Haukefer Skrevet Januar 7, 2016 Share Skrevet Januar 7, 2016 Ja skal kvitte meg med den så snart som mulig tror jeg, Hadde den på eu kontroll på mandag så er en liten liste som må fiksest først. Tror desverre ikke det blir Bmw igjen når neste bil kommer i hus, er vell helst pga pris. Kjøpte bolig rett før sommeren og da er det begrenset hvor mye som faktisk kan brukes på bil nett nå. Skal vi ha en noen lunde fint priset F11 er den desverre kjørt for mye og av 2011mod. Har veldig lyst på 1-2 år gammel bil Sent from my iPad using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Januar 7, 2016 Share Skrevet Januar 7, 2016 HahahaahahahhahahHAHAHA omg dævver! Fant tidenes beste YT-kanal... Dverg tyrker som går rundt er megasinna hele tiden og slåss med voksne menn hahhahaha https://www.youtube.com/channel/UCuRblyl7_9hKA0L17K8ZsDw WHY ARE WE NOT FUNDING THIS!? LOOOOL Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 7, 2016 Share Skrevet Januar 7, 2016 Naboen skal få sin andre fabrikknye Mondeo nå etter at han nylig har solgt den forrige etter ett års bruk. Var vel ikke så mye rart med den, måtte bytte noe med bakluke på garanti. Ellers virker han å være happy, han skulle nok gjerne hatt en helt ny 5-serie han også, men det blir fort en del dyrere. Haukefer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Januar 7, 2016 Share Skrevet Januar 7, 2016 (endret) Mmm, im in love... Fant igjen et bilde til jeg tok i fjor sommer av denne nydelige e30'n. Tror kanskje den har gått rundt 100 000. Endret Januar 7, 2016 av 316 Daniel. og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 7, 2016 Share Skrevet Januar 7, 2016 Noen som har erfaring med nye typen Ford Mondeo? Sendt fra min Sony Z5 via Tapatalk Du får en helt ok 2011 F11 520d til prisen av en forholdsvis ny Mondeo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 7, 2016 Share Skrevet Januar 7, 2016 Som sagt vil jeg ha en ganske ny bil (maks 2år) som fortsatt har noen år med nybilgaranti og ikke minst lav km. Skal jeg da ha F11 må jeg straks mye høyere i pris og opp mangen km:/ Er jo selvfølgelig det jeg vil mest.. På en måte er jeg nå for øyeblikk litt mettet av Bmw, kun pga alle problemer jeg har hatt med min E61. Har lagt MYE penger ut på den, synd da det er flott bil med mye komfort. Sendt fra min Sony Z5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
noekult Skrevet Januar 7, 2016 Share Skrevet Januar 7, 2016 Kjøp deg en japaner... Mazda 6 er nice... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 7, 2016 Share Skrevet Januar 7, 2016 Ser faktisk ikke så verst ut dei nei.. Får ta meg en prøverunde en dag Sendt fra min Sony Z5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 7, 2016 Share Skrevet Januar 7, 2016 Ser ut til at det blir noen år til jeg kjøper bil av nyere type.. Makan til noen forsikringspriser det blir på de! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Januar 7, 2016 Share Skrevet Januar 7, 2016 Haukefer, Den nyeste Mondeoen ble vel førstegangsregistrert i mars i fjor, de har vært under et år på markedet. Dog har du et stort utvalg i 2013-2014-modeller. Jeg har kjørt litt over 100 000 km fordelt på to stk 2014-modeller med diesel/manuell. Har aldri hatt driftsstopp eller noe prekært - de er driftssikre som fy, men de har noen få irritasjonsmomenter som ikke er alvorlige: Begge to har begynt å knirke i forstilling over fartshumper, spesielt i minusgrader. Den ene allerede på 50 000 km, den andre på 65000km... De sliter unormalt mye dekk foran, men dette er ikke et problem hvis man kjører lite. Savner en lett tilgjengelig knapp for ESP, man må inn i menyen som fort tar 10 sek ekstra som er upraktisk hvis man sliter opp en bakke for eksempel Som mange moderne biler er de designet slik at spesielt bakdørene er utsatt for steinsprut, da de selvfølgelig mangler skvettlapper. Dugg i frontlyktene Det positive: Gode kjøreegenskaper Gode seter Mye plass, spesielt bagasjerommet er bredt og sluker mye. Ok design, i hvertfall etter faceliften med mer moderne baklys og kjørelys. 1.6D er grei nok til sitt bruk, selv om 2.0TDCI 140hk sikkert er hakket kvassere. En ganske grei bil med andre ord, verken mer eller mindre. Det kjipe er verditapet - kjøper du en 2013/14-modell kan du ikke regne med å få mer enn 60-80k for den om 5 år. Men regner man verditap og driftskostnader opp mot BMW/MB/Audi er det ikke sikkert den kommer så dårlig ut likevel. Haukefer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Januar 7, 2016 Share Skrevet Januar 7, 2016 HahahaahahahhahahHAHAHA omg dævver! Fant tidenes beste YT-kanal... Dverg tyrker som går rundt er megasinna hele tiden og slåss med voksne menn hahhahaha https://www.youtube.com/channel/UCuRblyl7_9hKA0L17K8ZsDw WHY ARE WE NOT FUNDING THIS!? LOOOOL hahahah xD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 7, 2016 Share Skrevet Januar 7, 2016 Takk for godt svar. Den har vell ikke vert så lenge på markedet nei, men synst prisen virker ganske grei. Har ikke satt meg inn i utstyrsnivå enda.. Er en Ford forhandler på Øyen så får ta en tur innom der å se en dag Finner vell alltid noe som burde vert bedre, sånn er det bare selv om det er kjipt. Bil er og blir et tapsprosjekt (vertfall den jeg kjører nå [emoji14]) så det må jeg leve med. Får se litt rundt, lånte en 14'v70 i sommer, faktisk en ganske ok bil forutenom kjedelig interiør. Gode seter og god komfort. Kjørte en D2, synst det ble for liten motorisering på en så stor bil, spesielt på motorvegen i Danmark. Bare gi beskjed så skal jeg slutte med annet enn bmw prat[emoji106] Sendt fra min Sony Z5 via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 7, 2016 Share Skrevet Januar 7, 2016 (endret) Som sagt vil jeg ha en ganske ny bil (maks 2år) som fortsatt har noen år med nybilgaranti og ikke minst lav km. Skal jeg da ha F11 må jeg straks mye høyere i pris og opp mangen km:/ Er jo selvfølgelig det jeg vil mest.. På en måte er jeg nå for øyeblikk litt mettet av Bmw, kun pga alle problemer jeg har hatt med min E61. Har lagt MYE penger ut på den, synd da det er flott bil med mye komfort. Sendt fra min Sony Z5 via Tapatalk Jeg ser den med garanti og det der, men det er det eneste gode argumentet ved å velge ny Mondeo fremfor brukt F11. Ny brukt Mondeo Stasjonsvogn koster ifølge Finn.no ifra ca 320 000 kr, for biler med litt mer utstyr løper det fort opp mot 350 000 kr. Jeg vil ikke si at en 2011 F11 520d med rundt 70-80 000 km på tellerverket er så mye risiko å kjøpe. Jeg vil mene og påstå at en F11 er av litt bedre kvalitet og byr på litt mer driftsikkerhet enn en Ford Mondeo gjør, men du har selvsagt garantien igjen da. Så er det verditapet, nyere bil er det siste man skal kjøpe om man skal spare penger og ha noe rimelig. Etter tre år vil Mondeoen til 350 000 kr ha tapt seg ca 150 000 kr i verdi, en 5 år gammel F11 520d til ca 320 000,- ser ut til å tape seg 80-100 000 kr på tre år. Du sier det er begrenset hvor mye penger du kan bruke på bil, da er det rart å kjøpe en nesten ny bil av ett merke som er notorisk kjent for dårlig andrehåndsverdi. Om du vil bort ifra BMW men likevel bruke mer penger enn hva en kurant brukt F11 koster(som er mange ganger bedre på feil enn E61 modellen du har nå) så ville jeg i det minste ha sett på VW eller Volvo. Om man kan klare seg med en nyere bruktbil som koster under 350 000 kr, så er helt klart F11 520d er vanvittig bra kjøp. Mer nyere premium får du ikke for mindre penger, rett og slett mye bil for pengene. Litt mer enn hva man kan si om en tapsbombe av en Mondeo... http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=67439126&searchclickthrough=true http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=66683091&searchclickthrough=true Det er iallfall min mening, livet er for kort til å kjøre Ford Jeg husker tilbake i 2012 da jeg selv måtte ha en billig (under 20 000,-) bruksbil, samtlige sa at jeg måtte kjøpe en gammel Japsebil for det var løsningen på alle verdens problemer. Gammel BMW var ren idioti å kjøpe om man skulle ha trygt og billig bilhold, men jeg tenkte at det kan ikke være så ille. Nå fire år senere eier jeg forsatt denne gamle BMW som alle advarte meg mot at kom til å bli ett pengesluk. Ut over dekk og vedlikehold så er det jaggu ikke mange tusenlappene denne har kostet å ha på veien. Billigste og mest pålitelige bilen jeg har hatt alderen tatt i betraktning, digger hver eneste gang jeg kan si "hva var det jeg sa" til familie og kolleger som var skeptiske. BMW behøver ikke å være dyrt, man behøver ikke å bytte merke bare fordi man skal ha en rimelig og god bil. Det har iallfall jeg erfart Endret Januar 7, 2016 av Fredrik 90 Haukefer reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Januar 7, 2016 Share Skrevet Januar 7, 2016 F11 er jo en fantastisk flott bil, både å se til å kjøre. Har de noen typiske feil eller mangler? Blir nok nærmere vår /sommer min blir solgt så godt mulig jeg har skiftet mening helt, ser ikke vekk fra det. Har vert og kommer til å ver "Bmw frelst " siden stefar min kom inn i bildet for 8-9 år siden og introduserte e32 730ia for meg, kjøpte denne etter han kjøpte seg e38, etterhvert byttet vi så jeg fikk 728ia og han e32'n. Han kjører nå idag en Texas importert e38 740ia Ser ut så du trivst godt i din eldre e34 som forøvrig er en ganske flott og velholdt bil. Tiden vil vise hva som skjer, er jo rimelig sugen på e70 X5 og, men da må jeg mye opp i pris [emoji14] Du hadde forresten rett om vannet som var komt inn i bilen min, var den "skumgummien" som var løsnet inni døra. Sendt fra min Sony Z5 via Tapatalk Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Januar 7, 2016 Share Skrevet Januar 7, 2016 Fredrik 90, Du skriver at F11 har bedre kvalitet og driftssikkerhet enn Mondeo. Det ville jeg ikke skrevet inn i stein... F10/F11 generelt er en solid bil, men 90% av bilene i Norge er prisgitt med den herlige N47-dieselen som raser i hytt og gevær. Den har andre irritasjonsmomenter den også akkurat som Mondeo. Greit nok at bilen har finere interiør og opplevd kvalitet/ytelser, men den koster nå også 200 000 kr mer i utgangspunktet. Jazzer man på med utstyr snakker man fort at man får 2 eller 2.5 Mondeo for 520d-penger. Volvo V70/V60 D2 har samme PSA 1.6D som sitter i en del Mondeo. Jeg har selv kjørt den mye på topphastighet, og man er ikke kongen av motorveien når det butter på 195km/t (220 km/t i nedoverbakker). Da burde du nok heller se på Mondeo med 2.0TDCI eller en av de få med 2.2TDCI på 175hk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg