Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Du har for eksempel INPA, som er ekstremt bra på livedata og feilkoder, da det er bmw's eget program. Kan også testkjøre mange funksjoner.
Du kan også installere DIS, som også er bmw sitt program. Litt mer tungvidt men. Står beskrevet alt om dette i første post. :) 
Det er hvertfall ikke dumt og ha begge, jeg bruker begge typer om hverandre. Kan for eksempel ikke scanne for feilkoder på hele bilen samtidig med INPA, kun en og en modul, mens på bmw scanner kan du scanne alle sammen i en operasjon og enkelt se hvilken som har feilkoder.
På bmw scanner kan du veldig enkelt endre mange funksjoner, som du også kan i ncs, men da må du lete frem rett linje i tekstfilen, endre dette og kode den om igen med endring osv. Så bmw scanner er veldig mye enklere på mange ting når det gjelder koding. Så begge programmene mangler et par funksjoner, men sammen så har de alt du trenger. Koster jo ikke så mye heller, så liker du bmw og liker og fikse og ordne ting selv, KJØP! De er uunværlig! :)

 

Edit:
Uansett om du ikke skrur sjøl, er det kjekt og ha, da kan du lese feilkoder og legge ved her på forumet for eksempel, når du har problemer. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :-) da takker jeg får svar :-) da har jeg fått svar på det jeg lurte på :-) har ikke lyst å kjøpe enda ett sett til bilen bare pga blinklysa, da bytter jeg heller tilbake til den gamle LCMen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt sant som Alpejohn skriver; dette er veldig praktisk å ha - kostnaden tatt i betraktning. Bor du veldig sentralt til og du har alliert deg med en som har alt så kan man forsåvidt klare seg uten, men om du ikke har kontakter og du foretrekker å gjøre noe selv så kommer du ikke utenom.

 

Selv har jeg dedikert en gammel laptop med Windows XP til dette (en som har ekte seriellport). På denne har jeg alle diagnoseprogrammene jeg trenger. Ligger alltid i bilen og jeg har et større eksternt batteri til den - alltid klar for feilsøking ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noen som har lyst til å holde "kurs" for diagnose på e9x, i oslo-drammens området? Betaler for det selvfølgelig :)

 

Jeg er i utgangspunktet elektriker/automatiker men ikke vært så mye borti dette, men dette er jo noe man burde lære for å unngå dyre verkstedsregninger i fremtiden. Utrolig fin tråd, skal følge med her :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Noen andre som har opplevd at feilkoder forsvinner av seg selv? Dette gjelder Inpa. Har hatt noen feilkoder under motor, totalt 4 stk, Sist jeg scannet var den ene forsvunnet og det kom bare opp 3. Idag var alle forsvunnet og det kom ikke opp noen når jeg scannet.  Virker veldig spooky dette :smile:  Jeg har ikke slettet de. Blir de arkivert noe sted i Inpa etter en viss tid eller er Ecu`en min helt på styr?   :smile:

 

PS! Fant alle feilkodene gjen under "Shadow memory" i Inpa. Hva betyr der at de blir flyttet dit? Har feilene reparert seg selv? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey nå har jeg lest i et par timer her på forumet uten å finne heilt ut hvor jeg kan kjøpe kabel til bilen min (x5 e53) hen. Gikk inn på den linken på første side i tråden men finner ikke 16 pin til usb.. Jeg har sett litt på ebay også men da finner jeg bare overgang til 20 pin eller komplett diagnose program med kabel.

Noen som hvet hvor jeg for tak i bare kabelen?? Jeg har i dag programvarene (inpa ect.) og bmw scanner 1.4.0 men mangler kabelen

Biler jeg skal ta diagnose på er x5 E53, E60, E90 og E46 års model på bilene er fra 03-06 og da holder vel det med den eine kabelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...