg tenker at det er en del av gamet om det er småtteri etc.
Skårholen Skrevet Mai 29, 2015 Skrevet Mai 29, 2015 Oh! Jaaa, åffer itte? Jeg skal ikke hindre deg hvertfall
Daniel. Skrevet Mai 29, 2015 Skrevet Mai 29, 2015 Så hva er galt med den? Hva var salgsprisen? En kamerat har vært gjennom det samme, men da som selger, og det er utrolig hva kjøpere kan prøve å ta deg på. Nå hadde han vært ærlig dog. Dette begynte for flere måneder siden, kjøper har truet med det ene og det andre og krever kjøpet hevet, virker ikke som han kommer noe vei. Kommer jo ann på hva han har lurt deg på, men jeg tenker at det er en del av gamet om det er småtteri etc. Kan ta det i PM om du vil?
Fredrik 90 Skrevet Mai 29, 2015 Skrevet Mai 29, 2015 Kan ta det i PM om du vil? Nei fortell nå så alle kan høre, har du sagt a så må du si b. Derfor jeg var glad for at min E34 var i mye bedre stand enn hva jeg hadde forventet, tok den hjem, vasket den, rensa den innvendig og polerte opp lakken og så fikk jeg se at her var det jo masse flott bil igjen. Midtarmlenene hadde han skrudd ut dog og det irriterer meg noe voldsomt at jeg ikke ble obs på i tide. Men jeg tør ikke selge den, delvis fordi jeg ikke vet hva neste eier kan finne på å gjøre med den og fordi å selge biler som dette er ett hælvette så lenge det finnes 18 åringer, polakker og pakistanere som tror de kjøper ny bil. Så da beholder jeg den heller selv, den er blitt ett familiemedlem nå
Daniel. Skrevet Mai 29, 2015 Skrevet Mai 29, 2015 (endret) Nei fortell nå så alle kan høre, har du sagt a så må du si b. Derfor jeg var glad for at min E34 var i mye bedre stand enn hva jeg hadde forventet, tok den hjem, vasket den, rensa den innvendig og polerte opp lakken og så fikk jeg se at her var det jo masse flott bil igjen. Midtarmlenene hadde han skrudd ut dog og det irriterer meg noe voldsomt at jeg ikke ble obs på i tide. Men jeg tør ikke selge den, delvis fordi jeg ikke vet hva neste eier kan finne på å gjøre med den og fordi å selge biler som dette er ett hælvette så lenge det finnes 18 åringer, polakker og pakistanere som tror de kjøper ny bil. Så da beholder jeg den heller selv, den er blitt ett familiemedlem nå Greit nok. Kjøpte bilen for 22k av en fyr inne på E34 Norge gruppen (trodde man kunne stole på folk inne på den gruppen, men tok visst feil der), da fikk jeg med krysseike felger med så og si nye piggdekk (sto på bilen), noen stygge 15 tommer sommerfelger med lite mønster, sub, spiller og forsterker. Han lå den opprinnelig ut for 18k eller gi bud, og da var det andre som var interesserte også. Men endte opp med at jeg fikk den. Hadde den nylig på EU kontroll, da fikk jeg en del feil, blant annet brudd i fjær bak, defekt demper bak, slitt bærekule (er det som står på arket, er vel nedre bærearm eller noe sånt på E34), er også mer enn 25% rust på skiver + rustangrep på bremserør, (akkurat de to er litt min skyld), håndbrekk var nesten ikke brukbart, og nå viser det seg at diverse ting som hører til det er ihjerustet og mer eller mindre røket (wire og sånt), mye en del rust i kanaler (+ bulker). En jeg kjenner som er bilmekaniker av yrke har sagt at bilen mer eller mindre er en "rustholk", noe han ikke har sagt for å være frekk eller noe sånt. I tillegg har en eller flere bensinrør bak ved bensintanket tatt kvelden. Noe som resulterte i at 600kr i form av bensin rant ut igjen. Sånn i store og det hele så er det kun motoren jeg kan si noe godt om, for den maler som en drøm til tross for 300,000km, men er jo tross alt snakk om M50 motoren, så det skulle bare mangle. Fikk og feil på lambdaverdier, men er sikkert på grunn av at eksospotten er greit rusten. Er en del rust i dørkarmer også. Mye av de tingene som er gale på bilen er sånn som ikke kan ha skjedd på den korte tiden jeg har hatt den. Annonsen ga jo meg et helt annet inntrykk av bilen enn det som viser seg å være realiteten. Når i kjøpte bilen får snart 1 år sida så fikk den nye bremseskive, klossa å kaliptera rundt heile, den fikk ny hjelpesnekke å nye bensin å bremserør. De e veldi lite rust på bilen, ingenting under eller i bærende konstruksjoner men har litt av den typiske bmw rusta rett under døren på sjåfør å passasjer side å heilt nederst på bagasjeromsluka, den overnevnte rusta blei kjapt pussa ned, smørt inn me rustkiller å spotlakkert me orginalfarge i sommar, den raske løsninga va fordi i hadde planer om å reise te polen å omlakkere bilen der.. Ellers så e de litt steinsprut å litt slitt lakk, men fremstår som pen Bilen e eugodkjent til 04.15 men neste kontroll ska den gli fint igjennom Noe den ikke gjorde. 9 toer feil, og 1 ener feil. Vet at fleste av dere sikkert syns det er min egen feil osv, men.. Ja. Dere får syns hva dere vil Og jeg kunne gjerne ha kjøpt din E34, om det hadde vært manuell. Men tviler på at du ville ha solgt den til meg når du ikke liker Sorte Hella DE lykter en gang. Og jeg er jo en 18 åring. Endret Mai 29, 2015 av DanielStance
Fredrik 90 Skrevet Mai 29, 2015 Skrevet Mai 29, 2015 Hehe, tror jeg aldri kommer til å selge "Originalwagen". Ingen vil betale det for en 520i som jeg mener den er verd Når det gjelder din bil så vil jeg nok si at du har vært uheldig og blitt en smule lurt, vil ikke si at det er din egen feil for alle kan bli lurt og tillit utnyttet hele tiden. Men når dette er sagt så vil jeg si at dette er vanlige mangler på en bil som har gått 300 000 km, det som her er dumt et at du har blitt forespeilet at bilen er i bedre stand enn hva den egentelig er. Er en helg i garasjen så er mye av disse tingene rettet opp i, men surt er det selvsagt.
pautomagi Skrevet Mai 29, 2015 Skrevet Mai 29, 2015 Kjedelig med uærlige selgere. Har en sak over hos forbrukerråd og tvistenemd selv. Krysser fingra for at det ikke blir rettsak. (dog snakk om litt mer penger enn 22k. Men kjedelig uansett pris.) Hadde ikke turt å selge noe på uærlig vis, vi har jo alle sett hvor fort navnet blir kjent i bilmiljøet om man holder på slik. Ærlighet lenge leve! Du må ikke finne på og selge Fredrik! btw, kan det ha vært deg jeg spotta med vippa bru for ett par dager siden ?
Fredrik 90 Skrevet Mai 29, 2015 Skrevet Mai 29, 2015 Du må ikke finne på og selge Fredrik! btw, kan det ha vært deg jeg spotta med vippa bru for ett par dager siden ? Nei det blir ikke salg av denne, vurderte en liten periode å selge den og kjøpe E34 M5 i stede. Men slik blir for dyrt og galt å bruke som daily driver Det er nok mye mulig det ja, kjører den veien hjem ifra jobb
Daniel. Skrevet Mai 29, 2015 Skrevet Mai 29, 2015 Hehe, tror jeg aldri kommer til å selge "Originalwagen". Ingen vil betale det for en 520i som jeg mener den er verd Når det gjelder din bil så vil jeg nok si at du har vært uheldig og blitt en smule lurt, vil ikke si at det er din egen feil for alle kan bli lurt og tillit utnyttet hele tiden. Men når dette er sagt så vil jeg si at dette er vanlige mangler på en bil som har gått 300 000 km, det som her er dumt et at du har blitt forespeilet at bilen er i bedre stand enn hva den egentelig er. Er en helg i garasjen så er mye av disse tingene rettet opp i, men surt er det selvsagt. Nei du skal vel ha en stor sum for den hehe. Vet godt at dette er vanlige ting på biler som er gått langt, men som både jeg og du har sagt, eier burde vært ærlig. Spessielt annonsen. Greit nok at dette kan fikses på en helg i garasjen. Men så har det seg slik at jeg ikke har hverken garasje, eller alt av verktøy/utstyr som trengs til slikt arbeid. Kjedelig med uærlige selgere. Har en sak over hos forbrukerråd og tvistenemd selv. Krysser fingra for at det ikke blir rettsak. (dog snakk om litt mer penger enn 22k. Men kjedelig uansett pris.) Hadde ikke turt å selge noe på uærlig vis, vi har jo alle sett hvor fort navnet blir kjent i bilmiljøet om man holder på slik. Ærlighet lenge leve! Du må ikke finne på og selge Fredrik! btw, kan det ha vært deg jeg spotta med vippa bru for ett par dager siden ? Ja er kjedelig.. Har ikke gått ut med noe navn, og det kommer nok ikke noe godt utav det. Dessuten syns jeg han jeg kjøpte den av fikk karma slengt rett i trynet kort tid etter salget, så ja..
pautomagi Skrevet Mai 29, 2015 Skrevet Mai 29, 2015 (endret) Nei det blir ikke salg av denne, vurderte en liten periode å selge den og kjøpe E34 M5 i stede. Men slik blir for dyrt og galt å bruke som daily driver Det er nok mye mulig det ja, kjører den veien hjem ifra jobb Aha, sjangsen for å se deg der er med andre ord stor. Kjører der daglig selv (Omtrent samme som når jeg møter sveigis på samme sletta hver gang.) M5 Som daily hadde vært noe. Spesielt en E34 Endret Mai 29, 2015 av pautomagi
Fredrik 90 Skrevet Mai 29, 2015 Skrevet Mai 29, 2015 Nei du skal vel ha en stor sum for den hehe. Vi snakker nok om rundt 399 000,- men det er med omregistering altså.... Synes man det er for dyrt så får man kjøpe F10 heller Neida, tipper jeg kunne fått rundt 30 000 kanskje Aha, sjangsen for å se deg der er med andre ord stor. Kjører der daglig selv (Omtrent samme som når jeg møter sveigis på samme sletta hver gang.) M5 Som daily hadde vært noe. Spesielt en E34 Ja kjører der stort sett hver dag, til noe forskjellige tider da Du må hilse nestegang, jeg vet ikke selv hva du kjører hvis ikke så skulle jeg holdt utkikk
pautomagi Skrevet Mai 29, 2015 Skrevet Mai 29, 2015 Vi snakker nok om rundt 399 000,- men det er med omregistering altså.... Synes man det er for dyrt så får man kjøpe F10 heller Neida, tipper jeg kunne fått rundt 30 000 kanskje Ja kjører der stort sett hver dag, til noe forskjellige tider da Du må hilse nestegang, jeg vet ikke selv hva du kjører hvis ikke så skulle jeg holdt utkikk Skal jeg gjøre! Bare se etter den boston grønne touringen med orange blink og altfor kvite felger
Anbefalte innlegg