Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg fant meg en annen installasjon fra et annet forum etter å hatt samme problem som deg. Google etter NCSexpert setup. Husker ikke i farten hvem jeg lastet ned, men var komplett med alle daten filer til flere karosseri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle Rheingold eksperter!

Jeg har et par brukerspørsmål.. :)
Jeg skal til og teste LMM på en kompis sin 530d, dette var mulig i DIS.
Er dette mulig i Rheingold?

Jeg har savnet litt sånne enkle test schedual eller hva det heter i Rheingold, jeg har lett en del men roter meg alltid vekk
og vet ikke helt hvor man må gå. Finnes disse funksjonene her også?

Jeg fikk hjelpt en annen kompis med en E91, da han hadde bytta abs sentral/modul. Fikk lufta og noe greier og kjørt en test
så lampene slukket osv. Men vi holdt sikkert på nærmere en halv time og lete og prøve og finne en plass man kunne få gjort dette. Og det husker jeg ikke så mye av.. :P

Er det en bestemt meny man må inn på for og få slike muligheter? :)

Edit:
Laster ned siste Rheingold nå, hva er PSDZ filer? :)

Endret av Alpejohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger i ISTA-D også tenker jeg, men de har gjort en god jobb med å gjøre det idiotsikkert i bruk (les, sikkert fint og flott for de som har startsiden.no som hjem-side, men for de fleste andre noe herk). Husker selvfølgelig ikke hva det heter nå uten å ha det forran meg, men du kan manuelt finne service oppgaver i en av menyene og starte dem. Du finner det sikkert når du trykker rundt litt. Om ikke og du har Internett der du står med bilen så kan du dele skjermen din via teamviewer eller lignende så kan jeg forklare når jeg ser valgene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange ting er borte i ista kontra dis. I dis kunne man velge alle typer feil å kjøre test på det, mens i ista må det ligge inne feil før man kjøre en test. Mens man kan gjøre enkle ting i ista som å nullstille service enklere i ista, synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Otis
Sjekket ut nye linken med installasjonsveileder osv. Kjempe bra jobba! :applause::beer:
Den INPA versjonen er engelsk regner jeg med, ut i fra screenshot du hadde der?
Og ser du skriver at man endrer til engelsk øverst på NCS, men man får ikke engelsk på knappene og ellers?

Prøver og laste ned hele mappen med alt dette nå, men tar år og dag for den og zippe det.. :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Alpejohn

Jo, takk for det! Jeg tok meg i nakken å ordnet noe bedre. 

Om det står det slik du sier i NCS så er det nok litt feil ordlagt. Alt blir til engelsk som på screenshot. 

Inpa er vel egentlig ikke engelsk uansett. Da må alt oversettes å det tror jeg ikke skjer. 

Hva er det som tar lang tid? Google skal zippe filene for nedlasting? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Otis
Der finst jo engelske versjoner av INPA, men det er kanskje eldre versjoner.
Tror jeg har en engelsk på cd.

Den jeg bruker nå er tysk, men er litt tungvindt og bruke da jeg må bruke Google translate appen og ta bilde av skjermen for og oversette det som står der.. :P

Fått lastet det ned nå, men det virket som det stoppet opp i lang tid mens den zippet. Men lot det stå en stund nå  og da har den blitt lasta ned. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den jeg fikk med den første kabelen jeg kjøpte, blir installert ferdig med engelsk. Kan ikke huske at jeg endret på noe der. :)


Jeg holder på og legge inn INPA osv nå, men når jeg skulle inn på ediabas konfigurator så har jeg bare et tekst dokument der.
Ut i fra teksten så virker det som det skal være en fil man opner og gjør endringer for så og trykke endre/lagre..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg mangler noe annet også, lastet ned SP-daten til E39 og skulle kjøre laden.bat, men den eksisterer ikke i daten mappen.
Finner den ikke i E38 sp-daten mappen heller.. 

Hvor kan exe filen ha blitt av montro? :P

 

Edit:
Sjekket på Driven nå, der er ikke noe exe fil der heller.. :shock:

Endret av Alpejohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...