Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

jeg er veldig ny til hele diagnose greia såe :P

jeg har aldri tatt diagnose på bilen før.

 

jeg hadde av batteriet rett før jeg tok diagnosen så... =/

 

jeg bor i kirkenes, så nærmeste bmw verkstedet for meg er i råvanjemi i finnland type 70 mil dit. så spørsmålet er klarer jeg selv å få tatt en diagnose på bilen for å finne ut hva som er feil? eller skal jeg bare få hivi bilen på en henger og starte bort??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skrur opp scanneren (den svarte du stikker i obd kontakten på bilen) og ser der pinnene er loddet på kretskorte, se om pinne 7 og 8 er lodda

sammen. Om de ikke er det, kan dette være løsningen. Mange som har hatt problemer med og koble til men fått det til og funke

etter de lodda sammen disse punktene.

Men dette gjør du på eget ansvar. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skrur opp scanneren (den svarte du stikker i obd kontakten på bilen) og ser der pinnene er loddet på kretskorte, se om pinne 7 og 8 er lodda

sammen. Om de ikke er det, kan dette være løsningen. Mange som har hatt problemer med og koble til men fått det til og funke

etter de lodda sammen disse punktene.

Men dette gjør du på eget ansvar. :)

 

 

skal skru den opp og sjekke :)

takk for hjelpen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kjøpte OBD kontakt til E60n min fra www.one-stop-electronics.com, og lastet ned Bmwscanner 2,20 men når jeg åpner programet og trykker på en av tabbene så kommer det Error "Adapter not Ready"   kontakten blinker Grønnt av og til, har jeg gjort noe galt ettersom feilmelidinga kommer?


kjører W7 32bit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kjøpte OBD kontakt til E60n min fra www.one-stop-electronics.com, og lastet ned Bmwscanner 2,20 men når jeg åpner programet og trykker på en av tabbene så kommer det Error "Adapter not Ready" kontakten blinker Grønnt av og til, har jeg gjort noe galt ettersom feilmelidinga kommer?

kjører W7 32bit

Du kan ikke bruke bmw scanner på OSE kabler, bmw scanner støtter kun adapter laget for dette programmet. Du trenger inpa, dis ncs osv. :)

Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også en BmW scanner adapter som jeg kjøpte fra Hong Kong med software men funket ikke  på W7 , men da prøver jeg de andre  som du nevnte Alpejohn

 

Du kan ikke bruke bmw scanner på OSE kabler, bmw scanner støtter kun adapter laget for dette programmet. Du trenger inpa, dis ncs osv. :) Sent fra min Nexus 5 via Tapatalk

okay, da prøver jeg de du nevnte,  :) har egt en Bmwscanner hjemme i leiligheta et sted men den funket ikke Hong Kong shit som ikke kunne brukes på Os nyere en XP :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må programmere inn nye injectorer på N53 motoren min(09mod).

Kan eg gjøre det på samme måte som N54 motorene i INPA?

Finner bare instruksjoner for N54 motorene, og der ser det lekende lett ut med INPA, og gjort på noen minutter.....

 

BMW E90 325Ia 09`

Svare på mitt eget spørsmål. Kankje andre kan ha bruk for det?

Ja, koder inn på samme måte måte og er akkurat så lett som videoer.

 

Skiftet 3 injektorer, og heile jobben var lekende lett, inkl kode nye injektorene inn i hjernen :

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har ICOM som har mulighet til å oppdatere CIC enheten min slik at den støtter combox? :) Skal montere CIC og er ikke sikker på om jeg har riktig versjon enda før jeg har fått montert det, men vil gjerne vite om noen har mulighet for å hjelpe meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket program bruker man til å "kode" en ny del eller gjenstand sommar har byttet på en bil?

DIS?

Konkrete delen jeg tenker på akkurat nå er at jeg kjenner en som nettopp har byttet radar til aktiv cruise control på en e60 05 modell.

Verkstedet som byttet den sa at han måtte til BMW for å kode den nye radaren til å fungere.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...