Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Litt kjedelig, men takk for at dere gir tilbakemelding.

Fant et dokument i ISTA som beskriver P-koder /E-OBD for DDE5 og der står det litt bedre beskrivelser under "Fault type". Faktisk aktuelt for en av mine biler, men litt kjedelig å ha detaljerte koder kun for dette. Rart at BMW ikke har bedre opplegg. Jeg har forståelse for at de kjører strategien med å følge testplan, men det hadde ikke kostet så mye å inkludere kriteriene for kodene, slik at man kan tenke og teste litt selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Har investert i en gammal X3 til hyttebil og fikk et par punkt på PKK.

Bl.a er det kodet inn US blinkers av tidligere eier som ikke ble godkjent. Har gravd frem en gammel PA.soft BMW Scanner 1.4.0 og fått en opp å gå, men klarer ikke å få kodet om til vanlige blinklys og parklys. Har prøvd en haug med variasjoner uten suksess. Fikk fjernet lys i blinklys når parklys står på, men så snart en setter på hovedlys er blir det svakt lys i blinklys. 

 

Tips mottas med stor takk. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.5.2022 den 15.08, landego1 skrev:

Har investert i en gammal X3 til hyttebil og fikk et par punkt på PKK.

Bl.a er det kodet inn US blinkers av tidligere eier som ikke ble godkjent. Har gravd frem en gammel PA.soft BMW Scanner 1.4.0 og fått en opp å gå, men klarer ikke å få kodet om til vanlige blinklys og parklys. Har prøvd en haug med variasjoner uten suksess. Fikk fjernet lys i blinklys når parklys står på, men så snart en setter på hovedlys er blir det svakt lys i blinklys. 

 

Tips mottas med stor takk. !

Hva om du oppdatere software(programerer) i FRM med ISTA. Vil den ikke gå tilbake til fabrikkinnstillinger da?

Endret av Øyvind L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Noen som vet hvilken parameter og i hvilken modul jeg må kode ut for å slippe setebelte-pling ved oppstart? Med pling mener jeg at det piper tre ganger om jeg starter motor uten å ha belte på. Hvis beltet er på ved oppstart er det ingen pling. Antar at det er enten airbag-modulen eller clusteret, men greide ikke å finne noe relevant sist jeg scrollet gjennom. På nett koder de fleste ut varselet for belter i sin helhet, men det er ikke det jeg er ute etter. Kun ved oppstart.

E91 preface, tidlig 2006, norsk bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, E.C. skrev:

Noen som vet hvilken parameter og i hvilken modul jeg må kode ut for å slippe setebelte-pling ved oppstart? Med pling mener jeg at det piper tre ganger om jeg starter motor uten å ha belte på. Hvis beltet er på ved oppstart er det ingen pling. Antar at det er enten airbag-modulen eller clusteret, men greide ikke å finne noe relevant sist jeg scrollet gjennom. På nett koder de fleste ut varselet for belter i sin helhet, men det er ikke det jeg er ute etter. Kun ved oppstart.

E91 preface, tidlig 2006, norsk bil.

Mener du kan kode det ut i ISTA-P. Er et valg under "coding".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Hei,

Har installert hele sulamitten på nytt her med Win10.
Rheingold fungerer, INPA fungerer.
Men når jeg prøver å lese vin fra en av modulene på E87 så får jeg denne feilen:

Capture.PNG.0c933984be8436fae67339a0cbf8faa2.PNG

 

Jeg har lastet ned daten filene for E89, og i frustrasjon har jeg lastet ned E65 også men dette hjalp ikke en dritt. :-P 
Rheingold fikk jeg på MHH forumet, men standard tools lastet jeg ned fra @Otisom jeg ikke tar feil.

Litt irritert på meg selv for at jeg oppgraderte når alt virket på den gamle men greit å komme seg litt fremmover.
Var en kamp å få til sist jeg installerte på nytt også husker jeg, det kan liksom ikke bare funke. :-P 

Edit:
Lastet ned virtuelle maskinen, og med denne klarer jeg å lese vin fra CAS samt skrive vin.
Men så fort jeg prøver å lese VIN fra FRM så får jeg samme feil..
Jeg kopierte NCS Mappen fra virtuelle maskinen inn på min egen, og da virker det som jeg kommer like langt her. 
Men jeg har kun daten for E89, burde jeg ha for flere også eller har det ikke noe å si?

Endret av Alpejohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...