Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Noen i Bergen som kan ta diagnose på hjemmebesøk? E36 318is 93 modell (førstegangsreg i 94) som står kubb. 

Har ikke lyst å plage alle på side 1 med PM :P Prøver her først. 

 

Holder til nær Haakonsvern Marinebase i Bergen Vest. 

 

Edit: Ser ut som det kommer en fyr innom en av dagene :)

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som har oversikt over el-skjema på e46? får ingen av elskjema programma til å fungere.

Plages med at jeg ikke får viskere, belysning i speedo og vindusviskere til å fungere.

 

Har lagt opp nytt stereo elnett fra bagasjerom og til under dashbord fra høggerbil. Ikke rørt noen andre ledninger i forbindelse med de feila jeg har, såvidt jeg vet. Har kontrollert over alle loddepunkt jeg har brukt og kan ikke se jeg har tatt noen canbus ledninger, ledninger til Gm5 osv.

 

Kan noen sjekke opp/sende meg ett el-skjema over stereo-elnettet på e46 min, ch.nr;pk14355, 05 e46 stasj 330d med hi-fi anlegg.

 

Om det er noen ledninger der som kan være i forbindelse med ruter og de tinga som er borte hos meg. Evt ett skjema over hva ruter, lys i speedo osv styres fra. Har forsøkt med ny gm5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daten filer brukes kun til INPA og NCS.

Må man plassere Daten til bilen man skal bruke for å utføre diagnose med INPA ? 

Jeg får opp følgende feil mld når jeg kopierer innhold fra Daten til C/ECAPPS/INPA

 

Når jeg åpner opp programmet iNPAloader

 

DTM wird nicht mehr unterstützt. Bitte 'DTM=JA' in Ini-Datei entfernen.

Oppdatering: 

Prøvde å koble til bilen, men verken battery eller tenning begynte å lyse i programmet. 

Jeg valgte OBD:STD når jeg installerte, men jeg har en E36 med 15 pin i kontakta. Så da må jeg vel ha ADS, men slik jeg leste så var det ingen slike alternativ. Men dukket om endel andre alternativ som jeg ikke har sett tidligere når jeg har prøvd å installere inpa. Vet du eller noen va jeg skal velge når jeg har 15 pinen, og trenger ADS ? Bruker en Dell Latitude pc med windows XP, og fysisk comport (bruker 9pins vega kabel fra pc og til Interfacen). 

På forhånd takk for svar!

Endret av santho96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ha ADS ja, men du bør få opp et par moduler uten. Om du detekterer tenning eller ikke spørs på adapteren din. Ikke alle de fra Ebay har loddet på den pinnen som har med det å gjøre.

 

Ok, men må jeg legge inn daten filer til f.eks e36 for å få programmet til å fungere ? 

Når man tilkobler bilen med kabel, og bruker programmet INPA så skal jo lyset på Battery og Tenning lyse ? Hva kan være galt når det ikke skjer ? Er det fordi jeg må ha ADS ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke sikkert på hvordan du har lagt det inn, men det er vanlig at man legger inn "tom" INPA i første runde og oppdaterer den med innhold etterpå.

Hvis porten er konfigurert riktig vil du se batteri og tenning (sistenevnte gitt at kabelen støtter det) enda du ikke har programspesifikke filer for e36. Ellers har jeg opplevd at tenning detekteres motsatt om adapteren er satt på OBD og PC-en på ADS.

Du kan også dobbeltsjekke med multimeter at alle pinnene i kontakten under panseret sender signal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er den installasjonen som jeg har linket til her inne, så pleier ikke jeg å overskrive daten filer i inpa.

Men jeg overskriver alt med Fxx mappen, med alle mapper.

 

Daten filer oppdateres kun mot NCS\daten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...