Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Det skal være mulig å komme inn på koding og programmering i DIS v44. Sikker på at du har installert programmet rett og gjort de rette instillingene?

Jeg kommer meg inn på min installasjon av v44.

SSS progman kan også brukes ja. NCS expert er vel kansje et bedre alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må aldri starte bilen når du er tilkoblet et program. Ifølge flere tråder på bmwcoding så kan det skade moduler og annen elektronikk.

Selv bruker jeg ikke/aldri brukt lader når jeg diagnoserer eller programmerer. Har godt batteri i bilen :)

Noen av programmene jeg bruker har jo også digitalt voltmeter.

Jeg hadde aldri turt å latt være å bruke lader/strømforsyning ved koding/programmering på min e38 iallefall.

Hjelper lite med digitalt voltmeter i programmene hvis du er midt i en jobb, og du plutselig merker at spenningen faller..

Nå må det jo sies at det er forskjell på de forskjellige programmene når det kommer til hurtighet.

Skal du gjøre noe med NCS kan du gjøre hele jobben i løpet av sekunder mens å gjøre noe i DIS eller SSS er mere tidkrevende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener jeg også har V44, og min knapp er også grået ut. Altså at det ikke går and å trykke på den.

Funksjonen er fjernet fra programmet, til fordel for eget kode program.

Usikker på dette med webasto, om det er noe som må monteres i tillegg for og få parkeringsvarmer.

Men dette aktiveres i IKE/KMB (speedometeret). :)

Når du sier "daytime running lights", hvordan er det du mener lyset skal fungere?
Der er et par valg på LCM ang dette..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er rimelig sikker på at det er rett instalert! Med daytime running lights menes det at når lyspryteren er slått på, altså helt til høyre, så skal lysene komme på automatisk når tenningen slåes på og lysene slukkes når tenningen slåes av. Slik som det er nå så må lysene slås på med bryteren hver gang jeg starter, og av etterpå. Slås bryteren på med tenning av så kommer lysene på. 

Angående webasto så har jeg hørt og lest flere plasser at det er bare å "aktivere", men desværre aldrig hørt hvordan man aktiverer den   :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Programmet er nok rett installert, det er bare ikke mulig og kode med DIS. :)

Skjønner, dette med lysa kan kodes på LCM. :) Hvilken modell er bilen din?
På min 03 funker dette helt fint, men på faren min sin 98 der han har oppgradert til lcm3, så tuller det litt.

Det funker, men om man slår av tenninga med lysa på, er det av og til alarmen for "lys på" slår inn og lager pittelitt lyd

før den kutter. Men lysa funker sånn de skal da. :)

Webasto, da er det bare og sjekke IKE/KMB med NCS, og se om du finner ativering for webasto. :)
Kan bruke ncs dummy for og lettere finne frem. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen min er også en 03 mod. 525dat e39. Har også en 97 mod 520ia å den er lysene slik jeg vil ha dem :) er vel kanskje siden den er ny i norge men 525dat'n er importert.

Ja jeg får prøve å se litt på dette, men litt redd for å rote det til hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er den nok ikke permanent. Da er det nok brudd sensormatta. Så den må nok byttes uansett for og få slukket lampa. :)

Husk at å sette spissr ting ned i setet, som et kne eller andre tunge ting er fyfy! Det er sånne ting som tar livet av matta. Ingen får stå på kne i mitt sete. :P

Sent from my Nexus 4 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...