740AV Skrevet Januar 26, 2014 Share Skrevet Januar 26, 2014 Noen som har en strømforsyning å anbefale for å koble til bilen ved diagnose/koding? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 26, 2014 Share Skrevet Januar 26, 2014 Jeg bestile nettopp denne i 50A-utførelse, men jeg har ikke fått den, så jeg kan vel egentlig ikke anbefale den enda. Til nå har jeg benyttet meg av en Biltema-lader med supply-funksjon. Det har stort sett gått greit, men den er egentlig hakket for liten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Januar 26, 2014 Share Skrevet Januar 26, 2014 Så jo kurrant ut den Jeg har en ctek lader fastmontert i e38'n med supply modus, men vet ikke hvor mye den klarer å levere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 26, 2014 Jeg har også en ctek, den leverer 7 amp på supply, den heter vel 7000 et eller annet. Er litt liten den også. Sent from my Nexus 4 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Januar 26, 2014 Share Skrevet Januar 26, 2014 Er vel samma som jeg har da sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 26, 2014 Share Skrevet Januar 26, 2014 Er 7A den saken min gir også, og om jeg holder på en god stund får jeg opp "low battery" eller hva enn den beskjeden sier. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740AV Skrevet Januar 26, 2014 Share Skrevet Januar 26, 2014 Hva med denne? : http://www.ebay.com/itm/T-1500-12-Super-Stable-Power-supply-unit-1500W-DC13-8V-100AMP-220V-DC-0-15V-/221339427442?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3388dba272 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 26, 2014 Share Skrevet Januar 26, 2014 Gjør nok jobben ganske bra den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet Januar 30, 2014 Share Skrevet Januar 30, 2014 Hva med denne? : http://www.ebay.com/itm/T-1500-12-Super-Stable-Power-supply-unit-1500W-DC13-8V-100AMP-220V-DC-0-15V-/221339427442?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item3388dba272 Uten å ha sett for mye på den, har den 220-240volt inn? Sent from my SM-N9005 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 30, 2014 Share Skrevet Januar 30, 2014 Ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselMotor Skrevet Januar 30, 2014 Share Skrevet Januar 30, 2014 Hvorfor så stor rocket science laboratorium PSU? Jeg tviler på at du trenger en så diger 100 ampere's psu, med mindre du skal drive stereoanlegg, setevarme og masse lys mens du holder på? Jeg tror det kan bli noe kødd om den konstant leverer 100A med rundt 13 volt. Har en dårlig magefølelse. Sånn jeg drepte en ECU på ett dieselaggregat på jobben når jeg koblet til en 13,2 volts Mascot PSU rett på batteripolene, og batteriet begynte å koke. Mulig det var noe feil med PSU'n. Jeg ville definitivt lagt pengene i en god og kraftig lader, som justerer strøm og spenning utifra hva batteriet trenger. Da har du også en lader du kan lade med, og ikke en ensformig psu. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Januar 31, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2014 Poenget er og ha 100% stabil spenning, spesielt når man koder. En kompis som har vært på kurs med bosch osv for bildiagnose osv sa dem bruker noen ladere/PSU som leverer rundt 40 amp tror jeg det var, og kosta mange mange tusen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DieselMotor Skrevet Februar 2, 2014 Share Skrevet Februar 2, 2014 Poenget er og ha 100% stabil spenning, spesielt når man koder. En kompis som har vært på kurs med bosch osv for bildiagnose osv sa dem bruker noen ladere/PSU som leverer rundt 40 amp tror jeg det var, og kosta mange mange tusen. Ja det er for diagnose. Gjerne findiagnostisering av sensorer og slikt. Men for hobby-garasje-mekk så er en brukbar lader mer enn nok. Når vi skal teste sensorer, aktuatorer, hyd.pumper, servoer, testprober, ledningsnett, elektromotorer og slikt på maskinene på jobben så må vi bruke 100% stabil og ren spenning. Men det er for å ikke få forstyrrelser ut på ledningsnettet om spenningen varierer litt. Da har vi ofte 2-3 laptoper+oscilloskoper koblet til samtidig som overvåker hver sine deler. Når jeg har flashet og kodet ECU'r, ECM'r og andre enheter så har jeg aldri giddi å slengt på noe annet enn en CTEK lader. Setter på det dagen i forveien, men har aldri hatt behov for det egentlig. Dette er riktignok andre typer maskiner(generatorer og industrimotorer) men elektronikk er elektronikk enten det er på snøfresere(Honda hybridfreserne, med ett bus-system lignende canbus og masse elektronikk. Steike avanserte greier faktisk!), biler eller fly. Jeg liker bedre å bruke maskinens egen spenning til å finne ut av feil, istedenfor å lage en kunstig og pulsfri spenning. Ved å bruke maskinens spenning så ser man også fort om noe er utenfor normale verdier. Men dette er på ett så langt nivå inn ryggmargen at det er for å finne feil i ledningsnett/koblinger. De fleste ville da bare byttet ledningsnettet om man får feil på omtrent alle sensorene i en sløyfe(del av ett ledningsnett/alle som har en eller annen kabel felles). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwFrik Skrevet Februar 3, 2014 Share Skrevet Februar 3, 2014 . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS4 Skrevet Februar 4, 2014 Share Skrevet Februar 4, 2014 Byttet ryggelys pærer på min bil, og det ble bedre og lysere ryggelys Skal komme med bilder etterhvert når jeg får pc tilbake etter reprasjon (intrigert skjermkort røket). MEN nå komme det opp feil melding på ryggelys, hva må man kode vekk for at denne meldingen ikke skal komme opp? Sent from my SM-N9005 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå