Gå til innhold

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Prøver her inne

Er denne up to date

BMW USB OBD DIAGNOSTIC CABLE INPA EDIABAS DIS V57 SSS V32 Om jeg kjøper dette er det greit nok står V57 og v32 aner ikke hva det er.

Ligger på en 38 dollar

Jeg gikk for den øverste her. Har forsått det slik at det er verdt å legge noen kroner i kabelen, og jeg liker ikke å gamble på slike ting. Er endel forklaringer/diskusjoner på hvorfor man bør velge en litt dyrere kabel også innpå der. Denne tråden er også vert å lese gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

er det mulig å bruke hvilken som helst OBD2 scanner på en E39 540 2000 modell eller er man stuck med carsoft,dis etc etc.

Mvh

Geir

Hei, godt mulig der er andre som funker, men jeg ville satsa på inpa eller bmw scanner 1.4.0. Dem får du for rundt 3-400 kr og de funker supert. Har digimoto men den funker ikke på min bmw vertfall. :smile:

F

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har nå fått meg en bærbar pc, og kunne tenkt meg og kunne lese og slette feilkoder, samt også gjøre om språk i bolen i fra tysk til engelsk, hva anbefaler dere at jeg skaffer meg av software for og kunne gjøre dette? har kjøpt meg en ibus kabel som jeg hadde tenkt og montere inn i bilen rundt hanskerommet sånn a det er lett og drive med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, har nå fått meg en bærbar pc, og kunne tenkt meg og kunne lese og slette feilkoder, samt også gjøre om språk i bolen i fra tysk til engelsk, hva anbefaler dere at jeg skaffer meg av software for og kunne gjøre dette? har kjøpt meg en ibus kabel som jeg hadde tenkt og montere inn i bilen rundt hanskerommet sånn a det er lett og drive med.

Hei,

Om du vil ha en enkel en, og samtidig bytte språk kan jeg anbefale bnw scanner 1.4.0, der får du scannet alle moduler samtidig som du enkelt kan endre språk. + du kan forandre på mye anbet spennende med dette programmet. :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er virkelig helt grønn på diagnose, så jeg skal ikke prøve meg på noe. Men har bare et lite spørsmål, har en E39 96 modell, og lurte på hva slags kontakt jeg har for å ta diagnose. Er det den pin kontakten i panseret eller har jeg noe under ved fører siden? :)

Takk for alle svar, rett meg hvis jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er virkelig helt grønn på diagnose, så jeg skal ikke prøve meg på noe. Men har bare et lite spørsmål, har en E39 96 modell, og lurte på hva slags kontakt jeg har for å ta diagnose. Er det den pin kontakten i panseret eller har jeg noe under ved fører siden? :)

Takk for alle svar, rett meg hvis jeg tar feil.

Du har 20 pin kontakt i motorrommet :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Om du vil ha en enkel en, og samtidig bytte språk kan jeg anbefale bnw scanner 1.4.0, der får du scannet alle moduler samtidig som du enkelt kan endre språk. + du kan forandre på mye anbet spennende med dette programmet. :smile:

høres kjekt ut, hvor finner jeg dette programmet? funker det med ibus kabelen jeg har investert i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm jeg ba om pris på oppgradering av sw på min e46 M3 2003 modell fra bavaria og fikk tilbake pris på 2415 kr + moms, men det rare er at det sto antall 18 pris pr stk 134,17 kr + moms, er det ikke bare DME (motor) og Smg som kan oppgraderes på e46 da? det skulle bli 2 i min kjappe hoderegning? :P

Jeg tror faktisk ikke bmw får oppdatert bare motor eller gir hvis de skal ta sw update, tror de må ta alle styreenhetene når de først er igang.

Hvis det er sånn så har jeg muligheten til å ta sw update for halve prisen ;), Men du bor et stykke unna ser jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

høres kjekt ut, hvor finner jeg dette programmet? funker det med ibus kabelen jeg har investert i?

Her for eksempel:

http://www.ebay.com/itm/800604-BMW-Scan ... 3cc1a2a667

Eller søk selv på ebay.com etter "Bmw scanner 1.4.0" :) Den funker ikke med IBUS kabel nei. Tror det er kun Navcoder som funker med den så vidt jeg vet.

Hmmm jeg ba om pris på oppgradering av sw på min e46 M3 2003 modell fra bavaria og fikk tilbake pris på 2415 kr + moms, men det rare er at det sto antall 18 pris pr stk 134,17 kr + moms, er det ikke bare DME (motor) og Smg som kan oppgraderes på e46 da? det skulle bli 2 i min kjappe hoderegning? :P

Jeg tror faktisk ikke bmw får oppdatert bare motor eller gir hvis de skal ta sw update, tror de må ta alle styreenhetene når de først er igang.

Hvis det er sånn så har jeg muligheten til å ta sw update for halve prisen ;), Men du bor et stykke unna ser jeg :P

Jeg fikk oppgradert SW på girkassa mi for en stund tilbake, tror ikke det var andre moduler med her. Kosta 800,- (på ikke bmw verksted som har bmw tester). :)

F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her for eksempel:

Eller søk selv på ebay.com etter "Bmw scanner 1.4.0" :) Den funker ikke med IBUS kabel nei. Tror det er kun Navcoder som funker med den så vidt jeg vet.

aha, får invistere i den da, den kabelen som førger med og den boksen er det man trenger? eller trenger jeg noe mer?

hvor plugger jeg dette i bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her for eksempel:

aha, får invistere i den da, den kabelen som førger med og den boksen er det man trenger? eller trenger jeg noe mer?

hvor plugger jeg dette i bilen?

Følger med alt du trenger, program og kabel. Den jeg linket til var han jeg kjøpte min av. Usb kabelen min funket ikke, dataen sluknet på millisekundet når jeg stakk den unn i dataen, måtte vært en kortsluttning i den:lol: kjøpte en ny (og tynnere/bedre) istedet. Kobles til enten i motorrommet på 20 pin kontakt (da må du ha overgang fra 16pin til 20pin kontakt), eller oppi "taket" på rommet under dashen til venstre for rattet. Er en liten like du opner der. Denne er 16pin og passer rett på kabelen. :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...