Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Har tidligere prøvd bmw scanner for og kode us blink på min bmw e46 03mod uten hell. Har lest tidligere rundt på forumet her at dette ikke går på bmw e46 verken preface eller facelift. Men var en som sa til meg at med diagnoseutstyret Carly for bmw så fikk du kodet us blink på disse bilene. Er det noen som har prøvd dette eller kan bekrefte at dette går? Utenom og måtte ta ut parklyspærer eller sette inn led pærer for og få dette til og fungere.

 

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har testet å kjøre software oppdatering fra rheingold? Så det var mulighet for det, men fikk opp beskjed om at full vechile scan måtte kjøres først. Satt bare å lekte litt i rheingold istad, og software update var det som fanget    interessen  min, har dessverre ikke tilgang på bilen før til helgen. Ikke at jeg tror det er så mye updates ute til e46 men. Kanskje mer aktuelt for de med F modellene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke oppdatert uten å ha Icom kabel ihvertfall. USB k/dcan greiene får trøbbel med de store ecuene har jeg hørt. Husk også at skal du flashe noe så skal du ha stabil strømforsyning som alltid er over 13V. På E serie tror jeg det er minimum 60A som er anbefalt og 80A på F-serie

(her må noen korrigere meg om jeg tar feil for dette har jeg bare hørt via andre og ikke lest i offisielt BMW dokument)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har har oppdater bilen min en E90 lci, kjørt full sw oppdatering. Klarte og rote det til første gangen, på min er det optisk i tilegg som skal kobles på når man oppdaterer cic enheten. Denne koblet jeg ikke til. Jeg hadde heldigvis en lader som leverer diagnose supply. Oppdatering tok over 22 timer uten optisk og 2 timer med. Du kan ikke oppdatere i ista d men i ista p kan du det. Jeg har sett at det står det i ista d men er grået ut, går ikke og klikke på den. Har vært noen sw updates til e46, men mitt råd, funker det? Ikke kødd med det vis det ikke er absolutt noe du må. Er en fare ved all oppdatering at moduler tar kvelden eller skjer noe med de. Veldig vikting med lader som gir diagnose supply. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Sand1 skrev:

Jeg har har oppdater bilen min en E90 lci, kjørt full sw oppdatering. Klarte og rote det til første gangen, på min er det optisk i tilegg som skal kobles på når man oppdaterer cic enheten. Denne koblet jeg ikke til. Jeg hadde heldigvis en lader som leverer diagnose supply. Oppdatering tok over 22 timer uten optisk og 2 timer med. Du kan ikke oppdatere i ista d men i ista p kan du det. Jeg har sett at det står det i ista d men er grået ut, går ikke og klikke på den. Har vært noen sw updates til e46, men mitt råd, funker det? Ikke kødd med det vis det ikke er absolutt noe du må. Er en fare ved all oppdatering at moduler tar kvelden eller skjer noe med de. Veldig vikting med lader som gir diagnose supply. 

tok såpass lang tid ja, hadde vært morsomt å testet på e46, men som sagt er veldig redd for at noe skal gå galt. For da er du mildt sagt "fucked". Tenker å prøve å se om jeg får lest ut hele feilminnet til helga. Abs og anti skrens lampen lyst konstant etter jeg kjørte på en dump for ett par uker sider, men ble borte etter jeg startet bilen på nytt, så tenkte å bare å se hva som er lagret i feilminnet.  Rheingold ser hvert fall ut til å være ett veldig fint og oppdatert program, med veldig bra interface.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, minim skrev:

Ville ikke oppdatert uten å ha Icom kabel ihvertfall. USB k/dcan greiene får trøbbel med de store ecuene har jeg hørt. Husk også at skal du flashe noe så skal du ha stabil strømforsyning som alltid er over 13V. På E serie tror jeg det er minimum 60A som er anbefalt og 80A på F-serie

(her må noen korrigere meg om jeg tar feil for dette har jeg bare hørt via andre og ikke lest i offisielt BMW dokument)

tror nok ikke jeg kommer til å gjøre det, ene USB porten på macen er litt ustabil til tider. Er noen ganger datamusa kobler seg ut, men kan gå dager imellom hver gang det skjer. Litt kjett om USB porten bestemmer seg for å vrenge seg midt under oppdateringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, tennbrikket skrev:

tok såpass lang tid ja, hadde vært morsomt å testet på e46, men som sagt er veldig redd for at noe skal gå galt. For da er du mildt sagt "fucked". Tenker å prøve å se om jeg får lest ut hele feilminnet til helga. Abs og anti skrens lampen lyst konstant etter jeg kjørte på en dump for ett par uker sider, men ble borte etter jeg startet bilen på nytt, så tenkte å bare å se hva som er lagret i feilminnet.  Rheingold ser hvert fall ut til å være ett veldig fint og oppdatert program, med veldig bra interface.

Ja det er litt forskjell, Dette var med icom a2(der kan du koble optisk kabel in på enheten, var morsomt og få det til.Det tar ikke så lang tid med bare dde/dme. Er cic enheten som tar tid og gb.  Det som er viktig er å ha en stabil strømforsyning til bilen når du skal leke med modulene i bilen, den skal ikke under 13,8 volt og minum 70amp lader er anbefalingen fra bmw. gjelder alle bilene. Det er mulig at det blir oppgradert i fremtiden til 100 amp men bare i biler etter denne produksjoen, men dette er bare et rykte jeg har hørt fra produsenten av ladere at de holder på med å jobbe med. diagnosen er det ikke noe stress med. start opp bilen og koble til dcan/icom mens bilen går så får du slettet feilmeldinger og sjekket feil som er lagret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alfa omega og vil nok kanskje hatt en stabil usb tilgang, og ikke noe ebay kabel. samme kabel som er fra onestopelectronics. og ikke wmvare. reinghold nativ er tingen. Du må også oppdatere moduler som er koblet til dde/dme det får du ikke noe valg på. Men forsk litt i ista d der skal det mere til for å kludre det til. Et veldig nyttig program. Når den er ferdig med full scan så kan du trykke på caluculate test plan og der vil du få detaljert beskrivelse av hva ohm verdier på sensorer og slikt skal være. Du kan også sjekke Masse verdier på feks fuel rail og grader på vanos osv. Men dette husker jeg ikke hue for øyeblikket.:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E.C, det er ikke det at den trekker 80A hele tiden, men den må ha litt "headroom" for å kunne være helt sikker på å holde stabil spenning. Er mye moduler å holde i live så det er faktisk overraskende mye trekk når man flasher moduler. Husker ikke hva det sto i trekk på min E70, men lurer på om det ikke var rundt 20-30A uten vifte og lys i gang. 

Sjekk nøye at dde/dme kan oppdateres med K+D-can kabel før du gjør det.. Er noe med at de ikke takler flashing av moduler med litt innehold i da anbefales ofte Icom kabel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan stiller dette seg på en E39?
Kan disse oppdateres lett med k+d kabel via rheingold eller er det eldre programvare som gjelder der.
Er vel ikke så mye informasjon som skal overføres der iforhold til nyere biler
Noen som har oppdatert dme/dde, egs , osv som kan fortelle evt hvor lang tid det tar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil fraråde og forsøke oppdatering hvertfall. Jeg fucka motorstyringa mi da jeg prøvde. Dette var med sss/progman da vel og merke. Men det ble en dyr lærepenge! 4500,- kr! 

Da gikk det heldigvis og få flashet på nytt så alt ble ok. Så jeg ville ikke prøvd på det hvertfall. Har fått oppdatert motor nå da dette skjedde for mange år siden, samt girkassa litt etter. Merker ikke en dritt forskjell. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 1997 E39 vil ikke starte etter jeg måtte lade batteriet, virker som startsperra ikke vil av, er helt dødt når jeg vrir om nøkkelen, har prøvd med helt nytt batteri også. Prøvde å koble til med INPA, men får ikke kontakt med EWS, får bare error 0009, må jeg ha ADS adapter for å koble til EWS på denne bilen? Eller kan jeg ha brent EWS hjernen når jeg ladet batteriet?(laderen stod på boost litt lenge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...