Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Får opp detta når jeg holde på i NCS expert. Hva er galt? Og nårtid skal man bruke Revtor profile eller expert mode profile? 
Er helt ny så holde på å prøve meg frem innen litt småkoding av funksjoner.

NCS feil.jpg

Endret av Glema
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ligge der ja. Har vært inne å kodet tidligere å da funket det uten den feilmeldingen.

Men holder nå på å laste ned E60 daten filen fra linken din, bare for å oppdatere.
Skal alt som ligger under E60 da slettes åsså legger jeg inn den jeg laster ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Glema skrev:

Skal ligge der ja. Har vært inne å kodet tidligere å da funket det uten den feilmeldingen.

Men holder nå på å laste ned E60 daten filen fra linken din, bare for å oppdatere.
Skal alt som ligger under E60 da slettes åsså legger jeg inn den jeg laster ned?

Du må legge inn SGDAT filene og i DATEN\E60\.
Du kan også sjekke i ECU mappen til INPA og legge inn der.

Alle filer skal overskrives.

Jeg var utfor i går en liten ting, og det var at det må ligge 6-8 filer i mappen DATEN\ som hører til E60. Usikker på hva de filene heter, men det kan jeg ta en screenshot av senere i dag om du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Litt uvanlig og muligens teit spørsmål! 

Jeg har bil med single stage airbag i ratt og det er tidsriktig for ramme og donorbil (96->01.99), men får opp feilkode på drivers side airbag stage 2. Noen som har vært borti dette? Kan så klart være at jeg blander ting som ikke har en sammenheng. Er vel det som er mest sannsynlig :P

E39 523->M5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke verre? :) Søkte på feilkoden og fikk opp noe  coil-greier under ratt, så gikk utifra at det var til ratt. 

Men hvis styreenhet til airbag (MRS?) er defekt, vil den da gi feilkode på seg selv, eller på alle "sensorene" i systemet?

For jeg har feil på ALT, ink. beltestrammere. Jeg mangler airbag i førerdøren, men resten er tilstede og plugget i. Jeg har ikke airbaglampen i dash heller, så noen har nok lusket til noe :P Har litt å ordne opp i mao. 

Jeg lurer på om de har brukt airbager og ledninger fra 523, mens styreenheten er fra nyere M5en, for denne (og opprinnelige 523en) har/hadde ikke airbager til hodet/side curtain, eller i bakdører (hvert fall ikke til hodet,) men diagnose viser feilkoder på disse også. 

Jeg begynner med å putte i airbag som mangler, men det er mistenksomt at alle sensorer skal være defekt, så er derfor jeg lurer på styreenheten. 

Endret av Thundercoil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være det. Hvis airbaglampa ikke lyser ved oppstart så er den sikkert tatt ut. Det vanligste tror jeg at instrumentpanelet sjekker om det får kontakt med airbagmodulen og hvis den ikke får kontakt så kommer lampen opp, slik at en død modul ikke går "under radaren". Det høres dog ut som at noen har feilkoblet så det holder, når det er "feil på alt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...