Larsinnj Skrevet Oktober 4, 2015 Share Skrevet Oktober 4, 2015 Går an å svare med ryggrad uten å være barnslig å frekk, men ok. Er sikkert bare meg Nytern og noekult reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 4, 2015 Share Skrevet Oktober 4, 2015 Må si meg uenig der altså. Synes Audi har meget bra opplevd kvalitet innvendig. Eneste som du sier liker jeg ikke plasten som er rundt navien i A6 C6. Jeg har C5 til bruksbil nå, og synes kvaliteten virker meget bra. Om den er bedre enn E39 er ikke sikkert, men synes vertfall ikke opplevd kvalitet er dårligere! I tillegg virker Audien mer kompakt synes jeg. Mindre støy og alt viker veldig bra sammenskrudd Jeg mener ikke at kvaliteten er dårlig i Audi, er bare en del små detaljer som jeg synes gir ett bedre helhetsinntrykk i BMW. C5en er veldig bra, ikke så driftsikker kanskje men bilen er bra designet og godt bygget. På ren kvalitet føler jeg at de tok ett steg tilbake med C6, akkurat slik BMW tok ett steg tilbake med E60 kontra E39. Men her ser jeg at vi aldri kommer til å bli enige, fordi jeg mener at BMWen har ett mer kompakt interiør (og det er ikke alltid påpekt som noe posetivt) og at C7 A6en støyer så mye innvendig at jeg trodde ett vindu eller noe ikke var ordentlig lukket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Oktober 4, 2015 Share Skrevet Oktober 4, 2015 C7 har jeg ikke prøvd, så den kan jeg ikke uttale meg om, men jeg synes den kompaktheten alltid har vært et Audi-fenomen. Tror ikke jeg har opplevd det på samme måte i noe annen bil. Har heller ikke vært noe mye feil med min, annet enn at den er veldig treg å fylle diesel på.. Renner liksom ikke etter fort nok. Jeg har i tillegg helvetesmotoren, (2,5 tdi V6) men er etter oppgraderingen i 2003, så satser på at det går bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Oktober 4, 2015 Share Skrevet Oktober 4, 2015 Torek: om bilen er trimmet stiller jo saken seg litt annerledes, men vi burde jo bruke originale biler som utgangspunkt? Men TT RS er absolutt rå bil, og det er vel sikkert lett å hente ut ekstra krefter i den? Nei, for det jeg snakker om er mest bang for the bucks Å trimme en TT RS kontra en E9x M3 koster "ingenting" i forhold. Org. vs org. så er det jo M3 all day every day Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Oktober 4, 2015 Share Skrevet Oktober 4, 2015 Jeg leste hva du skrev og derav svaret mitt! Er først etter denne kommentaren det har blitt snakk om priser på trimming av de omtalte modellene. Nei, du har helt feil. Nå må du snart hoppe ned fra tåpelige hesten din, mister. Jeg skrev at TT RS er mer "bang for the bucks". Skjønner du ikke hva det betyr? Marius2002 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 4, 2015 Share Skrevet Oktober 4, 2015 C7 har jeg ikke prøvd, så den kan jeg ikke uttale meg om, men jeg synes den kompaktheten alltid har vært et Audi-fenomen. Tror ikke jeg har opplevd det på samme måte i noe annen bil. Har heller ikke vært noe mye feil med min, annet enn at den er veldig treg å fylle diesel på.. Renner liksom ikke etter fort nok. Jeg har i tillegg helvetesmotoren, (2,5 tdi V6) men er etter oppgraderingen i 2003, så satser på at det går bra Nei folk har forskjellige oppfattelser av ting og sånn er det bare 2,5 TDIen ja, modig mann du Er vel egentelig en veldig fin motor sånn i utgangspunktet, iallfall i 180 hesters versjonen. Jeg var en fingerbredde ifra å kjøpe en A4 med denne motoren en gang, prøvekjørte den over en helg og greier men ble liksom ikke noe mer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Oktober 4, 2015 Share Skrevet Oktober 4, 2015 (endret) Til syvende og sist spiller det ingen verdens rolle om en bil er raskere, hvis de har flust med hk uansett. Man velger slike biler basert på følelser. Audi TT gjør nada for meg, klarer bare ikke å få følelser for den bilen. Da vil jeg heller ha Ford RS med fem sylindere og forhjulstrekk, den tiltrekker følelsene mer. For andre er TT en kul bil og Ford Focus RS enn for alminnelig og kjedelig bil, og det er selvsagt helt OK og begge oppfatninger (meninger) er selvsagt like gode eller dårlige. JEG hadde hvertfall aldri klart å skille (eller brydd meg om) noen hundredeler her eller færre hestekrefter i så kraftige biler. Det går unna uansett og begge (TT RS vs M3) har garantert mer grep og krefter enn de aller fleste av oss kunne klart å utnytte på vei eller bane... På en annen side, etter å ha prøvd M3en noen sider bak så begynner jeg å tvile på mine egne utsagn om at man ikke trenger så mye hestekrefter i dette landet... Suget i magen var så deilig! Endret Oktober 4, 2015 av noekult Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 4, 2015 Share Skrevet Oktober 4, 2015 M4 neste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Oktober 4, 2015 Share Skrevet Oktober 4, 2015 Et kjapt bilde av bilen fra turen hjem over fjellet, som forøvrig var en fantastisk rute hvis man er glad i å kjøre flonoen, sandersander, Thundercoil og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pautomagi Skrevet Oktober 4, 2015 Share Skrevet Oktober 4, 2015 Virker som en gøy bil det der, gratulerer Sent from my iPhone using Tapatalk Torek reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Oktober 4, 2015 Share Skrevet Oktober 4, 2015 (endret) Ellers så synes jeg jo TT RS er en kul bil, men det er kun på grunn av femmer motoren. Kan ikke huske sist jeg så en mann i en Audi TT egentelig... ..og når var siste gangen du så en dame kjøre TT RS? Endret Oktober 4, 2015 av Torek Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Oktober 4, 2015 Share Skrevet Oktober 4, 2015 Nei folk har forskjellige oppfattelser av ting og sånn er det bare 2,5 TDIen ja, modig mann du Er vel egentelig en veldig fin motor sånn i utgangspunktet, iallfall i 180 hesters versjonen. Jeg var en fingerbredde ifra å kjøpe en A4 med denne motoren en gang, prøvekjørte den over en helg og greier men ble liksom ikke noe mer. En 2,5 TDI før 2003 har jeg aldri vurdert engang, men de ble oppgradert da med blant annet andre kammer og vipper, så mye av problemene som var med de motorene forsvant da. Min har gått litt over 300k nå, med dokumentert oljeskift hver 10.000km, og kammer etc har aldri vært byttet og har heller ikke antydning til slitekant. Ikke er det noe klappring fra motoren heller, så er ikke så veldig redd for at den havarerer med det første. Er 180 hesteren jeg har, og den dra mer enn bra nok til meg i en bruksbil, så er godt fornøyd sånn sett og. Hovedpunktet til at jeg kjøpte den er firehjulstrekk. Var på nippet til å kjøpe en slik Pajero som det var noen innlegg om for et par sider siden, men hadde blitt dritt lei av en sånn bil med en gang.. I tillegg synes jeg det er forferdelig lite bil for pengene.. Spenstig bil Tore! Hva er spec på den, og hvordan går den i forhold til S4? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Oktober 4, 2015 Share Skrevet Oktober 4, 2015 (endret) Det er ca 340 hk + moms. Annen programvare og milltek eksos hele veien med racekat Litt vanskelig å sammenligne med S4'n ettersom det er såpass lenge siden, men det jeg iallefall kan si er at denne er sprekere og har et helt vanvittig lydbilde i forhold til 2.7 biturbo'n. Endret Oktober 4, 2015 av Torek Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsinnj Skrevet Oktober 4, 2015 Share Skrevet Oktober 4, 2015 Samme som jeg hadde i S4en da. Men ja, er jo en stund siden. R5 mot V6 er feige lag lydmessig ja gitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torek Skrevet Oktober 4, 2015 Share Skrevet Oktober 4, 2015 Hadde du over 400 blås i S4'n???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg