Gå til innhold

Off Topic (tidl. tulletråden)

mAZE
 Share

Anbefalte innlegg

Lå og cruiset på motorveien utenfor Alnabru i stad, og jaggu møtte jeg ikke på M|Fjeld der også :shock: Tok et par dragrace mens vi var i gang. 150 hesters E39 med automat og 5 passasjerer var ikke mye match for en 420 hesters M3 E90 manuell akkurat [emoji38]

Du har miles per gallon, han har smiles per gallon.

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som har greie på TV / AV folk:

Som nevnt litt tilbake i tråden måtte den gamle tven (w5500) bøte med livet for sønnens (5år) bruk av leke jagerfly i stua. Jeg har nå kjøpt ny, en Sony KD55x8509C.

I går satt jeg og frua og så på serie på ny TV (nærmere bestemt "The Americans", anbefales). Så legger jeg merke til, og beklager om jeg nå er utydelig og ikke bruker de rette faguttrykkene, at "lysstyrken", eller hvor lyst bildet er, spesielt på bakgrunnen av det som skjer i en scene, tidvis går opp og ned midt i scenen. Vanvittig irriterende. Jeg tenkte at det kunne være noe innstillinger, eller at tven forvirrer sin egen lyssensor, så jeg deaktiverte dette, prøvde forskjellige modus, men alt forble som før.

Dette var i mørkt rom.

Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som har greie på TV / AV folk:

Som nevnt litt tilbake i tråden måtte den gamle tven (w5500) bøte med livet for sønnens (5år) bruk av leke jagerfly i stua. Jeg har nå kjøpt ny, en Sony KD55x8509C.

I går satt jeg og frua og så på serie på ny TV (nærmere bestemt "The Americans", anbefales). Så legger jeg merke til, og beklager om jeg nå er utydelig og ikke bruker de rette faguttrykkene, at "lysstyrken", eller hvor lyst bildet er, spesielt på bakgrunnen av det som skjer i en scene, tidvis går opp og ned midt i scenen. Vanvittig irriterende. Jeg tenkte at det kunne være noe innstillinger, eller at tven forvirrer sin egen lyssensor, så jeg deaktiverte dette, prøvde forskjellige modus, men alt forble som før.

Dette var i mørkt rom.

Noen som har noen ideer?

Automatiske lys og kontrast kusteringa.

Det kan slåes av i en meny. Har vært borti det samme. Men er jo da meget begavet på å sette meg i elektroniske dingser [emoji23]

Sendt fra mobilen med gigantiske pølsefingrer og småtaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På to av soverommene våre har vi vanlige halogenpærer med lysbrytere på. Av ukjent grunn hender det at disse lysene står å blinker, lyset forsvinner aldri totalt, men lysstyrken blir omtrent halvert gjetter jeg meg til. Blinkingen er helt urytmisk og enten svært kjappe blink på noen tidels sekund, eller et halvt minutt eller mer. Noen som har en forklaring på dette? Jeg har ikke opplevd fenomenet på andre rom enn disse. Huset er fra 2008 så jeg tviler på at noen tidligere eiere har vært å tullet med dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På to av soverommene våre har vi vanlige halogenpærer med lysbrytere på. Av ukjent grunn hender det at disse lysene står å blinker, lyset forsvinner aldri totalt, men lysstyrken blir omtrent halvert gjetter jeg meg til. Blinkingen er helt urytmisk og enten svært kjappe blink på noen tidels sekund, eller et halvt minutt eller mer. Noen som har en forklaring på dette? Jeg har ikke opplevd fenomenet på andre rom enn disse. Huset er fra 2008 så jeg tviler på at noen tidligere eiere har vært å tullet med dette selv.

spotter? eller vanlige pærer (med halogen inni) ?

om det er spotter og evnt 12volt så kan det være trafo som tuller, men spotter pleier vanligvis og si dimmer, men ikke alltid.

alle pærer samtidig eller et vist antall?

kjørte pajero'n første litt mer langtur nå, var i elverum og tilbake,

dieselforbruk på 1.2 på mila :lol: sånn går det når man ligger i 130 hele veien på 4felten,

kanskje ikke så rart når turtallsperre er på 4750rpm og man ligger i 4000 hele veien :P

husker gamle pickup'n og var sånn, e6 og 100+ var godt over literen i forbruk, men med en gang jeg kjørte vanlige veier som man kanskje er oppe i maks 90 så var jeg nede i literen. med tung henger merka man det veldig og (ligger gjerne i 90 ish på e6 men vanlige veier blir litt saktere. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• awt locked this emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...