Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Vi som har E34 trenger ikke å "sminke" bilene med M plast, E34 er konge uansett :)

Men ser du sier "noen av bilene mine"? Har du handla?

Kanskje? Den står da her.. Jeg har nøkler til den også. :P Må forresten innrømme at jeg har PITTE PITTE LITT lyst på M-tech (IKKE M5) front fanger.

W28MM_RC27s.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bimmerseseses kjipeste fyr. EOD. Grattis, Stancedance!

Takktakk, kan du kjøpe touringen nå? Så slipper jeg å bruke tid på å lage noe annonse? :lol:

Vil beholde den, men kan mest sannsynlig ikke. :(

Nei, du er ikke kjip, Nytern! :(

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

F90: Kommer du til å selge femmern din som "M-sport" eller "530daT med M-fangere"`?

Essensiell forskjell...Vil jeg ha M5 så søker jeg M5...er en ombygd bil bra og billig så kjøper man... Ser ikke helt poenget med å klage når bilen faktisk ER godkjent i vognkort og selger informerer om dette klart og tydelig. 

Finn.no burde heller bruke tid på å ta folk som prøver å svindle annonse avgiften... bil til 99000kr blir lagt ut til 9900kr for å spare 200kr i annonsepris men står klart i teksten "prisen er feil, den skal være 99tusen"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil da påstå at det er omvendt, men ok haha :P

Mjaa.. Jeg synes ikke at E34 er sikker nok til å være turbil. Dessuten får man myyyye mer E39 for penga. Altfor glad i å kjøre tur til å i det hele tatt overveie å bytte ut E46 med E34. Har tilbragt natta ute i det fri pga en akutt syk E36, tror jeg klarer meg med én pleiepasient:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke den første som sier dette, og ikke den siste. Det er helt utrolig hvor lite servicevennlige Biltilsynet/Statens Vegvesen er...Jeg har en bil som ble kjøpt ny i Norge og den fikk da firkantet stort skilt foran og firkantet lite skilt bak. 22 år senere ble den avskiltet i litt over 6 mnd, så man måtte da bestille nye skilter. Men siden da har selvfølgelig reglene til byråkratene blitt enda verre, så nå er ikke slike skilter lenger mulig å få.

Siden vi snakker om en verna bedrift full av løkskaller uten forståelse for hva de jobber med (selv om lønna deres er skattepengene til mange av oss...) satte de seg på bakbeina selv om jeg forklarte at de "nye" skiltene bak er fysisk umulig å montere korrekt fordi de krasjer i bagasjeluke og sperrer for bensinpåfylling (som er bakfra).

Så for å godkjenne bilen uten en "mangel" som ikke hadde vært der om en tidligere eier hadde hatt vett nok til å ta ut skiltene innen 6 mnd var gått, måtte man montere et nytt skiltlys og sette skiltet midt på støtfangeren bak. Og dette har faktisk kostet meg noen tusen kroner. Enda godt at inkompetente nisser som ikke bidrar med noe verdiskapning søler vekk tiden og pengene til normale folk.

Ironien i det hele er at på hjem fra EU-kontroll datt bakre eksospotte/rør i bakken, og skrapet høylydt langs asfalten akkurat når jeg kjørte forbi noen syklister.

Jeg kjopte nylig ut skilter til min bil. Der passet ikke skiltet bak. Det ble for stort. Og jeg har Diesel påfyllinga bak skiltet.

post-49693-0-07944800-1439628172_thumb.j

post-49693-0-61942300-1439628198_thumb.j

post-49693-0-23923800-1439628209_thumb.j

post-49693-0-19215800-1439628224_thumb.j

Siden de ikke passet spurte jeg om å få lite skilt. Fikk da dette svaret.

Hei.

Dessverre finnes det ikke hjemmel til å tildele lite høyt skilt til bil. Dette i henhold til skriv fra Vegdirektoratet .

Fra og med 1. oktober 2008 ble det ikke lenger tillatt å bruke lite kjennemerke på bil, verken foran eller bak, jf. kjøretøyforskriften § 39-11 nr. 1. Hovedregelen i § 39-11 nr. 1 1. ledd lyder som følger: ”Bil skal ha store kjennemerker. De kan være smale eller høye.”

Ifølge teknisk avdeling; Må tilpasse plassering av skilt på kjøretøyet – stort smalt eller stort høyt – på midten eller til venstre for midten med dertil skiltlamper.

Med vennlig hilsen

...

Jeg kunne heller ikke klippe i skiltet. Da det var ulovlig å endre skiltet å bryte den svarte rammen rundt.

Siden de var vanskelige slang jeg det skiltet inn i et skap å kjøpte nytt skilt hos lator.no i det minste formatet de hadde (likt skilt som stod på da bilen ble registrert i 1992)

Å klippa det til så det passet. Tall å bokstaver står helt på kanten nå som man kan se på dette bildet.

post-49693-0-25665700-1439628234_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F90: Kommer du til å selge femmern din som "M-sport" eller "530daT med M-fangere"`?

Essensiell forskjell...Vil jeg ha M5 så søker jeg M5...er en ombygd bil bra og billig så kjøper man... Ser ikke helt poenget med å klage når bilen faktisk ER godkjent i vognkort og selger informerer om dette klart og tydelig. 

Finn.no burde heller bruke tid på å ta folk som prøver å svindle annonse avgiften... bil til 99000kr blir lagt ut til 9900kr for å spare 200kr i annonsepris men står klart i teksten "prisen er feil, den skal være 99tusen"....

Nå er det litt forskjell på en 5-serie med M sport og en M5! Men ja, jeg kommer nok til å annonsere min bil med M-sport. Særlig ettersom planen er at alt skal være M-sport, fangere, lister, felger ratt osv nå jeg er ferdig.

Men skal jeg være ærlig så får dere finne noe annet å terpe på når det gjelder mine uttalelser vedrørende ombygde M biler. Å dra paralleller med M-sport biler blir for vagt, kan faktisk ikke sammenliknes en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte faktisk akkuratt det samme som Wicky. Annonseres mye M-Tech som ikke er det.

Ser jo også her på bimmers hvor mange som ettermonterer M deler.

Det ville da være like feil å annonsere en bil Som M-Tech når den ikke er det orginalt

som en M5 når den ikke er det orginalt.

M-Tech er noe ekstra i utstyrspakken på bilen montert av kyndige BMW mekanikkere hos BMW.

Ettermontert i en garasje kan være både mangelfullt å dårlig utført. Så det blir feil å annonsere en standard bil som en M-Tech på lik linje med en standard bil som M5. Om de ikke kom slik fra fabrikk.

Man kan ikke sitte sånn å velge ut hva som er godkjent ombygging og ikke uansett hvor stor og omfattende ombyggingen er. Alt eller ingen ting.

En orginal M5 med 520 motor da. Selges det som M5 siden den var det oprinnelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...