Otis Skrevet Oktober 30, 2014 Share Skrevet Oktober 30, 2014 Inpa eller ista i rheingold versjon. Dette krever en pc. Men har du ista så er inpa fin å ha i tillegg for enkelheten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre_BMW525d Skrevet Oktober 31, 2014 Share Skrevet Oktober 31, 2014 Hei Otis og takk for svar. Skjønner at inpa og ista er programmer, og at en trenger kun å kjøpe interfacet (kabel, plugg) mellom diagnoseuttaket og pc'en. Ser ut som min 525xdat E61 (sen 2008 modell) har D-can ? og at diagnosekontakten har 16 pinner totalt. Søkte en del på ebay men får ikke limt inn de lange linkene her. Er litt usikker på hva jeg skal kjøpe. Har du en link eller flere du vil anbefale ? Slik jeg ser det på ebay er det altså kun interfacet en trenger (ca 500,-) og resten er gratis downloads av programmer. Inpa skanner ikke "alt" på en gang, kun enkeltmoduler. Men hva gjør ista som er bedre eller dårligere. For meg er det viktig med diagnose og kunne resette feilminner. Programmering er ikke noe jeg har behov for. Takker for svar på anbefalte linker Sverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre_BMW525d Skrevet Oktober 31, 2014 Share Skrevet Oktober 31, 2014 Nå fikk jeg til å sette inn linkerEr disse noe som passer denne bilen;http://www.ebay.com/itm/BMW-USB-OBD-DIAGNOSTIC-CABLE-INTERFACE-INPA-K-DCAN-ISTA-ISID-SSS-V32-GT1-Progman-/251562311413?hash=item3a92483ef5&item=251562311413&pt=Motors_Automotive_Tools&vxp=mtrellerhttp://www.ebay.com/itm/BMW-MINI-USB-OBD-Diagnostic-Programing-cable-INPA-KDCAN-ISTA-ISID-SSS-NcsExpert-/261443360388?hash=item3cdf3d1684&item=261443360388&pt=Motors_Automotive_Tools&vxp=mtr Beste linken er vel denne, fra England;http://www.ebay.com/itm/BMW-USB-OBD-K-Dcan-Diagnostic-Cable-UK-GT1-Ediabas-INPA-DIS-SSS-DCAN-NCS-/291279448180?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item43d19ba874Ser du nevner rheingold versjon. Hvilke fordeler har det ?Sverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerische Motor Werke Skrevet Oktober 31, 2014 Share Skrevet Oktober 31, 2014 Nå fikk jeg til å sette inn linker Er disse noe som passer denne bilen; http://www.ebay.com/itm/BMW-USB-OBD-DIAGNOSTIC-CABLE-INTERFACE-INPA-K-DCAN-ISTA-ISID-SSS-V32-GT1-Progman-/251562311413?hash=item3a92483ef5&item=251562311413&pt=Motors_Automotive_Tools&vxp=mtr eller http://www.ebay.com/itm/BMW-MINI-USB-OBD-Diagnostic-Programing-cable-INPA-KDCAN-ISTA-ISID-SSS-NcsExpert-/261443360388?hash=item3cdf3d1684&item=261443360388&pt=Motors_Automotive_Tools&vxp=mtr Ser du nevner rheingold versjon. Hvilke fordeler har det ? Sverre Bare til info så selges kabel som fungerer fint til F-modellene på finn.no for 249,- inkludert porto Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Oktober 31, 2014 Share Skrevet Oktober 31, 2014 Jeg får ikkje kontakt med e9x LCI med ista eller inpa. Fungerer fint med e9x pre lci... Er det kabelen eller programmet som har skylden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Oktober 31, 2014 Share Skrevet Oktober 31, 2014 Hvilken kabel bruker du? En K-line kabel fungerer bare opp til 2007 modell. Deretter må du ha en D-CAN kabel De mest populære kablene som selges nå er de såkalte K+DCAN kablene. De har en liten bryter som lar deg veksle mellom K-Line og D-CAN. De kan dermed brukes på 1995 til 2014 modeller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Oktober 31, 2014 Share Skrevet Oktober 31, 2014 Da er problemet Har bare en kabel uten bryter på! Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K-E Skrevet Oktober 31, 2014 Share Skrevet Oktober 31, 2014 Kan være at det finnes noen uten en slik bryter, men det har jeg ikke noe erfaring med. Henter bare info fra http://www.bcables.com Så om du har en blå kabel, så har du en som bare støtter K-line (opp til 2007). Alle gjennomsiktige jeg har sett er av typen K+DCAN. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Oktober 31, 2014 Share Skrevet Oktober 31, 2014 Det finnes mange kabler som ikke har bryter, min har ikke. Min har derimot en adapter som må brukes på eldre (eller var det nyere?) biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Oktober 31, 2014 Share Skrevet Oktober 31, 2014 Jeg har den blå! Eller låner den inntil jeg får den jeg har bestilt. Og det er en k+dcan Problemet er bare at jeg har ikke mottatt den og det er fått veldig lang tid. Så nå skal selgeren fra USA sende en gang til... Jaja, den dukker vel opp en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Oktober 31, 2014 Share Skrevet Oktober 31, 2014 Min kabel virker med "alt" med ads å. Har dog ikke testet med F serie enda, ellers fungerer den mot alt. Har ingen bryter eller noe overgang. stimath reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet November 1, 2014 Share Skrevet November 1, 2014 Har fått Rheingold til å fungere plettfritt nå, var jo lett det. Men nå fungerer ikke inpa lenger. Får opp en feil som sier "sys 0005 object file not found" når jeg prøver å gå inn på dde under engine for e39. Skjer det samme uansett ka jeg trykker på i inpa. Starter på normal måte men når eg ska inn på en modul skjærer det seg. Dette skjedde etter at jeg oppgraderte ediabas fra v6.4.7 til 7.3.0 som rheingold krever Noen som har en løsning på dette? Instalerer eg den inpa versjonen som følger med standard tools v2.12 så er det ingenting som kommer opp, ingen biler eller noe. stimath reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 1, 2014 Share Skrevet November 1, 2014 Høres ut som skulle hatt en annen versjon av inpa. Ikke selve installasjonen, men konfigurasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stoltbmwelsker Skrevet November 5, 2014 Share Skrevet November 5, 2014 Noen i drammensområdet med diagnose utstyr som passer 99 e46? Skulle hatt nulla ut en airbaglampe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre_BMW525d Skrevet November 5, 2014 Share Skrevet November 5, 2014 Er det lov å spørre om å få en link (PM) til nedlastning av rheingold 3.44.50 (er vel siste versjon ?) Prøver på nettet men de jeg har prøvd går gyselig tregt...) Redigert; Har nå funnet link og nedlastning godt i gang - Sverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå