Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Noen i Bergen som har mulighet til å slette en airbag-feilkode på e36, 93-modell (rund kontakt). Mener det var Combatkit her inne som prøvde en gang, men fikk aldri kontakt. Skulle fått vekk det jævla lyset før eu-kontrollen..

F.eks du over meg?

Napp ut pæra? :D

Sent from my HTC One using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har fått asc/abs lampe som lyser+speedometer som ikke fungerer på min 99 modell e39 523i, var inne på diagnose og det kom opp at det var venstre abs sensor bak som var problemet, de har nå byttet den, men problemet skjer fortsatt... Så han mente at det var abs pumpa som gjorde det, men han kunne ikke være sikker på det før han hadde byttet den, betalte 2k for å få byttet sensoren, og er ikke gira på å kaste mer penger ut av vinduet hvis han tar feil igjen..

Jeg vet ikke om det har noe å si, men lampene kommer aldri på eller går av mens bilen er i gang, enten så er det der når jeg starter bilen og blir der under hele tiden bilen er på, om problemet ikke er der når jeg starter bilen kommer det heller ikke tilbake mens bilen er i gang, jeg må først slå av og så på bilen for at det skal skje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har fått asc/abs lampe som lyser+speedometer som ikke fungerer på min 99 modell e39 523i, var inne på diagnose og det kom opp at det var venstre abs sensor bak som var problemet, de har nå byttet den, men problemet skjer fortsatt... Så han mente at det var abs pumpa som gjorde det, men han kunne ikke være sikker på det før han hadde byttet den, betalte 2k for å få byttet sensoren, og er ikke gira på å kaste mer penger ut av vinduet hvis han tar feil igjen..

Jeg vet ikke om det har noe å si, men lampene kommer aldri på eller går av mens bilen er i gang, enten så er det der når jeg starter bilen og blir der under hele tiden bilen er på, om problemet ikke er der når jeg starter bilen kommer det heller ikke tilbake mens bilen er i gang, jeg må først slå av og så på bilen for at det skal skje...

hmmm... merkelig problem hadde det vært noe feil så skulle man tro at den hadde vært der konstant ikke kommet og gått som det du nevner her. jeg tror nokk heller du har et problem med det elektriske, etter å ha hatt min e39 i 2 år så har jeg funnet ut at de er veldig følsomme på elektronikken, som nå har jeg en haug med feil og det skyldes tennings kontakten.

hadde jeg vært deg hadde jeg nokk prøvd med en diagnose igjen og sett hva som kommer opp. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og trykker litt innpå car scanner. Og fikk opp feilkode på auxiliary water pump når jeg var innpå ac.. Hva betyr dette?

Ja er samme jeg har gjort. Aaalt for sterke led skiltlys.. Setter stor pris på det Alpejohn :applause:

Auxilary waterpump kan være sirkulasjonspumpa til webasto...om du har en slik da...min sitter helt nede i hjulbuen på førersiden....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med det er dis/inpa osv du har fått.. :)

Inpa er forholdsvis greit, ikke så vanskelig og forstå.

Dis er litt mer inviklet, men når du har forstått det er det enkelt. :)

Ville vært ytterst forskiktig med NCS! :)

http://www.ebay.com/itm/271182362979?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Det er masse software greier her. DIS, TIS, SSS, INPA og NCS. Brukes både INPA og DIS til å diagnotisere, kontakte bilen og feilsøke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og trykker litt innpå car scanner. Og fikk opp feilkode på auxiliary water pump når jeg var innpå ac.. Hva betyr dette?

Ja er samme jeg har gjort. Aaalt for sterke led skiltlys.. Setter stor pris på det Alpejohn :applause:

Auxilary waterpump kan være sirkulasjonspumpa til webasto...om du har en slik da...min sitter helt nede i hjulbuen på førersiden....

Auxillary pump er den pumpen på hjulbuen som går til rest varme systemet.

Ikke pumpa til webasto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har webasto, og den funker fint. :)

Hadde pumpa vært gåen hadde den blitt overopphetet og kobla ut. :)

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, er det noe og bry seg med?

Om du mener ang Aux pumpen så bestemmer du selv.

Jeg har hatt feil på min pumpe siden jeg kjøpte bilen, har savnet den et par ganger, men har jo webasto så da er det ikke like stor bruk for denne pumpen.

Men jeg har tenkt å skifte den ut med en brukt fra huggeri i sverige, der er de jo mye billigere enn i norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...