Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva "dobbelrom Deluxe" er?

Ifbm USA tur på ving.no.  Du kan velge mellom "dobbelrom" og overnevnte. Står ikke en dritt om hva som er forskjellen, men Deluxe koster litt over 1000kr ekstra :P

Google.

Deluxe dobbeltrom

2 personer

Våre Deluxe dobbeltrom har "det lille ekstra". Rommene har en stor og deilig dobbeltseng, badekåpe, kaffemaskin og friske blomster. Noen av rommene har fin utsikt mot havet eller byen. Dette er rommet for komfort og nytelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Men google er ikke sosialt, pluss at man ikke får hintet til noen at man skal ut og reise :P

Google er ikke sosialt, det er sant.

Men er meningen om å hinte noen, så er facebook bedre enn bimmers, trur jeg :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rent bortsett ifra at engangsavgiften er helt inni natta høy og at der er kriminelt å kjøre for mye over fartsgrensa så synes jeg Norge er ett greit land å være bilentusiast i. Ikke så bra som f eks USA, Tyskland og Sverige men fortsatt ett bra land. Vi har for det første 30 års reglen, det betyr at jeg kan importere en M635CSI eller Ferrari 308 uten å betale mer en ca 6000 kr i avgift. Siden bilen er veteran så slipper man unna med 400 kr i årsavgift, samme med meget lave og gunstige forsikringspremier. Vi har en flat årsavgift, spiller ingen rolle om du kjører 116I eller M5, årsavgiften er den samme. I Storbritania er årsavgiften for en E65 750I på ca 12 000 NOK, i Danmark ville min aldrene E34 fått en årsavgift på over 7000 kr hvilket hadde gjort at jeg hadde droppa å kjøre bilen. Man kan glemme å kjøre en dieselbil uten partikkelfilter eller en eldre bil uten katalysator inn i tyske storbyer, i Paris skal alle biler eldre enn 1998 forbys. Det er sikkert kult om man har en E36 M3 eller E34 540I....

Som Noekult sier så har vi ett lønnsnivå som faktisk gjør det mulig for folk flest å kjøpe en ny og fin BMW, iallfall om man prioriterter bitte litte grann. Vi har store og aktive merkeklubber, og spesielt for oss BMW entusiaster så har vi mye å velge i med arengementer som E30Meet ol. Man har veterantreff, man har amcartreff, man har Japsetreff, Volvo treff, lastebiltreff, motorsykkeltreff osv osv, man har egentlig gode miljøer for det meste så lenge man ikke er tilhenger av Koreanske biler :P Sist men ikke minst så har vi naturen og veiene, Vestlandet og flotte kjøreveier i indre strøk på øst og Sørlandet. Nei jeg synes virkelig ikke der er så galt jeg :) Men oppi all den "skryten" av Norge som får meg til å høres ut som den rødeste AP nissen så må jeg si at jeg fortsatt er liberalist så det holder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noekult; det står norden, er japan eller pakistan norden? Nei. blir helt feil å sammenlikne u-lands lønn og fattigland med hvordan vi har det her. Tipper de med 1000kr mnden har andre ting å tenke på.

Nå tenkte eg først og fremst på avgifter og det nye EU-kontroll reglene osv. Sammenlikn norge mot Sverige, Finland, eller lengre sørover til Tyskland foreksempel.

Edit; Ser Espen A fikk forklart det ganske godt ovenfor.

Oh shit, min feil! Jeg leste "verden". Flaut. Likevel da, synes ikke det er mye å klage på i bil-Norge uansett. Skulle gjerne hatt svenske og sveitsiske priser, men bilkulturen i Norge er bra nok for meg den.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Noekult sier så har vi ett lønnsnivå som faktisk gjør det mulig for folk flest å kjøpe en ny og fin BMW, iallfall om man prioriterter bitte litte grann. Vi har store og aktive merkeklubber, og spesielt for oss BMW entusiaster så har vi mye å velge i med arengementer som E30Meet ol. Man har veterantreff, man har amcartreff, man har Japsetreff, Volvo treff, lastebiltreff, motorsykkeltreff osv osv, man har egentlig gode miljøer for det meste.........

Ikke mange ungdommer som kan kjøpe seg ny bil Fredrik 90.

Ellers enig, takke være entusiaster som gidder å holde på med treff og arrangemanger! :headbang:

Uten dem, ingen moro med bil. :bounce:

Så respekt til alle som ordner opp for et fåtall bilentusiaster! \:D/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh shit, min feil! Jeg leste "verden". Flaut. Likevel da, synes ikke det er mye å klage på i bil-Norge uansett. Skulle gjerne hatt svenske og sveitsiske priser, men bilkulturen i Norge er bra nok for meg den.

Nå var det jeg som nevnte Verden "noekult"

At norge er bra nok for deg, er ikke det samme som at det er bra nok.

Vi er tross alt kun et fåtall entusiaster i dette landet (Norge) og at vi skal bli motarbeidet av trikkepassasjerer og sykkelister er ikke holdbart for meg.

Derfor jeg er medlem i Amcar, som tross alt gjør noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det jeg som nevnte Verden "noekult"

At norge er bra nok for deg, er ikke det samme som at det er bra nok.

Vi er tross alt kun et fåtall entusiaster i dette landet (Norge) og at vi skal bli motarbeidet av trikkepassasjerer og sykkelister er ikke holdbart for meg.

Derfor jeg er medlem i Amcar, som tross alt gjør noe.

medlem i amcar fordi får god avtale på hotrod forsikring på e30 turbo'n da, (modifisert bil) :P

men i forrige nummer av bladet så hadde de en sak om alt de har fått igjennom oppigjennom tia. var ikke rent lite greier så er nok en bra klubb å støtte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er man bitelitt inntressert i bil og følger med litt, så er det Amcar som gjør ting litt lettere ja.

Har støttet dem i flere år, da jeg skjønte hva "lyset" var.

Er ingen Amcar-fanatiker, men innrømmer gjerne at 50 og 60 tallere er kule.

Etter oljekrisa på begynnelsen av 70 tallet begynte det og gå nedover med amerikanske biler og har fortsatt desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har enormt mye å takke Amcar for, selv er jeg stolt medlem der og kommer til å være medlem der så lenge jeg er bilinteressert. Veldig mange tror at Amcar bare er amerikanske biler, noe det også er. Men de er engasjert på så utrolig mange andre områder som gjør livet lettere for alle bilentusiaster i Norge, de er en av Norges største bilorganisasjoner og de taler politikere og vegdirektoratet midt i mot. Vi kan takke dem for 30 års reglen og alle fordeler som følger med den, diverse unntaksregler ved import, selvbyggerregelen, at motorvolum komponenten i engangsavgiften ble fjernet når de la til CO2 komponenten i 2007 samt masse andre tiltak som gjør det lettere å være bilentusiast i Norge. Amcar begynner nå å få seriøst mye de skulle ha sagt, de er sentrale i utviklingen av nytt avgiftsystem og de jobber med å bli godkjent opplysningsråd og informasjonsorgan for nettopp staten når nye lover og avgifter skal utarbeides. Derfor mener jeg vi har lyse tider i møte, eneste som kan velte dette er om vi igjen skulle få en bilfiendtlig regjering i form av SV og AP..

Så til alle dere som er NAF medlem, meld dere ut og bli Amcar medlem. Jo større Amcar er jo mer makt får de ovenfor politikerene, jo fortere blir "levekårene" for oss bilfolk enda bedre. NAF er en jallaorganisasjon som jatter med politikerne, "avgiftene på drivstoffbiler må opp for å stimulere til kjøp av elbiler" og "det er bare rett og rimelig at deler av årsavgiften også dekker utredningen av kollektivtilbudet for å gjøre samspillet mellom kollektiv transport og privatbilisme så smertefritt som mulig". Etter å ha lest slike uttaler ifra NAF så sa jeg opp mitt medlemskap der på dagen tilbake i 2011, har ikke savnet det gørr kjedelige Motor bladet en eneste gang

Ikke mange ungdommer som kan kjøpe seg ny bil Fredrik 90.

Folk flest i Norge er ikke ungdommer, vær så grei å les hva jeg skriver før dere svarer meg. Gjentar det nesten daglig nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry Fredrik 90, jeg trudde du mente bilentusiaster og ikke folk flest.

Ellers helt enig! :clap:

Nå er jeg medlem i NAF også, men det er kun for veihjelp og billig forsikring. (Skammer meg nesten...)

Ellers alt vel!

Og moro med bil, det skal jeg fortsette med, helt til det blir straffbart.

Hvis det blir straffbart, fortsetter jeg i skjul :ph34r:

Slik ble nascar til.......... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deler TRF's erfaringer.. Ser bakoverblinde dansker i Lupo som en langt større fare enn en og annen nordmann i 140-50 i 130-sone. Aldri før har jeg opplevd så utbredt bakoverblindhet og venstrefildaffing som i Danmark. Er en helt annen verden i Tyskland, heldigvis. Men! Danmark er kjempesaker, hyggelige folk! Stortsett :)

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg medlem i NAF også, men det er kun for veihjelp og billig forsikring. (Skammer meg nesten...)

Amcar tilbyr jo billig forsikring de også, dog ikke veihjelp selv om det er i forsikringen ;)  

Deler TRF's erfaringer.. Ser bakoverblinde dansker i Lupo som en langt større fare enn en og annen nordmann i 140-50 i 130-sone. Aldri før har jeg opplevd så utbredt bakoverblindhet og venstrefildaffing som i Danmark. Er en helt annen verden i Tyskland, heldigvis. Men! Danmark er kjempesaker, hyggelige folk! Stortsett :)

Jeg pleier å si at Dansker er kjempe allrighte folk, bare ikke i trafikken :P Tyskerene har enormt med respekt for venstrefila, med det bør man også ha når biler kan komme bakfra i 270 km/t. Østeuropeiske trailere derimot gir flatt faen i om du kommer i 200 km/t, der blinker de ut samme søren og bruker 30 km på å kjøre forbi ett annet vogntog...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...