Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som veit når jeg får feriepenger? :P jobbet i maskingører firma fra sommer 2014 til nyttår. Fikk ikke feriepenger når jeg sluttet. Når kommer dette eventuelt?

Som E.H.D sier, 

Når du slutter, vil de fleste firmaer "bli kvitt deg" så de betaler ut som regel alt siste gangen du får lønn. 

Men, ta kontakt med dem eller dra til kontoret dems. Det er penger du skal ha :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som E.H.D sier,

Når du slutter, vil de fleste firmaer "bli kvitt deg" så de betaler ut som regel alt siste gangen du får lønn.

Men, ta kontakt med dem eller dra til kontoret dems. Det er penger du skal ha :)

sluttet pga sesongen var ferdig, lite med jobb som maskinfører på vinterstid, og kontrakten min gikk ut. Planen var å starte til våren igjen, men har ikke hørt brenner fra firma, så har ikke giddet og tatt kontakt. Men jeg har vell krav på feriepenger uansett:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sluttet pga sesongen var ferdig, lite med jobb som maskinfører på vinterstid, og kontrakten min gikk ut. Planen var å starte til våren igjen, men har ikke hørt brenner fra firma, så har ikke giddet og tatt kontakt. Men jeg har vell krav på feriepenger uansett:)

Så lenge du ikke jobbet svart så har du krav på feriepenger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved opphør av arbeidsforholdet skal alle opptjente feriepenger utbetales siste vanlige lønningsdag, jfm. ferieloven § 11 tredje ledd. Den delen som eventuelt ikke kan bergnes innen den tid kan utbetales ved det avsluttende lønnsoppgjør. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som et hus med mye potensiale, men husk å budsjettèr med minimum 50% ekstra i forhold til ditt opprinnelige budsjett hva oppussingen angår. Utifra bildene ser det ut til å være mye dyrt som må utbedres nokså umiddelbart (drenering -> saltutslag i kjellervegg/gulv, gammel takstein, kledning, elektrisk anlegg, baderom og kjøkken - foruten all annet overfaltisk behandling). Jeg ville nøye vurdert merkostnaden for å få tak i et hus i vesentlig bedre tilstand enn dette gir uttrykk for, for her ryker det fort èn million kroner ut av huset i nødvendige utbedringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som et hus med mye potensiale, men husk å budsjettèr med minimum 50% ekstra i forhold til ditt opprinnelige budsjett hva oppussingen angår. Utifra bildene ser det ut til å være mye dyrt som må utbedres nokså umiddelbart (drenering -> saltutslag i kjellervegg/gulv, gammel takstein, kledning, elektrisk anlegg, baderom og kjøkken - foruten all annet overfaltisk behandling). Jeg ville nøye vurdert merkostnaden for å få tak i et hus i vesentlig bedre tilstand enn dette gir uttrykk for, for her ryker det fort èn million kroner ut av huset i nødvendige utbedringer.

Det er mye som må gjøres ja ...

Skal ta en titt i dag, i mine øyne må man langt under takst egentlig, men folk er gale , kommer nok til å gå for endel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som må gjøres ja ...

Skal ta en titt i dag, i mine øyne må man langt under takst egentlig, men folk er gale , kommer nok til å gå for endel..

Jeg er enig med Saltkjelen i at huset trenger vesentlig renovering. Umiddelbart tenker jeg fuktighet og mulig soppangrep. Sjekk spesielt kjelleren og rundt pipen i 2. etasje. Ta med fuktighetsmåler og hvis den bekrefter mistanken bør du tenke deg nøye om før du legger inn bud på huset. Det beste du kan gjøre er å alliere deg med en takstmann eller erfaren håndtverker. De ser problemer med alvorlig fuktighet med en gang og kan fortelle deg hvilke problemer som følger med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dere av banker? 

Har DNB , som bank og forsikring. 

har ikke kræsjet noen gang i min tid, og står fortsatt på 30% bonus i forsikringen etter 2 år med forsikring. 

de er ganske så lite medhjelpelig virker det som med lån også.. må neste dra svara ut av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har dere av banker? 

Har DNB , som bank og forsikring. 

har ikke kræsjet noen gang i min tid, og står fortsatt på 30% bonus i forsikringen etter 2 år med forsikring. 

de er ganske så lite medhjelpelig virker det som med lån også.. må neste dra svara ut av dem.

20% første året, 30% andre året, stemmer vel det? Om det er mindre enn 6mnd til hovedforfall kan det være lurt å bytte, så får du opprykk til 40%. Gjensidige har greie priser på bank og forsikring, iallefall om du er nito/tekna-medlem. Jeg byttet nylig til IF, fikk grei pris der. Lån har jeg i lokalbank, litt dyrere enn gjensidige, dnb osv, men verdt det. En gang jeg skulle kjøpe bil måtte jeg vente 3 dager på et avslag på et lite fillelån på 100k hos gjensidige, ringte lokalbanken (10 minutter før stengetid) og hadde penger på konto en halvtime etter. I tillegg til elendig saksbehandling på en forsikringsskade hos gjensidige, flyttet jeg lån og forsikring derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...