osteper Skrevet November 9, 2014 Share Skrevet November 9, 2014 Har BMW scanner 1.4.0 og en e39 1998 model. Får ikke til å kode LCM modulen min, men jeg får tydligvis lest og skrevet data på den. Når jeg leser data får jeg en fil med masse HEX koder, er det mulig å kode bilen fra denne fila? Skulle gjerne ha fjernet pæresjekken i fjernlysa. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet November 9, 2014 Share Skrevet November 9, 2014 Du må ha LCM 3 eller over for å kode om. Tror du har LCM 2 nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre_BMW525d Skrevet November 11, 2014 Share Skrevet November 11, 2014 Har fått til å bruke Rheingold 3.44.50 men får ikke til å bruke print-funksjonen. Har prøvd å endre config fra default til dialog. Men i Windows 7 og Rheingold i bruk når jeg trykker på print får jeg bare opp "print screenshot" og "print newslist". Men finner ikke igjen noe lagret etterpå. Trykker jeg "print screen" på tastatur får jeg muligheten til å hente ut kun den siste "screenshot". Det står nevnt om Rheingold den skal kunne skrive ut eller lagre til pdf også, men hvordan ? Noen som har fått dette til ? Sverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 11, 2014 Share Skrevet November 11, 2014 Du kan jo installere Bullzip PDF printer, det virker flott! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sverre_BMW525d Skrevet November 11, 2014 Share Skrevet November 11, 2014 Du kan jo installere Bullzip PDF printer, det virker flott! Ok, har prøvd den og den er sikkert helt grei. Men i Rheingold "når jeg trykker på print får jeg bare opp "print screenshot" og "print newslist". Kan så velge en av disse og trykke ok, men får ikke opp valg av printer, og det skjer ingenting. Har prøvd noen endringer i config-filer, men finner ingen løsning. Får dere andre det til med valg av printer ? Sverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 11, 2014 Share Skrevet November 11, 2014 Alt er topp hos meg. På begge maskinene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet November 14, 2014 Share Skrevet November 14, 2014 Noen som har oppdatert alle sp-daten filene? Fulgte denne DIY`en http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=918608 Men då tok jeg bare E39, siden det er det jeg har. Tenkte også at det var greit å oppdatere de andre modellene, men ble litt usikker om det var samme fremgangsmåte. For det er jo mange like filer i de forskjellige modellene som skal i ./ediabas/ecu Eller er de filene modelluavhengig, at de dekker flere modeller? Og at det bare er å erstatte det som er likt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smiley87 Skrevet November 24, 2014 Share Skrevet November 24, 2014 Sliter generelt med å lese av data på motoren med diagnoseutstyret jeg har(INPA, BT og BMWhat). Klarer å lese alt annet enn motoren, noe som er litt teit når jeg tenker å lese av verdiene på LMM. Noen som har vært bort i noe lignende tidligere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 24, 2014 Share Skrevet November 24, 2014 Jeg får ikke Rheingold til å kommunisere med E39. Men E6x virker helt fint. INPA fungerer uansett mot alle biler, så det er ikke kabel feil. Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Røys Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Hei! Eg har nettopp montert nye ccfl lykter på min 2005 mod e90.. Problemet er at ringene flimrer, men bare når motoren er i gang.. Får også feilmelding på lys.. Noen forslag på ka eg kan gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 27, 2014 Forfatter Share Skrevet November 27, 2014 Hei,Du burde nok deaktivere pæresjekken, men jeg kan ikke svare på om dette er mulig på din bil desverre. Men det kan sikkert noen andre gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Jeg får ikke Rheingold til å kommunisere med E39. Men E6x virker helt fint. INPA fungerer uansett mot alle biler, så det er ikke kabel feil. Noen tips? Bump. E9x virker å fint. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Røys Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Er det pæresjekken som gjør at det flimrer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 27, 2014 Forfatter Share Skrevet November 27, 2014 Er det pæresjekken som gjør at det flimrer? Sansyneligvis ja. Hadde samme opplegget på min E39 med led pærer. Ga seg når jeg deaktiverte pæresjekken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sondre Røys Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Takker for svar Skal sjekke det ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå