Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Nå synes jeg du kapper ned på meg også...Hvorfor? fordi jeg ikke liker over-kappa kebab?

Ta det med en klype kappa salt...Alle er enige i at kapping av fjører er ulovlig. hvorvidt den enkelte vil fortsette å kjøre med det får være opp til den enkelte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, men faktisk så kan du da dømme omtrent alle som har coilovere på e28-e30e34 nedenom og hjem ;-)

Hvis du sier det så... 8-[ 

Folk får gjøre hva de vil, men på en lovlig måte. Jeg gjør det på min måte uansett hva du eller andre mener.

Altså som deg Stig :whistle:

ja den videon var kjempe bra :smile: et godt eksempel på hva som skjer om du kjører med deffekte dempere så den går å rir på bump stoppen

Nå har jeg sett videoen som FredrikE34 la ut her flere ganger, og de demperne er ok de. Hadde demperne vært defekte hadde bilen "gynget" ennå mer i så fall Stig.

Det bør du også se Stig. for jeg har også fagbrev som bilmekaniker :uh:

Hilsen Espen :sly:

(Rettet noen skrivefeil. Blir litt engasjert. :shock: )

Endret av Espen A.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda jeg er veldig enig , stort sett alle bilene jeg har hatt med senk har vert godkjent i vognkort.

men hvis man har kjøpt en e34 520 som skal kjøres ihjæl iløpet av vinteren etc etc, å man har gitt 5000 for bilen, da skjønner jeg godt de som velger å kappe ei runde kontra kjøpe fjører å få dette ført inn i vognkortet. noen her prater jo som om dette er livsfarlig.

Det er potensielt livsfarlig, det er både ulovlig og trafikkfarlig. En kappa fjær oppfører seg ikke som en tilsvarende like lav fjær ville ha gjort som ikke er kappet. Du har ingen kontroll på åssen denne fjæra oppfører seg eller beveger seg ved fult utslag i høy hastighet. Har selv sett biler som fjæra har falt av, og den var ikke veldig mye kappet. Derfor blir jeg veldig imponert over dine kunnskaper, som vet hvor mye du kan kappe uten at det påvirker bilens kjøreegenskaper.

Det er like latterlig som om du velger å kjøre i 180 kilometer i timen i en 80 sone, fordi DU mener det ikke er farlig. Det finnes ikke noe mer farlig enn fagpersoner som tar loven i egne hender, slik du tydeligvis gjør som mekaniker.

Endret av 316
Lenke til kommentar
Del på andre sider

er enig i at det ikke er bra,sier bare at det går fint an å kjøre med. men nå synes det jo rimelig godt at han kjører jo med typ punkterte dempere på den e36`n da , å som jeg sa i stad, det er forskjell på å kappe ei runde,kontra dele fjøra på midten, :-P

Så det er det punkterte demperne som gjør bilen i innslaget så ustødig å kjøre? Hva var det du jobbet som igjen?  

Så du er utdannet bilmekaniker, er enig at det ikke er bra, men gjør det gjerne uansett. Applaus :)

Godt oppsummert egentlig ;)

gatekjøkkenet borti her kapper kjøttet i for små biter as... Det er for meg uforståelig...

Ærlig talt! Du har ofte mye fornuftig å komme med, kan du ikke heller bidra til diskusjonen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda jeg er veldig enig , stort sett alle bilene jeg har hatt med senk har vert godkjent i vognkort.

men hvis man har kjøpt en e34 520 som skal kjøres ihjæl iløpet av vinteren etc etc, å man har gitt 5000 for bilen, da skjønner jeg godt de som velger å kappe ei runde kontra kjøpe fjører å få dette ført inn i vognkortet. noen her prater jo som om dette er livsfarlig.

Jeg skjønner godt hva du mener her, men må nok likevel si meg enig med Espen A, 316 og Fredrik 90. Dessuten har vel ikke en E34 til 5000,- mye å gjøre på veiene uten noen drastiske tiltak(generelt sett av BMWer i denne prisklassen, med noen ytterst få unntak), men det er en annen sak. E34 er derimot kjempefine biler når de er i orden for å ha det sagt!

Spør igjen om senkefjører er vits eller om det er bortkastede penger og man heller gå for coilovers/nytt understell all over? Sistnevnte er jeg ikke interessert i, da kan bilen bare bli som den er! Vil gjerne høre fordeler og ulemper med bare fjører. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok...her kommer MITT innlegg. Fjørene foran på ene bilen min er kappet en halv runde. Skal dere drepe meg? Nei det kan dere ikke. Fjørene er taxi-fjører (har luftfjæring bak, justert ned med Star-diagnose) og har derfor en meget høy hvileposisjon. I min søken etter senkesett til bilen ble jeg av flere uavhengige verksteder og importører anbefalt å bare kappe... Om du går på finn så ser du veldig mange "2stk bakfjærer 211 senkesett"-selges annonser... Ikke enkelt å skaffe senk til bare foran..

Til og med verksmester hos 2 mercedes forhandlere sa "det går fint..kapp en runde..ingenting farlig"..

Og det har jeg gjort...og fått den godkjent 2 ganger.

Er som sagt forskjell på å kappe 1 runde kontra halve fjæra.. Ser flere bilprogrammer, blant annet Ovehauling, der det kappes i senkesett og originalfjærer... så...er vel ikke så farlig som folk skal ha det til om man bare tar en halv / en hel runde..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt hva du mener her, men må nok likevel si meg enig med Espen A, 316 og Fredrik 90. Dessuten har vel ikke en E34 til 5000,- mye å gjøre på veiene uten noen drastiske tiltak(generelt sett av BMWer i denne prisklassen, med noen ytterst få unntak), men det er en annen sak. E34 er derimot kjempefine biler når de er i orden for å ha det sagt!

Spør igjen om senkefjører er vits eller om det er bortkastede penger og man heller gå for coilovers/nytt understell all over? Sistnevnte er jeg ikke interessert i, da kan bilen bare bli som den er! Vil gjerne høre fordeler og ulemper med bare fjører. :)

Nettopp, en E34 til 5000 kr er stort sett som en delebil å regne. Man ville aldri fått en E34 til 5000 kr i gjennom en EU kontroll uten å gjøre noe som helst, vil gå så langt som å si at det ville vært en farlig bil å kjøre under visse forhold. Da mener jeg at man bør ha litt andre tanker og "bekymringer" enn akkurat stuket på bilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp, en E34 til 5000 kr er stort sett som en delebil å regne. Man ville aldri fått en E34 til 5000 kr i gjennom en EU kontroll uten å gjøre noe som helst, vil gå så langt som å si at det ville vært en farlig bil å kjøre under visse forhold. Da mener jeg at man bør ha litt andre tanker og "bekymringer" enn akkurat stuket på bilen...

Akkurat, selv om jeg/vi skjønner stig kun brukte det som et eksempel for en billig bajas-bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, jeg har eid opptil flere 5k kroners bmw'er! Min nåværende E39 betalte jeg 5500,- for, den har vært med meg i opptil flere land i sommer. Skummelt :P

Unntaket som bekrefter regelen :)

Jeg snakket bare av observasjoner på finn.no siste par år.

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt fabrikat, men kjøpte noen senkefjærer hos GS til E34 540 Touring jeg hadde. Mener det var Eibach 35 mm.

Ble litt "stumpete" og kjøre, men lå bra på veien.

post-59560-0-20058800-1436879809_thumb.j

post-59560-0-46518300-1436879829_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, jeg har eid opptil flere 5k kroners bmw'er! Min nåværende E39 betalte jeg 5500,- for, den har vært med meg i opptil flere land i sommer. Skummelt :P

Det hører vel med til historien at du har gjort litt med bilene etter at du har kjøpt de vel? Tviler på at man kommer så veldig langt nedover i Europa i 5000 kroners bil uten å gjøre noen ting med den først, men det finnes unntak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjullager er vel eneste nødvendige fiksen på E39en. Kjørte den hjem fra Kristiansund som den var, da hadde den stått ubrukt ei god stund. E36 tds'en min fungerte også greit som den var, fikk fiks for rundt tusenlappen før eu. Koster selvfølgelig på bilene endel etterhvert, men prøver å holde kostnadene nede før eu og skilter. Kjøpte Transporter for 4500,- i fjor, solgt 16k km senere, 0 påkost. 16k km er en grei tur ;)

Det handler om å finne den ene bilen med potensiale og fighterånd. Krysser fingre for at 2xvrakpant compacten jeg fikser opp for fruen er av dette slaget :)

post-42402-0-14793500-1436886372_thumb.j

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...