S.Hafsmo Skrevet August 24, 2011 Skrevet August 24, 2011 Flyterigg som kan kjøre rundt for egen maskin. Eller, DP er vel bare dynamisk posisjonering, men ihvertfall en rigg som har thrustere. Vi var og byttet en slik thruster ser du, og jeg lurer på om det ikke var på Snorre A, men vi var innom så mange rigger på den tiden, at jeg er litt usikker.
awt Skrevet August 24, 2011 Skrevet August 24, 2011 Snorre A er en strekkstagsplattform. Den er forankret i bunn med svære stag, og blir "presset" oppover av sin egen flyteevne. Om stagene skulle ryke vil den stige 8 meter. Såvidt meg bekjent har den ikke noe thruster-system. Snorre B er en ren flyter, men om den har slikt utstyr aner jeg ikke.
SweetBMW Skrevet August 24, 2011 Skrevet August 24, 2011 FÅr litt noia jeg når jeg ser på slike bilder... Ser for meg hvordan det er å jobbe der ute... "Og hvis dere ser til venstre ut over plattformen ser dere hav, og litt mer hav, ooooog mer hav i alle retninger!!! Noia...
awt Skrevet August 24, 2011 Skrevet August 24, 2011 Det man stort sett tenker på er 3-4 uker fri hver gang man er hjemme og grei lønn
Robkill Skrevet August 24, 2011 Skrevet August 24, 2011 Etter hva jeg kan se så er alle e39 M5 på finn ombygde! Latterlig Edit: Gleder meg smått til vinteren!
Jordfræsar Skrevet August 24, 2011 Skrevet August 24, 2011 Hva skjer med NRK... Er du nypult? http://www.nrk.no/kultur-og-underholdning/1.7759767
Kjexx Skrevet August 24, 2011 Skrevet August 24, 2011 http://www.youtube.com/watch?v=Z-MHv6p1LjI Haha
Fredrik Skrevet August 24, 2011 Skrevet August 24, 2011 Jeg er bare litt nysgjerrig. Hvordan tolker eller forstår dere dette sloganet?
Yngvejos Skrevet August 24, 2011 Skrevet August 24, 2011 FÅr litt noia jeg når jeg ser på slike bilder... Ser for meg hvordan det er å jobbe der ute... "Og hvis dere ser til venstre ut over plattformen ser dere hav, og litt mer hav, ooooog mer hav i alle retninger!!! Noia... Man tenker ikke over det når man er der ute, jeg så også for meg at det sku bli litt stusselig når jeg gikk fra å jobbe på plattformer som ligger til kai og til å jobbe på dem offshore. Eneste forskjellen er at man noen ganger blir stående og se drømmende utover havet mens man tenker på hva man skal gjøre i friperioden. Man bor i et lite samfunn der ute på jernøya, så man fokuserer mest på det som skjer ombord.
Anbefalte innlegg