Kvasi Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 Holdt på litt med båt jeg også, og det eneste som er sikkert er at det er minst dobbelt så dyrt som kan kalkulerer med.. thbrekke reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 Siden det er så mye båtprat her.. Hva mener folket om 1.7 mercruiser diesel som brukes av så mange, askeladden, nidelv, bayliner osv.. Er det samme Isuzu-motor som sto i den late Opelen jeg hadde for evigheter siden? Er den tynt for mye til å være skikkelig holdbar? Hva er driftskostnader på innenbords kontra utenbords, mtp service og slikt? Jeg kommer ikke til å bruke båten veldig mye, så ser ikke for meg at drivstoffkostnadene på 120hk diesel kontra 115hk bensin blir så voldsom. Ute etter 18-20fots daycruiser, type 605 Explorer, Uttern D55, Yamarin 59DC osv.. Jeg hadde en Uttern D68 med denne maskinen, veldig drivstoff gjerrig og driftsikker. Men den bråker som ett helvette, jeg støyisolerte motorrommet ekstra godt da isoleringa ifra fabrikken ikke var nok synes jeg. Var egentlig en utrolig grei båt med veldig mye innvendig plass, men jeg liker ikke kvaliteten eller finishen på Uttern. Den var for "skranglete" og skroget var helt klart basert på å brukes i Østersjøen (laget i Sverige), skulle ikke mye sjø til før det ble ubehagelig og sjøsprøyten slo innover båten. Askeladden derimot er helt supre båter, hadde en 565 Wasper, 645 Beetle og en Z7 og jeg var fornøyd med dem alle sammen. Solide båter som er godt skrudd sammen, utrolig fine skrog og ellers en veldig fin gjennsalgsverdi. Z7en jeg hadde hadde noe klunder med kalesjen, den skulle jo bare være å smekke på som en bilkalesje men var noen skinner som ikke var helt i vater. Kjørte godt på skjær med den også, tok nederste delen av drevet pluss noen blader på propellen... Ble nytt Bravo One drev og stålpropell da, ikke så galt at det ikke var godt for noe Jeg sverger nok til innabordssmotor pga drivstoff utgifter og plass på akterspeilet, samt komforten med ett lavere støynivå. Koster noe med å vedlikeholde men for min del gikk det greit, service tar man selv på båter Skal du kjøpe båt så kjøp Norsk, er det noe vi kan her til lands så er det å bygge båter. Nidelv 590 Sport, Ibiza 21 Touring og Askeladden 605 er flotte alternativer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Juni 3, 2015 Share Skrevet Juni 3, 2015 Sendte deg en PM fredrik, siden jeg har så dumme spørsmål. Må innrømme at fram til ditt innlegg trodde jeg Uttern var norsk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Juni 4, 2015 Share Skrevet Juni 4, 2015 Jeg hadde en Uttern D68 med denne maskinen, veldig drivstoff gjerrig og driftsikker. Drivstoffgjerrig, ja. Driftssikker, ikke helt enig Er veldig mye problemer med disse motorene, men det kommer nok ofte av at de plasseres i alt for store båter, slik som f.eks. Uttern d68, kan ikke fatte og begripe at Uttern som fabrikant har ment at den motoren var tilstrekkelig i den båten... Jeg jobber med fritidsbåter i det daglige og basert på mine erfaringer, så ville jeg anbefalt båter med utenborsmotor i klassen flonoen ser etter. Er forøvrig enig med dere andre her når det kommer til båt og budsjett, ha alltid et par titalls tusen i bakhånd til uforutsette utgifter! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flonoen Skrevet Juni 4, 2015 Share Skrevet Juni 4, 2015 Det virker litt smått med 120hk i en såpass stor båt som D68 ja.. Hvordan er den i en D55, eller Nidelv 590? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Juni 4, 2015 Share Skrevet Juni 4, 2015 (endret) Dukket faktisk opp en båt på facebook til salgs, med m10-motor nå, siden vi snakket om det tidligere, artig at bmw satset litt maritimt en periode også! Endret Juni 4, 2015 av Tzunami Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juni 4, 2015 Share Skrevet Juni 4, 2015 Moro, ser litt komisk ut men. Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dal-z Skrevet Juni 4, 2015 Share Skrevet Juni 4, 2015 Det virker litt smått med 120hk i en såpass stor båt som D68 ja.. Hvordan er den i en D55, eller Nidelv 590? Det er det og Gjør nok mye bedre nytte i en båt rundt 19-fots størrelsen, ja. Kan vel regne med en fart på rundt 35 knop +/-. Men helt ærlig, så er jeg ingen stor fan av motoren, liker mye bedre gangen og lyden en moderne påhenger byr på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juni 4, 2015 Share Skrevet Juni 4, 2015 Trodde det var en sånn båttråd inne her jeg men den er kanskje slettet fordi det ikke hadde noe her å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Juni 4, 2015 Share Skrevet Juni 4, 2015 http://bimmers.no/topic/582409-bimmers-sin-offisielle-båttråd/?hl=%20båttråd Den var jo enkel å finne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 4, 2015 Share Skrevet Juni 4, 2015 Kanskje man skal fortsette der med tanke på total manglende interesse for båter for de av oss som ikke kan svømme...? TheMaa reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 4, 2015 Share Skrevet Juni 4, 2015 Tja, jeg ser ikke hvorfor det er så mye verre enn alt snakket om Mercedes som er her til tider. Folk har forskjellige interesser, og det må man nesten respektere. Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheMaa Skrevet Juni 4, 2015 Share Skrevet Juni 4, 2015 (endret) Får komme med noe annet jeg da. Hva syns folk om at dama har finere, bedre og grommere bil enn seg skjøl? Mitt eksempel da, dama har 320d manuell 04 m-sport med alt mulig utstyr mens jeg har 520 97mod som er stygg som satan skjøl. Endret Juni 4, 2015 av TheMaa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 4, 2015 Share Skrevet Juni 4, 2015 Tja, jeg ser ikke hvorfor det er så mye verre enn alt snakket om Mercedes som er her til tider. Folk har forskjellige interesser, og det må man nesten respektere. kan du ikke bare la meg være gangster par ganger uten å moderererereeee? sandersander reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 4, 2015 Share Skrevet Juni 4, 2015 Har ikke moderert noe jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg