Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

On 10.4.2016 at 11.45, matsby skrev:

får opp denne feilen med bmw scanner 1.4. kan det hende at denne feilen har noe med at det ikke er kodet inn hele VIN nr på IKE? 

 

Denne feilen har jeg også, har ikke noe problemer pga dette så har ikke gjort noe med det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et lite spm. Fruens e91 med m47 122hk, der får jeg ikke opp gjenlevende tid på dpf, er dette pga den må byttes fordi den har oppnådd forventet levetid? Har en feil melding på elektrisk varmer på dieselfilter. men ville ikke tro at den skulle ha noe årsak til at denne funksjonen mangler på istad. Eller må jeg igjenom en anne modul for å lese av dette på denne bilen? 

IMG_0021.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører fint diagnose med inpa på min X5, testet nå naboens 2010 (facelift) 3.0D X5 og her fikk jeg kun feilmeldingen: IFH-0003: Datatransmission to interface disturbed.

Har kjørt test med samme pc/kabel (bilene står ved siden av hverandre) og det feiler.

Og mens jeg sitter her og ser på kabelen så er det jo en bryter på pluggen, kan det være den som må justeres fordi det er en nyere bil? Eller det noe annet?

 

WP_20160502_22_03_08_Pro.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være k-can på biler opp til ca 4 mnd 2007 og d-can på nyere. Så jeg vil anta ut i fra kabelen du har at du kan velge dcan pg kcan og ar bilen du har er kcan. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hva dette kommer av? Uansett hvilken modul jeg går på for og skanne etter feil så kommer denne feilen opp. Uten om hvis jeg velger Engine da går det faktisk.

Får også lest av live verdier + grunninstillinger av adapsjoner. 

Men det og lese ut feil på moduler vil den absolutt ikke. I enhetesinstillinger står den på COM1 og 1 på latency timer.

Er det noen som har noe tips til hva jeg kan prøve? Er kjedelig og ikke få dette til å fungere som det skal.

 

5718be42b2408_Untitled4.jpg.2a1db4a7015bbb295d99cb55ce5c5867.jpg

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du mangler daten- filer? Hvis du bare har lastet ned standard tools så tror jeg ikke så mye følger med. Hvis du laster ned det så kanskje det funker bedre. Ikke helt sikker, er ganske fersk selv. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok vet du hvordan jeg laster det ned? Og etter jeg har lastet det ned, skal det legges i en mappe av noe slag?

Er ikke så flink på dette selv. Har kun installert det som fulgte med i sendinga.

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. Kopier alt innhold fra INPA_Fxxv.2 til din egen INPA mappe, som er C:\EC-APPS\INPA, overskriv alt innhold  

Beklager, var for rask til å spørre fant det ut selv :)

 

Endret av BMWlog
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...