Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Hei Otis og takk for svar. Skjønner at inpa og ista er programmer, og at en trenger kun å kjøpe interfacet (kabel, plugg) mellom diagnoseuttaket og pc'en.

Ser ut som min 525xdat E61 (sen 2008 modell) har D-can  ? og at diagnosekontakten har 16 pinner totalt.

 

Søkte en del på ebay men får ikke limt inn de lange linkene her. Er litt usikker på hva jeg skal kjøpe. Har du en link eller flere du vil anbefale ? Slik jeg ser det på ebay er det altså kun interfacet en trenger (ca 500,-) og resten er gratis downloads av programmer.

 

Inpa skanner ikke "alt" på en gang, kun enkeltmoduler. Men hva gjør ista som er bedre eller dårligere. For meg er det viktig med diagnose og kunne resette feilminner. Programmering er ikke noe jeg har behov for.

 

Takker for svar på anbefalte linker :smile:

 

Sverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bare til info så selges kabel som fungerer fint til F-modellene på finn.no for 249,- inkludert porto

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken kabel bruker du? En K-line kabel fungerer bare opp til 2007 modell. Deretter må du ha en D-CAN kabel ;)

De mest populære kablene som selges nå er de såkalte K+DCAN kablene. De har en liten bryter som lar deg veksle mellom K-Line og D-CAN. De kan dermed brukes på 1995 til 2014 modeller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den blå! Eller låner den inntil jeg får den jeg har bestilt. Og det er en k+dcan :-)

Problemet er bare at jeg har ikke mottatt den og det er fått veldig lang tid. Så nå skal selgeren fra USA sende en gang til... Jaja, den dukker vel opp en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått Rheingold til å fungere plettfritt nå, var jo lett det.

Men nå fungerer ikke inpa lenger. Får opp en feil som sier "sys 0005 object file not found" når jeg prøver å gå inn på dde under engine for e39.

Skjer det samme uansett ka jeg trykker på i inpa.

Starter på normal måte men når eg ska inn på en modul skjærer det seg.

Dette skjedde etter at jeg oppgraderte ediabas fra v6.4.7 til 7.3.0 som rheingold krever

Noen som har en løsning på dette?

Instalerer eg den inpa versjonen som følger med standard tools v2.12 så er det ingenting som kommer opp, ingen biler eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...